G: Pelot pinoon! eli, mitä sinä pelkäät?
Itse pelkään syviä vesiä.. soutelu on pelottavaa, kun pelkään koko ajan sitä tunnetta jos joutuu veden varaan :( Se vesi on jotenkin niin mustaa, eikä tiedä mitä siellä veden alla on...
Jokeen minua ei saa uimaan millään!
Kommentit (49)
-lentämistä
-korkeita paikkoja
-tukehtumista
-ukkosta
mutta eilen illalla vahan pelotti kun tornaado pillit soi kahteen kertaan ja valot meni.
Ei sita kauaa kestanyt ja katto on viela paan paalla.
Saan toisinaan paniikkikohtauksia, joihin ei liity kipua, vaan kova kuoleman pelko. Tunnen niiden aikana, että jotakin on pahasti vialla ja kohta menee taju.
Pelkään myös vatsatauteja. Olen sairastanut muutamia sellaisia ja inhoan suunnattomasti niitä vatsanväänteitä, ripulia ja oksentelua.
Pelkään myös huvipuistolaitteissa. Esim. Linnanmäen hypyttimessä rukoilin joka minuutti, että se ajelu loppuisi, vaikka kyseessä on pienten lasten laite.
Lievemmin pelkään sitä, että saan töistäni potkut. Sekin pelko on kuitenkin olemassa, mutta ei yhtä vahvana kuin tuo kauhean kuolinkamppailun pelko.
että lapsilleni sattuu jotakin kauheata. Ukkosta, ampiaisia, korkeita paikkoja.
Ilmapalloja, syytä en sen kummemmin tiedä, mutta pelkään sitä räjähdyksen ääntä ja inhoan ilmapallojen puhaltamista sen takia. Aina alkaa sydän sykyttämään, jos joku lapsi tulee sisätiloissa pallon kanssa liian lähelle.
Pelkään myös koiria ja ahtaita paikkoja.
Kehittelen myös usein kauhuskenaarioita päässäni. Esimerkiksi bussimatkalla alan miettimään, että entäs jos tämä syöksyykin johonkin syvään ojaan ja rupean sitten pohtimaan erillaisia pakosuunnitelmia kaikissa mahdollisissa tilanteissa.
Niin paljon pelkään niitä, että olen mm hypännyt soutuveneestä keskellä järveä pois, kun siellä oli isohko ruma hämis. Enkä edes suostunut tulla takaisin ennen kuin se oli listitty. Menen ihan out of control, jos hämppejä on lähelläni. Saatan alkaa huutaa, itkeä tai muuten vaan hysterisoimaan.
Muita ötököitä inhoan, mutta en niinkään pelkää.
Pelkään aivan sairaanloisesti kastematoja, uloskaan ei voi mennä sateen jälkee, saan kastematojen näkemisestä paniikkikohtauksen.
Toinen asia mitä pelkään, on yksin olo.
ampiaisia, pimeää, ukkosen jyrinää.
Ilmapalloja, pimeää, hämähäkkejä, suljettuja paikkoja ja yksin järvessä uimista (siis syvässä vedessä).
Ilmapalloja, pimeää, hämähäkkejä, suljettuja paikkoja ja yksin järvessä uimista (siis syvässä vedessä).
Hisseissä jään aina oven luokse ja mua ei saisi kirveelläkään sukellusveneeseen.
lapset isoja.
Pimeässä yksin.. esim talvella ulkona (asutaan landel)
Moottoripyörällä oudossa kaupungissa ajoa siis keskustassa.
Susia.
- sitä etten koskaan saa lapsia (yritys alkamassa)
- lukittuja/suljettuja paikkoja
- sairauksia
ja että lapsi loukkaantuu, kuolee tai sairastuu vakavasti.
Pelkään pimeää, kellareita, autiotaloja, kauhuleffoja, vampyyreja, zombeja, kaikenlaisia mörköjä ja henkiolentoja, lapsen kuolemaa, sitä että kuolen yhtäkkiä johonkin eikä kukaan huomaa ja lapseni (1,5v.) jää asuntoomme moneksi päiväksi yksin ruumiini kanssa.
Luonnonvesiä ja "suurta tuntematonta" pinnan alla, en voi uida luonnon vesissä lainkaan kun en voi tietää ettei siellä ole ruumiita tai peto-olentoja. Mua ahdistaa olla veneilemässä tai laivalla. Pilkkimään en voi enää lähteä koska pelkään jään pettävän ja joutuvani jäiden alle.
Pelkään:
- lapsen tekoon liittyen (yritystä ollut puoli vuotta):
- en tule koskaan raskaaksi
- saan keskenmenon pitkän yrityksen jälkeen
- lapsi kuolee synnytyksessä tai kätkytkuolema
- lapsi on vammainen,sillä en usko pärjääväni
- Mieheni:
- kuolemista etenkin jos meille tulee lapsi.
- minun tai mieheni vammautumista.
- Järvessä uimista ja veneilyä yms koska vesi on niin tummaa ja ei nää pohjaan mitä siellä on.
- Korkeita paikko sieltä tippusen takia.
- Että meille tulee niin paljon velkaa että ei ole varaa elää "kunnon" elämää
Pelkään karhuja talvellakin. Akakabooton syytä.
Läheisteni menetystä, omaa kuolemaa, pimeää, korkeita paikkoja, syvää mustaa vettä, kaikkia mielikuvitus mörköjä ja kauhuörkkejä, yksinoloa, pimeää leffateatteria (kuvittelen että joku yleisöstä on murhaaja/pommimies/aseistettu) , kello kahtatoista yöllä (kauheaa valvoa siihen aikaan ja nähdä miten kello lyö kaksitoista), poliisi tv:n tunnusmusiikkia, jonkun tuotantoyhtiön tms. tunnaria mikä tulee joidenkin ohjelmien lopussa, siinä kuuluu naisen nauru (Ahhahhahhahaaa)..hyi hitto se on pelottava. En myöskään uskalla katsoa mitään jännäri/kauhujuttuja. Siinä vain pahimmat..eli olen kokolailla hermoheikko..johtuu pitkälti lapsuuden pelottavista kokemuksista varmaan.
voimakkasti, jonkun verran myös muita "matoja" etanoita, mutta en niin paljon. Esimerkiksi onkimadon pystyn asentamaan. Mutta en melkein voi kulkea kaupassa niiden hyllyjen ohikaan, jossa myydään kärpäsentoukkia, pelkään että joku purkki onkin auennut ja niitä on joka paikassa.