G: Pelot pinoon! eli, mitä sinä pelkäät?
Itse pelkään syviä vesiä.. soutelu on pelottavaa, kun pelkään koko ajan sitä tunnetta jos joutuu veden varaan :( Se vesi on jotenkin niin mustaa, eikä tiedä mitä siellä veden alla on...
Jokeen minua ei saa uimaan millään!
Kommentit (49)
Pimeää, käärmeitä, korkeita paikkoja , kauhuleffoja, lasten menetystä eniten.
laidasta laitaan eli ampiaisia, hämähäkkejä, kovakuoriaisia, sudenkorentoja, heinäsirkkoja jne jne... Kesä on siksi inhottavaa aikaa, vaikka muuten tykkäänkin kesästä.
lentämistä
ihmismassoja
helsingissä yleisillä liikkumista
ukkosta
läheisten ihmisten kuolemaa
Pahin kaikista on korkean paikan kammo.
Muita;
Oksentamista
Pikku lintuja (juu-u, tiedän NOLOA!),tämä kammo juontuu lapsuudesta, meillä lensi kerran varpunen sisälle ja pyöri paniikissa pitkin tupaa ja teki kamikaze hyökkäyksiä mua kohti (olin n. 4-5v). Kaikki varista pienemmät linnut pelottaa, varsinkin jos ne lentää "kohti"..
Isoja hämähäkkejä (pienet huonehämyt ja lukit on ok).
Käärmeitä.
KLOVNEJA (juu, ei kannattaisi katsoa IT leffaa..).
Rotikoita ja belgianpaimenkoiria, mua on lapsena näykkäissyt nilkkaan ja ranteeseen yks tuttava perheen rotikka (istuin kuin paskatatti sohvalla, kun tuo tuli ja näykkäisi ja murisi..) ja belgeistä on myös huonoja kokemuksia..
Hiiriä (lemmikkihiiret on ok, mutta kotihiiret, jäiks).
Ensimmäisille olen allerginen ja ne saa mut ihan hysteeriseksi halusin tai en.
Jälkimmäinen aiheuttaa sen, että viidessä metrissä mua huippaa jo sen verran, että hyvä kun en kupsahda siihen paikkaan...
Välttelen hissejä ja vieraita vessoja. Lukkoa kokeilen 10 kertaa ennen oven sulkemista, jos on ihan pakko mennä.
Se on pahin. Lievempiä pelkoja on enemmänkin. Ei minuakaan jäälle ihan helposti saa. Ja ötökät on pelottavia. Ihan sama onko kyseessä joku oikeasti vaarallinen tai harmiton pikkuötökkä, ihan yhtä pelottavia.
joka ei ole 15 vuoteen uskaltanut ajaa,enkä aja.
korkeitapaikkoja,ei tarvi mennä kuin keittiötikkaille,ni rupee huippaa. rullaportaatkin tekee tiukkaa.
ahtaanpaikankammo löytyy myös.
kuolemaa pelkään,sekä omaa että rakkaiden.
Ihan älyttömästi. Katsoin Hopeanuolen lapsena liian pienenä useaan otteeseen ja se kammo ei ole ikinä haihtunut... Jos näen painajaista, niin niissä on karhuja. Aina. Metsässä ollessa esim. lenkillä saattaa joskus tulla ihan pakokauhukohtaus että pakko päästä pois NYT. Koskaan en ole karhuun törmännyt enkä toivottavasti törmääkään...
- tapaturmia (jollekin läheiselle sattuu äkisti jotain kauheaa)
- autoliikennettä (tuosta samasta syystä)
- suuronnettomuuksia tai sotia, jotain peruuttamatonta kauheaa joka johtuu ihmisen tyhmyydestä
Lisäksi kammoan hämähäkkejä mutta sitä ei voi sanoa peloksi koska tiedän etteivät ne oikeasti ole uhkaavia, en "pelkää" niitä, ne vain "kauhistuttavat".
tykkään kyllä uida ihan luonnonvesissäkin, mutta esim. venematkat pelottavat, enkä ikinä uskalla mennä jään päälle kävelemään!
-lentämistä
-silmiin koskemista (en ole koskaan pystynyt käyttämään piilareita)
-kauhuleffoja .__. juu, oon nolo...
kauhuleffoja .__. juu, oon nolo...
Täällä toinen =)
Pelkään myös korkeita paikkoja ja käärmeitä
Pelkään aina jos kuulen ihmisten tappelevan tai vaikka riitelevän pahasti ja kovaäänisesti. Kauhistuttaa ajatuskin että joutuisi väkivallan kohteeksi. Vihaan tappelua ja räyhäämistä.