Te joilla alhainen verenpaine!
Tarvitsetteko enemmän lepoa kuin muut, siis tuleeko teille helposti sellainen heikko olo, vaikkei ole väsynyt? Ja sitten ihan mielenkiinnosta; oletteko luonteeltanne rauhallisia?
Minulle on vasta aikuisiällä selvinnyt, että alhainen verenpaine voi selittää sen, miksi minua niin usein heikottaa, varsinkin kun olen käyttänyt vain vähän suolaa ruuassa. "Reipastuin" heti kun lisäsin suola käyttöä. Olen myös aika rauhallinen, ja mietin, onkohan alhainen veranpaine seurausta rauhallisesta luonteesta, vain onkohan olo niin ruahallinen koska paineet on niin alhaiset..
Kommentit (14)
juuri kesällä kuumuus ja hikoilu on ihan pahin yhdistelmä.
Rauhallinen en kyllä todellakaa ole.
Anopillani oli tapana pitää merisuolarakeita taskussa ja pistää niitä suuhun, kun alhainen verenpaine heikotti. Tänä vuonna täyttää 90 v, muisti vaan on mennyt mutta muuten on melko hyvässä kunnossa.
juuri kesällä kuumuus ja hikoilu on ihan pahin yhdistelmä. Rauhallinen en kyllä todellakaa ole.
Sama täällä. Kuumalla ilmalla on veto pois. Muuten en ole todellakaan rauhallinen, vaan "säpäkkä".
Huimaa helposti, pelkästään katseen ylösnostaminen, kyykystä ylös nousu, ja pitää ottaa jostain kiinni.
Jos syön huonosti tai liian terveellisesti ja suolattomasti, huimaa ja tulee semmoinen hönelö olo päähän.
RR on normisti noin 100/65, tai 98/65, raskaana ollessa on ollut luokkaa 120/70.
Kesällä tulee heikko ja huono olo helteellä. En ole ajatellut sen johtuvan matalasta verenpaineesta, olen luullut että vika on se, etten vaan kestä aurinkoa, en rusketu kovinkaan hyvin.
Rauhallinen en todellakaan ole. Itse olen taipuvainen palelemaan ja rakastan hellettä! Helteellä vaan täytyy huolehtia tavallista enemmän suolan saannista ja varsinkin, kun olen himoliikkuja, niin ongelmia tulee helposti. Suolaa ja magnesiumia siis tarvitaan.
Saunominen on minulle välillä ongelmallista. Siellä pyörryttää helposti. Samoin ylös nousut suoritettava rauhallisesti.
Itse tiedän paineiden olevan erityisen matalalla kun mieli tekee lakritsaa.
pikemminkin olen sellainen väsyneen kireä, levoton, tärisevä, helposti hermostuva ja ärsyyntyvä.
Väsyttää kyllä, mutta ei lepäämisestä sinänsä ole apua. Joskus pyörtyy kun nousee äkisti esim istumasta tai makuulta ylös.
Sit kun paineet on normaalimmat, on olokin rauhallisempi, hermot myös paremmassa kunnossa.
Niin, ja rauhallinen tai pitkäpinnainen en todellakaan ole !!
Kaikkea muuta!
Mistä tulee kuvitelma, että jos on alhainen verenpaine, on leppoista ja hyvähermoinen? Tai että lihavat on leppoisia? Kaikkea muuta - en tunne yhtäkään leppoisaa lihavaa. Puuskuttavia ja hitaita hommissaan ylipainonsa takia, mutta ei leppoisia.
Kilpirauhasen toiminnan vajaus, hypotyreoosi, voi olla se sairaus, joka yhdistetään alhaisen verenpaineen rauhallisuuteen ja leppoisuuteen - kun on kilpirauhasen vajaatoiminta,e i jaksa tehdä oikein mitään, ja aineenvaihdunta hidastuu, ollaan leppoisiakin sitten.
kesällä varmaan näin käy helpommin, etenkin helteellä.
Kesällä tulee heikko ja huono olo helteellä. En ole ajatellut sen johtuvan matalasta verenpaineesta, olen luullut että vika on se, etten vaan kestä aurinkoa, en rusketu kovinkaan hyvin.
En tarvitse enemmän lepoa, mutta alkaa pyörryttää ja veri pakenee päästä, jos nousee liian nopeasti ylös.
Olen rauhallinen käytökseltäni, mutta kovin hermostunut ja välillä ahdistunut ihminen.
Mistä tulee kuvitelma, että jos on alhainen verenpaine, on leppoista ja hyvähermoinen? Tai että lihavat on leppoisia?
Nimittain ainakin toisin pain on niin, etta ihmiset, joilla on korkea verenpaine (ja erityisesti jos heilla on korkea verenpaine johon liittyy korkea aldosteronitaso - aldosteroni on hormoni) ovat tutkitusti seka agressiivisempia etta pelokkaampia kuin ne, joilla verenpaine on normaali tai matala (jopa niin, etta monilla saattaa olla diagnoosina esim. yleistynyt ahdistuneisuushairio). Ja esim. beetasalpaajalaakitys kylla seka rauhoittaa JA laskee verenpainetta. Verenpaineen saatelymekanismia ja sen hairioita ei edelleenkaan taysin ymmarreta, mutta kylla verenpaineella ja tunnetiloilla on jonkinlainen yhteys monen ihmisen kohdalla.
Mutta saunoa en voi pitkään. Silloin alkaa heikottamaan. Helteellä sama homma.
Luonteeltani en ole rauhallinen, päinvastoin ;)
Eli matalalla verenpaineella ja rauhallisella luonteella ei ainakaan minun kohdallani ole mitään tekemistä keskenään ;)
Jos on vaikka hirveä helle, niin alkaa todella helposti heikottaa ja olo helpottaa, jos saan jotain suolaista syömistä. Mutta muutenkin heikottaa tosi helposti. Sen sijaan rauhallinen en ole vaan enemmänkin todella temperamenttinen :)