Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tälläisestä "omat juomat"- käytännöstä?

Vierailija
21.06.2011 |

Kaveri tulee meille yöksi, käymme yhdessä ostamassa kaksi pulloa viiniä, minä maksan.

Samalla reissulla käymme ruokakaupassa ja tottakai minä maksan.

Kaveri ostaa itselleen olutta.

Eli juo meillä minun ostaman viinipullon sekä omat oluet, joita ei tarjoa minulle tai miehelleen.

Minusta tämä oli jotenkin moukkamaista, mitä muut olette mieltä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkä niin totuttu tapa, ettei ajatellut sen kummemmin.

Vierailija
2/15 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkä niin totuttu tapa, ettei ajatellut sen kummemmin.

eli jos olivat siis meillä ja juomat meidän jääkaapissa, olisin siinä tyynesti nostanut pullot itselleni ja muillekin? Ellei kaveri olisi erikseen maininnut, että oluet ovat yksin hänen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelisin suuresti jos joku tulisi meille kutsuttuna kylään omat juomat mukana. Miksei se tuo samalla omia ruokiaan?

Vierailija
4/15 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu tarjota jotain juotavaa, eli ne viinit. Jos kaveri haluaa sitten pämpätä enemmän kuin tarjolla on, voi ihan hyvin ostaa ne omat kaljat siihen oheen. Mutta eihän hän ole emäntä, en käsitä, miksi hänen pitäisi tarjota.

Vierailija
5/15 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraan roolissa olisin ilman muuta tarjoutunut maksamaan osan tai ostanut jotain itse yhteiseen pöytään.

Toisaalta emäntänä en kyllä pyytäisi ketään maksamaan mitään. Antaisin juoda oluensa rauhassa, jos kerran olen pyytänyt kylään, maksan ruoat.

Tällaiseen omituiseen käytökseen törmää silloin tällöin. Ei sitä oikein voi muuta kuin kasvattaa omat lapset niin, että osaavat käyttäytyä.

Vierailija
6/15 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai kutsuja maksaa kaiken.

vai oletteko te niin köyhiä, ettei ole varaa yhtä mäyräkoiraa ostaa?

Vierailija
7/15 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos sinä vuorostasi menet heille, niin maksaako hän silloin viinit ja ruuat?

Helpoin tapa olisi seuraavalla kerralla sopia etukäteen: "Mä voin tehdä sitä-ja-tätä hyvää ruokaa ni toisitko sä viinit tullessasi?", niin ei tule pahaa mieltä jälkikäteen.

Vierailija
8/15 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksamaan puolet joka asiasta tai ehkäpä ostamaan kaiken syömästi ja juomasi itse?

Vierailija
9/15 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mun mielestä syövät ja juovat sitä, mitä tarjolla on (erikoisruokavaliot yms. tietty erikseen) eivätkä vie omia eväitä...

Mitään ruuista tai juomista ei myöskään ole kohteliasta jemmata itselleen. Ajatelkaa nyt vaikka tilannetta, jossa joku toisi kyläpaikkaan esim. mustikkapiirakan ja söisi sen sitten itse, eikä edes tarjoaisi toisille. Miksi alkoholijuomat olisivat eri asia?

Vierailija
10/15 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuohuviinipullon kanssa ja joi sen yksin, eikä tarjonnut kenellekään. Minä olin laittanut mansikat sun muut systeemit tarjolle ja muikki veteli nekin naamariin.

Vierailija
11/15 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen luonaan jouduin ostamaan itselleni ruuat ja juomat, hän ei tarjonnut edes kahvin kanssa mitään.

ja tämä tarina on tosi.

Toiseksi en kutsunut häntä kylään, vaan hän tuli yllättäen yöksi.

Vierailija
12/15 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oluet ja ostanut niitä enemmänkin, jos kerran olis isäntäparillekin maistunut.

lapsellista rutinaa.

Vierailija
13/15 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse toimisi kuten kaverisi ja olutasian tultua esille olisin ostanut olutta iittävästi kaikille. Tietysti kun vieraanavraisuus ei ole vastavuoroista, tilanne on eri. Miksi edes menit ostoksille hänen kanssaan? Köyhinä opiskelijoina mentiin yhdessä kauppaan, sovittiin mitä ostetaan ja laitettiin lasku puoliksi.

Nyt aikuisena emäntänä päätän itse mitä tarjoan vieraille. Tarjoilu ei saa loppua kesken, vieraat saavat esittää toivomuksia ja ehdotuksia ja omia eväitä saa minun puolestani tuoda. On moukkamaista olla tarjoamatta niitä muillekin. En ottaisi vierasta kauppaan mukaan.

Vierailija
14/15 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syödä sitä vain itse.

Koko omat juomat homma on hieman teinimeininkiä. Jos pidän juhlat, tarjoan mitä tarjoan. Sellaiset juhlat, joissa jokaisella on itse tuodut juomat jääkaapissa ja jokainen omiaan, on musta näin 35-vuotiaana hieman outoa. Opiskelija

Itse vien usein esim. viinipullon, jos on kutsuttu syömään ja tiedän, että siellä tarjotaan viiniä, mutta ei tulisi mieleenkään viedä jotain juomaa vain itselleni. Toisaalta, olen esim. juhannukseksi kutsunut vieraita ja en pyydä heitä tuomaan mitään, järjestän kyllä emäntänä syömiset ja juomiset. Toki ok jos jotain tuovat, mutta en odota sitä.

Vierailija
15/15 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana tilanne oli musta vähän toinen ja silloin oli selvää, että jokainen tuo omat juomansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi