Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri näköjään shoppailee sairaslomalla

Vierailija
20.06.2011 |

Tuli tänään marketissa vastaan. Leikkauksesta kuulemma toipuu vielä yli viikon. Hyvin luisti ostosten teko, vaan ei toimistotyö kai sitten...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskan puhuminen teikäläiseltä.

Vierailija
2/20 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joutunut monesti raahautumaan kuumeessa tai oksutaudissa kauppaan, koska pakko on jotain syödä, minun ja lapsen. Koetan tietysti olla tartuttamatta muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sairaslomalla ei vakuutusten takia edes saa mennä töihin? Eli jos lääkäri on kirjoittanut saikkua ja potilas on töissä, niin vakuutus ei korvaa jos jotain käy. Meillä työnantaja on jopa potkinut saikkulaisia takaisin kotiin, jos joku urpo on yrittänyt silloin tulla töihin. Kaikelle on syynsä.

Vierailija
4/20 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluun, 112 karpo tai ihan kuka vaan. Toi on törkeetä!

Vierailija
5/20 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiksut kokeilee normaalia elämää kivun tms sallimissa rajoissa. sitte kato tietää jaksamisen ja toipumisen paremmin. ai niin, ethän sä kyylä sellaisia tajua.

Vierailija
6/20 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin sain joskus kuukauden sairausloman leikkauksen jälkeen. Eka viikko meni kivussa ja lääkepöhnässä, sen jälkeen sitten helpotti, joten shoppailukin onnistui. Hieman kaiken maailman lääkäri-, labra- ja hakastenpoistokäynnit ja kolmiolääkkeet häiritsivät lomailua.

Vierailija
7/20 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ei se tarkoita, että jaksaa koko päivää töitä tehdä. Veikkaisin, että vähemmistössä ovat ne naiset, joiden ei tarvitse sairaana käydä itse kaupassa. Ainakin minun mieheni olisi sitä mieltä, että minulla olisi sairauslomalla nimenomaan hyvää aikaa ostaa koko perheen ruuat ja vielä tarjousten perässä juosten.

Vierailija
8/20 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tosiasia on, että lääkäri on sairausloman syystä kirjoittanut ja henkilöllä on oikeus se pitää. Voi myös olla, että kyseisen leikkauksen jälkeen pystyy lyhyitä aikoja tekemään normaaleja askareita, mutta työnteko ei vielä normaalisti onnistu.

Sairausloman tarpeen määrittely ei kuulu työkavereille.

että sairaslomalla ei vakuutusten takia edes saa mennä töihin? Eli jos lääkäri on kirjoittanut saikkua ja potilas on töissä, niin vakuutus ei korvaa jos jotain käy. Meillä työnantaja on jopa potkinut saikkulaisia takaisin kotiin, jos joku urpo on yrittänyt silloin tulla töihin. Kaikelle on syynsä.

Vierailija
9/20 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikon ajan. Oli työperäistä ihottumaa, joten tuskin se tarttui keneenkään kaupassa.

Vierailija
10/20 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tosiasia on, että lääkäri on sairausloman syystä kirjoittanut ja henkilöllä on oikeus se pitää. Voi myös olla, että kyseisen leikkauksen jälkeen pystyy lyhyitä aikoja tekemään normaaleja askareita, mutta työnteko ei vielä normaalisti onnistu.

Olen joskus käynyt töissä saikulla lyhyesti selvittämässä jotain ongelmaa, ja pomo on nimenomaan teroittanut, että älä sitten koske mihinkään laitteeseen, ettei vain satu mitään. Jos olen saikulla, työvakuutus ei korvaa.

Vierailija
11/20 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajan työnteosta ja vakuutuksen voimassaolosta:

http://www.talouselama.fi/tyoelama/article213031.ece

Vierailija
12/20 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivat varmaan lääkkeet, jotka väsyttivät ihan hirveästi. Olisi tullut tosi laadukasta työtä tehtyä tokkurassa. Maitoa osasin lähimarketista kuitenkin ostaa.

Vierailija
13/20 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni työnantajakin uskoo virheellisesti, että työntekijän vakuutukset eivät ole voimassa, mikäli hän sairauslomalla tulee töihin.

Olen joskus käynyt töissä saikulla lyhyesti selvittämässä jotain ongelmaa, ja pomo on nimenomaan teroittanut, että älä sitten koske mihinkään laitteeseen, ettei vain satu mitään. Jos olen saikulla, työvakuutus ei korvaa.

Vierailija
14/20 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tullut ajatelleeksi että sairaslomalla ei vakuutusten takia edes saa mennä töihin? Eli jos lääkäri on kirjoittanut saikkua ja potilas on töissä, niin vakuutus ei korvaa jos jotain käy. Meillä työnantaja on jopa potkinut saikkulaisia takaisin kotiin, jos joku urpo on yrittänyt silloin tulla töihin. Kaikelle on syynsä.

töihin voi palata ihan hyvillä mielin, jos työnan

Vierailija
15/20 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli ostamassa RUOKAA. Ei se ole mitään shoppailua.

Vierailija
16/20 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkaus voi olla henkisestikin niin iso juttu, että on hyvä keskittyä vain siitä toipumiseen. työstressi siihen päälle voisi olla aivan liikaa, vaikka fyysisesti olisikin ihan terve töihin.

mun puolesta sillon voi vähän shoppaillakin.

Vierailija
17/20 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aijon mennä jopa baariin. Käsi toipuu leikkauksesta ja odotan toista toimenpidettä.

Vierailija
18/20 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkaus voi olla henkisestikin niin iso juttu, että on hyvä keskittyä vain siitä toipumiseen.

Kun ihmettelin että "kuuluisiko" minun olla kipeämpi leikkaukseni jälkeen. Toki kipulääkkeet myös väsyttivät, joten koko päivää ei töissä olisi jaksanut olla. Pää ei myöskään ollut ihan terävänä lääkkeitä syödessä.

Shoppailin ihan vaatteita yms. sairauslomallani. Liikkumaan kehoitettiin ja minusta on ihan sama käveleekö sitä kaupassa vai kävelytiellä.

Vierailija
19/20 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri supistusten takia, työ on fyysistä, joten oli aihettakin. aksan ihan hyvin shoppailla tunnin tai kaksi kun välillä voin levätä, istua jne. En ymmärrä minäkään miksi jättäisin käymättä kaupassa joidenkin ikäviennkyttääjien takia, kun on tarve ostaa lapselle kesävaatetta ja perheelle ruokaa...? Ei minun sairaslomani kuulu muulle kuin esimiehelleni.

Lääkäri kyllä viimeksi korvatulehdusta potiessani ihan selkeästi sanoi, ettei sairaslomalla saa mennä töihin, kun kysyin että voiko mennä jos olo on hyvä.

Vierailija
20/20 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sairaslomalla ei vakuutusten takia edes saa mennä töihin? Eli jos lääkäri on kirjoittanut saikkua ja potilas on töissä, niin vakuutus ei korvaa jos jotain käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi