Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jälkivuoto pelottaa!

Vierailija
20.06.2011 |

Synnytys lähestyy ja mitä lähemmäs laskettu aika tulee mua alkaa aina vaan pelottamaan enemmän se jälkivuoto.

Miten hirveän runsas se oikein on?

Valuu kuin Niagarasta?

Miten voi käydä edes kaupassa?

Tai suihkussa? Just kun on saanut itsensä puhtaaksi ja lähtee kuivaamaan itseään lattia on täynnä verta?

Pelottaa :/

Kauan se on kestänyt teillä ja miten olette selvinneet siitä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinulla ei ole puutetta veren hyytymistekijöistä niin tuskin sinuakaan ihmeempi kohtaa. Sitäpaitsi sinulla on alapää yhtä suurta mustelmaa ja ehkä myös tikkejä, joten se vuoto ei ole suurin murhe synnytyksen jälkeen.

Vierailija
2/11 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli suunnilleen samanlaista kuin kuukautisvuoto ensimmäisen viikon ajan. Toinen viikko olikin sitten paljon niukempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sit loppuajan vähän vähemmän, voi jopa tyrehtyä välillä kokonaan ja luulet että jihuu, se loppui.

Sit ei kuitenkaan...

Vierailija
4/11 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on alussa tosi runsasta, mutta vähenee sairaalassa olessa jo paljon. Itse käytin sairaalassa kahta sidettä koko ajan ja vaihdoin aina vessakäynnillä. Onhan se vähän ikävää, mutta loppuu kyllä melko pian. Joten ei huolta siitä :)

Vierailija
5/11 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä pärjää. Sairaalan siteet on runsaita.

Vierailija
6/11 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälläisistä asioista ei tarpeksi puhuta, ja sitten tulee ihan turhia pelkoja. Jälkivuotoa voi toki olla runsaasti heti synnytyksen jälkeen, ja sitä seurataan. Mutta siinä vaiheessa kun lähdet sairaalasta, mennään ihan kuukautisvuoto tyyppisessä meiningissä. Eli huoli pois. Tosin alapää tuntui parikuukautta siltä, kuin siellä olisi ollut puolikiloa jauhelihaa. Kaikki kuitenkin kummasti palautui, vaikka repeämiä tulikin.

Vierailija
7/11 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin runsasta, että et saa kävellä metriäkään ilman supervaippaa (joita et oo ennen nähnytkään) mutta kätilöt siis huomaavat sen ja laittavat sen valmiiksi sun housuihin, koska niagara on aivan valtava. En tajua miten sitä voi valua suoraan kuin avohaavasta

Vierailija
8/11 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset päivät sairaalassa mulla oli tosi runsasta. Siis runsaampaa kun mulla yleensä kuukautisvuoto. Mutta ei tosiaan niin että mitään lätäköitä olis suihkun jälkeen jäänyt lattialle. Joskus valui hiukaan nivusiin yms. ennen kun ehti hosuja ja sidettä laittaa. Sairaalassa on kuitenkin onneksi tosi imukykyisiä paksuja siteitä.

Kotiin kun pääsin neljä päivää synnytyksestä oli jo ihan normaalin kuukautisvuodon tapaista se vuoto. Jatkui 5viikkoa. Ensimmäiset kaksi oli kuukautisvuotoa vastaavaa vuotoa ja sitten vähitellen väheni kunnes loppui.

Ihan hyvin siitä selvisi. Ei kyllä ainakaan mulla ollut mitenkään ensimmäinen asia meilessä. Kyllä sitä niin keskittyi vauvaan ettei siinä sellaisia ehtinyt ajatella suuremmin. Elä siis turhaan jännitä. Ihan hyvin siitä selviää, eikä se ihan kamalaa ole! :)

Vierailija
9/11 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niagara, jälkivuoto ei tosissaan ole mitään siihen verrattuna!

Tarjolla sairaalassa on ne inkontinenssisuojat, ei todellakaan mitkään housuvaipat tai koko pepun pamperssit, niitä vaihdetaan joka käynnillä, vaikka ei ne minulla kokonaan veressä olleet...

Kotiin lähtiessä kuukautisvuodon tasoa. Kaikille ei tule mitään massiivisia vuotoja eikä tikkejä.

Tsemppiä!

Vierailija
10/11 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sittne ruskeaa tuli päivää. se oli siinä

Vierailija
11/11 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa kesti useita viikkoja, kuopuksen kanssa pääsin vähemmällä. Menkat oli myös jonkin aikaa tosi runsaat kakkosen jälkeen.