Ei jumalvita! Kuinka paljon pitää kestää ystävän käytöstä?
Kaveri on saikulla masennuksen vuoksi ja löi tänään luurin korvaan kun en kesken työpäivän ehtinyt etsiä hänelle lääkäriaikoja. Ei jaksanut aukaista läppäriä. Nyt se on sitten jaksanut kuitenkin mennä kasvohoitoon ilman mitään ongelmia...prkl. Onko ihan reilua?
Kommentit (10)
joka teki oharit töissä kun oli "niin uupunut ettei päässyt sängystä ylös".
Kaksi tuntia myöhemmin näin hänet pelaamassa iloisesti sählyä. Oli myös jaksanut ajaa sinne 1,5 tunnin matkan takaa...
Luulen, että monimasentumatonkin ihminen valitsisi kosmetologilla käymisen jonkin velvollisuuden sijaan. Jos on saikulla masennuksen vuoksi, niin silloin pitääkin pitää huolta itsestään, tehdä asioita, joista saa hyvää mieltä ja harrastaa liikuntaa.
Luulen, että monimasentumatonkin ihminen valitsisi kosmetologilla käymisen jonkin velvollisuuden sijaan. Jos on saikulla masennuksen vuoksi, niin silloin pitääkin pitää huolta itsestään, tehdä asioita, joista saa hyvää mieltä ja harrastaa liikuntaa.
tekevät sun puolestasi asioita, kun itse et jaksa läppäriä aukaista, kuten ap:n tapauksessa? Kumma kyllä kosmetologille tms pääsi...
mutta toisilla on moraali, ja toisilla sitten ei.
saamattomuutta ja aloitekyvyn puutetta.
sitä mitä en ole koskaan ymmärtänyt, on että hän ei jaksa koskaan laittaa ruokaa, käydä kaupassa, siivota yms. mutta hän jaksaa jatkuvasti käydä ostoksilla, juosta baareissa, kampaajalla, kosmetologilla jne.
Mutta sellaisia arkista sietoa vaativia hommia en jaksanut. Eipä ollut lapsiakaan. Kuntouduin sittemmin ja jaksan kyllä - nykyään arkea, mutta baareissa ei tule hilluttua eikä kampaajallakaan käytyä kovin usein.
on aivan täysin eri asia ku esim. shoppailu, baareilu ym. josta saa hetkellisen hyvän olon. Toisaalta enpä ole koskaan ollut vakavasti masentunut, vaan on muuta häikkää. Pointti oli nyt kuitenkin se, että ymmärrän näitä saikulla olevia, jotka kuitenkin jaksaa tehdä ns. kaikkea kivaa. Jos ei ole itse vastaavaa sairastanut, niin on ihan ymmärrettävää, että kyseistä käyttäytymistä ei voi tajuta.
Toisaalta ap:n kaveri vaikuttaa ärsyttävältä idiootilta, tuollaista en ymmärrä minäkään.
sitä mitä en ole koskaan ymmärtänyt, on että hän ei jaksa koskaan laittaa ruokaa, käydä kaupassa, siivota yms. mutta hän jaksaa jatkuvasti käydä ostoksilla, juosta baareissa, kampaajalla, kosmetologilla jne.
läskiksi ja pistää masennuksen piikkiin, mutta juhlia se jaksaa.