¤>¤Syystaaperoiden maanantai¤>¤
Kommentit (30)
Pojalla on parvorokko.Soittivat päivällä pk:sta että pojan ihottuma on pahentunu.Aamulla rasvailin poikaa ja ei ollu ku poskissa,nyt kädet ja jalat.Käytii terkalla näytillä.Pojalla ei muita oireita ainakaa vielä ja tartuttanu on ennen oireita..
Pikkujoulut:Tuo päivä käy.Mäkää en vältsist saunois,mut kaikki paikat käy tavata.
Onpas nyt syyspaaperot karkottaneet nukkumatin yhteistuumin :-( Toivottavasti ens yönä nukutaan kaikki!!!
Typy kyllä vetäs taas melkein 3tunnin päikit,et jos nukkus sit yölläkin.
Mäki nyt jotenki ihan odotan joulua.Tahtosin laittaa jo valot partsille..kai ne kohta voi?!
Moni täällä lunta odottaa.Minä en !!En tykkää lumesta.Mulle sopis tällänen talvi,muutama plus aste ja sit kevät.
Jouluaattona lumi ois kaunis :-) Yritän kovasti ajtella et lapset tykkää lumesta ja sitä pitää olla,mut ei auta!!!En myöskää ole mikää lapin haikailija,mielummin suuntaisin auringon alle...
Typy huutelee sängyssä joten palaan varmaan.Olen yksin illan,siis lasten kanssa!!!
jatu
Mäki luulen et harvapalstalaisiakin haluaisi pippaloihin...
jatulainen
Käytiin äsken muutama tunti kyläilemässä, olipa kivaa. Hävetti vaan, kun neiti ensimmäiseksi meni keittiöön ja rupes vinkumaan kaverin syöttötuoliin. No siitäpäs kaveri sai sitten vinkin ja alkoi kahvin keittoon heti alkajaisix. Neiti halus äitien kanssa istua kahvilla pöydässä koko ajan ja kaverin seura ei paljo kiinnostanu, hävetys. Ei siinä sitten auttanut muuta, kun tarjoilla neidille mukana olevia herkkuja (riisikakkua, banaani,omenaa,vehnäkorppu) ja masu oli täynnä ruokaa kotoota lähtiessä. Siis älytön määrä kaikkea puputettavaa meni vielä lisäksi, hui. Ei kyllä ulkoapäin uskois, mutta johonki ne uppoo. Uskon, että päivällinen menee kohta herättyä vielä helposti.
Voi, että innostui uudesta Hobby Hallin kuvastosta, joka tuli tänään postista. Kaikkia joulu juttuja, ihanaaaa. Kylään lähtiessä puin neidin joulun punaiseen bodyynkin ja mieli oli niin jouluinen
Tikru-Pikrun kissalle parempaa vointia toivotan
Onnille tervehtymistä
Höh en pääse pikkujouluihin tuolloin, toivottavasti nähdään toiste
JA edelleen sitä parempaa seuraavaa yötä kaikille toivotan
Taas joku syyslapsosten vaihe ilmeisesti. Rikkonaiset yöt siis. Meillä varmaan vaikuttaa sekin, että Pekalla on nuha. En tiedä, montako kertaa heräiltiin ja kauanko tuli itkua, mutta aamulla ei ollu kyllä mikään levänny olo.
Ynis, kiva kun pääset risteilylle! Jaksamisia sitä ennen reissuleskelle.
T-P Hyvä, että juhlat meni hyvin. Jaksamisia!
Mimmuli. Toivottavasti Nöösän ilo löytyy taas jo olo helpottaa!
Enkelille jaksamisia surutyöhön ja arkeen!
Voimia kaikille allergioitten, sairauksien ja muuten vai kiukun ja väsyn kanssa kamppailuun!
Eilen laitettiin peuranlihat. Tänään on hirvenlihojen vuoro. Kunhan mies tulis kotiin. Piti päästä vielä koiran kans metälle, kun on viimeinen kanalinnun metästyspäivä. Mä oon yrittäny levitellä viime vuotisen remontin jäljiltä jäänyttä multakasaa. Odotin, että mies ois levittäny sen kesällä, mut eipä näköjään ehtiny eikä tunnu häntä muutenkaan kiinostavan.Taidan kirjoittaa nykyään aika negatiivisesti miehestä. Ihan hyvä mies se on. Jotku jutut vain niin jaksaa tympiä ja niitä tulee teille jurputettua.
Saamuska tai joku muu. Oisko hyvää (poron)käristysohjetta? Sais jotain vaihtelua ruokiin. Kokeilisin noista (metsä)peuranlihoista.
Nyt sovelsin ruokaan ja uuniin -ketjun ohjeita ja saatiin herkkuruokaa: perunasipulisekoitus vuokaan, hieman suolaa ja ruokakerman tapaista, sitte maustetut broilerinkoivet päälle ja uuniin 175 astetta reilu tunti. Ja eikun syömään.
Pekka kävellä tepsuttelee pitkin tupaa ja levittelee kaikki tavarat kaapeista pitkin poikin. Pottailuun tuli stoppi hyvän alun jälkeen.
T@hti
Jos haluaa ravintolaan (mikä sopii ainakin mulle!), niin pitäis kiireen vilkkaa varata pöytä. Kuka jaksais soitella vapaita pöytiä:) Minä voin vaikka laittaa sähköpostia aiheesta...
Sitten sellainen kysely, että onko muilla jotain pienen pientä asiaa joka saa savun nousemaan korvista hyvin äkkiä? Lähinnä muiden ihmisten tekemisiä tai sanomisia mietin?
Itse taas päästelin mielessäni höyryjä pihalle, kun äiti soitti ja alotti puhelun suoraan, että " miksi ei ole mitään kuulunut?" Mainitsi vielä, että torstaina viimeksi soitin. Eli onhan tässä muutama päivä kulunut taas! Joskus ennen tota sai kuulla jatkuvasti, jos ei suunnilleen joka päivä soiteltu ja sen takia kai nykyään vieläkin menee hermot ihan täysillä siitä heti paikalla. Hyvä, että saan hillittyä itteni puhelimessa.
Me ollaan aina soiteltu suht usein, mutta onko se silti mun velvollisuus niin, että pitäis suunnilleen merkitä kalenteriin puhelut ja laittaa muistutuksia puhelimeen, ettei vaan kulu liian montaa päivää, etten ole itse soittanut äidille. Voi ärsytys!
Ymmärrän, että äiti haluaa olla meidän elämässä läsnä ja mukana, mutta pitääkö joka tekemisestä tietää ja raportoida. Ymmärrän sekin, että äiti tylsistyy kotonaan. Tuntuu vaan, että mun pitäis olla valmis puheluilla viihdyttämään pitkästynyttä äitiä. Eihän se mun velvollisuus ole enkä aina jaksa olla niin sosiaalinen ja varsinkaan äidin kanssa ei olla aina niin samalla aaltopituudellakaan. Keskustelut on aina niin samanlaisia, että en jaksa joka päivä niitä. Onko se mun vika, että äidillä ei ole omaa elämää ja mulla taas on?
Kylläpä tosiaan pienestä hermostun, mutta kuten sanoin, niin tähän on syynsä:) Onko muilla vastaavia aiheita jotka katkaisee pinnan hyvin nopeasti?
T: Ynis
Kun olen väsynyt, pinna on tiukalla koko ajan. Ja Onni onkin kitissyt ja vinkunut koko päivän. No, sain sen nukkumaan puoli tuntia sitten.
Heti aamusta oli semmonen olo, että tästä päivästä tulee pitkä. Ja sitä se oli, vaikka aamu alkoi normaalia myöhemmin. Kun mentiin vain yksillä unilla, se vaikutti. Yritin käydä kuluttaan aikaa ennen ku mies tuli kotiin töistä ja toivoin, että Onni olis nukahtanut. Siinä se vaan huusi rattaissa. Ja jostain syystä ei nukahtanut viiden jälkeen sänkyynkään, vaikka oli ihan tööt.
Minä lupaan olla hengessä mukana pikkujouluissa. Itse vietän nimittäin samaa juhlaa työporukalla samana iltana. Ihan kiva päästä vähän irrotteleen. Nuo häät oli semmoset, että vaikka tuli otettua, niin eihän me baariin menty ja väsymys oli kova, olihan niissä ollut hommaa.
Nyt telkun ääreen nauttiin omasta ajasta.
T-P
Olen lipunut pikkuhiljaa tänne pinon häntäpäähän myöhäispinoutujaksi. Saamuskan seuraksi ;) Jatun ja Tuttiksen palstailuaikoihin en sentään kykene...
Huomenna työt sitten alkavat. Ihmeen rauhallinen olo. Yöunet menee taatusti miten menee hermoillessa, mutta sitä pidän ihan asiaankuuluvana. Päikkäritkin oisin tänään saanut ottaa (mies oli päivän kotona), mutta eipä uni tullut kun miljardi asiaa pyöri mielessä.
Huomenna tulee appiukkokin yökylään, lentää Uudesta Seelannista takaisin (miehen sisko asuu siellä). On luultavasti 25h lentojen ja aikaeron jälkeen aika väsynyt mies, pedataan peti jo valmiiksi odottamaan vaikka tulee keskellä päivää. Keskiviikkona lähtee jo pois, yhden yön visiitti vain. Kiva kun tulee, vaikka en ihan välttämättä ois töittenaloituspäivälle kaivannut mitään ylimääräistä. Anopiton appivisiitti, jee!
Alkaa haukotuttaa, taidan mennä yrittämään unta niin jaksan sitten hermoilla aamuyön ;)
- tea -
vaikka taisi ehtiä kulman taakse piiloon jo tunti sitten ;)
Tähti: Käristyksen tekee mieheni näin:
- ensin vuollaan lihasta jäisenä puukolla mahdollisimman ohuita viipaleita (saisi vaikka läpi näkyä ;)
- Kuumalle pannullevoi-öljyseosta (kolmasosa öljyä) ja lihat (maun mukaan mahdollisesti myös sipulisilppua< mies ei käytä)
- Käristellään pinnan saamiseksi
- Lisätään suola ja neste, joka voi olla vettä, oluttakin voi lorauttaa joukkoon (entä lihalientä? toim.huom..mies tosin väittää ettei..)
- Haudutetaan kypsäksi ja mureaksi kaaaaauuuaaan (muutaman tunninkin). Lisätään tarvittaessa välillä nestettä. Käristyksessä ei tarvitse lopussa lientä paljoakaan olla
- Tarjotaan pottuvoin (perunamuusi) sekä puolukan (ja suolakurkun) kera :)
Mies oli lauantain töissä ja Antsasta tuli taas äidinkin poika :DD Niin vähän se vaatii. Äitiä pusutellaan ja isille välillä käännetään pääkin pois.. Tämä viikko on taas päiväkotiviikko. Aivan hyvin oli mennyt taasen.
Ote työpäivästäni:
Kännykkä soi. Puhuessani puhelua tulee kolme koputusta linjalle. Lopetettuani puhelun tulee pöytäni ääreen joku keskustelemaan tärkeää työasiaa. Aloittaessamme keskustelun soi lankapuhelin. Puhuessani lankaan soi kännykkä. Kun iltapäivällä lopulta kävin aromahieronnassa (työnantaja halusi sen kaikille tarjota), oli puolen tunnin aikana tullut 8 puhelua kännykkään....
Kyllä töissä on mukavaa :0D
Rauhallista yötä syys-siskot,
Saamuska
Jos en lunta ni jotain kaipaa lapin reissuilta!!!!..tuntee maun suussaan ja väsymyksen jaloissaan laskettuaan monta tuntia....harmi kun laskettelukin on jääny,toivottavast lapset alkaa laskee ni iteki on pakko!!!
Tepsulle ja Leppikselle Hyvää alkavaa työpäivää!!!Hmmmm jos mut jo mainitaa yö kirjottelijana ni onko valvominen ongelma? ;-)
No ehkä mä ehin aikasin nukkumaa ku työaamut alkaa..toivottavast ei ikinä!!!
Kauniita unia!!!
jatu
Sovitaanko paikka sähköpostissa? Jotenkin tuntuisi minusta mukavammalta :)
Esmes Prilla ja Maija69 ovat jonkin verran käyneet tapaamisissa, mutta eivät juuri palstaile, samoin Mersu (-mokoma, missä oooooot?) ja muut eijokapäiväpalstallahengaajat saisivat tiedon.
T: ujopiimä