Muita, ketä ärsyttää "söpöstely" vauva-asioilla,
esim. "masuasukki", "tarrasukkia matkaan", "voi kunpa pieni pysyisi kyydissä", yms. jutut ällöttää...
En voi ymmärtää, miksi raskauden alettua järkevistä ihmisistä kuoriutuu ylitö-söpöstelijöitä, jotka eivät osaa puhua muusta kuin raskaudestaan!
Toisille samassa oleville toivotetaan "tarrasukkia matkaan" ja puhutaan masuasukeista, toukista, pöppiäisistä ja ties mistä...
Miksei raskautta vaan voi otaa sellaisena kuin se on, että meille tulee nyt vauva, siistiä! Mutta että puhua ihan normaalisti vauvan / lapsen kehityksestä eikä keksiä kaiken maailman nimiä... :)
En myöskään ymmärrä noita vauvapalstojen odotusklubeja, joissa päivitellään etusivuille rv -ultrien ajankohtia ja muistetaan "niitä, joiden matka jäi kesken", tyyliin keskenmeno viikolla 5...
Ketjuissa näille odotuskavereille toivotetaan "jaksuja" ja vertaillaan vaivoja...
Odotus ja vauvat ovat ihania asioita, mutta pitääkö kaikesta tehdä yltiöimelää?
Kommentit (20)
ei sille mitään voi. Hyvähän se on, että heille o omat fooruminsa.
Mitä vittua tarkoittaa tuo tarrasukkahomma???
masuasukki jo sananakin ällö :(, eb myöskään osaisi puhua omasta aikuisen ihmisen mahastani vaavimasuna. ehkä jotkut kaipaavat tämmöistä ja onneksi heille on noita nettipalstoja, eihän siellä ole pakko toisten käydä lukemassa ovislimojen venyttelyistä ja tarrasukista.
tunteilla asiaan. Minua ei ärsytä, vaikka itse en noin toiminutkaan. Me ollaan erilaisia, olen nyväksynyt sen monessa muussakin asiassa. Olen avarasydäminen.
onneksi ei tarvitse itse siihen osallistua. Muut toki saavat vaavimasutella jos haluavat. Mulle se ei istu ollenkaan.
mutta toisaalta taas esimerkiksi keskenmenon kokeneena tuntuu tosi kivalta, että jotkut ystävät elävät raskaudessa mukana jo alusta asti. Keskenmeno alkuraskaudessakaan ei ole kaikille pikkujuttu, etenkään jos raskaaksi tuleminen on ollut vaikeaa tai keskenmenoja on toistuvasti. On minusta silloin kiva, jos joku toivottelee, että toivottavasti pikkuinen pysyy mukana tms. Olisiko parempi sanoa, että toivottavasti et taas saa keskenmenoa.
Joten edelleen ärsyttää eniten nämä "meidän neit"i ja "meidän prinsessa".Yööökkkkk.
Pieni on elämä, jos toisten fiilistely omasta raskaudesta noin paljon ärsyttää.
kertokaa joku tuo tarrasukkajuttu, en ymmärrä? Tullut käyttöön varmaan oman raskausaikani jälkeen ja muutenkin vähempikin fiilistely riitti siinä vaiheessa.
Se tarrasukkajuttu tarkoittaa siis sitä, että toivottavasti ei tule keskenmenoa. Siis jos hyvin aikaisessa vaiheessa kertoo raskaudesta. Kai se liittyy jotenkin siihen, että vauva niillä tarrasukilla tarrautuisi kiinni kohtuun tai jotain..?
onneksi tutuissa ei ole noin puhuvia.
Mulla ei todellakaan ole masuasukkia. Vauvalla tai kissanpennulla voi olla masu, mutta ei mulla -ajatuskin saa ratkeamaan naurusta. Kieltäydyn myös käyttämästä MAMMAvaatteita, en pupuile, en tisuttele eikä mulle kannata toivottaa jaksuja ;-)
Ja itse kuitenkin olen pienen vauvan äiti. Tuttavapiirissäni on myös äitejä, sekä odottavia äitejä, ja voi V sitä lässytyksen määrää, ja olen huomannut sen, että heidän kanssaan EI pysty keskustella MISTÄÄN muusta, kun raskaudesta, koliikista yms. Ja sitte pitää vertailla, kenen vauva kasvaa parhaiten ja kuka oppii ja mitä milloinkin, ja kun meidän Ilkka oppi kääntymään jo 2kuisena, miten se teidän Niilo ei vieläkään?
Blokkasin myös yhden kaverin facebookista, kun rupes ärsyttämään sen JOKApäiväiset päivitykset tyyliin " sanni nukkumassa, äitille omaa aikaa" , "Pikkumussukalle varmaan hampaita tulossa kun on niin kiukkunen", ja "onneks isi tulee kohta kotiin, pikkusella onkin jo kova ikävä" Ei jestas, Eihän pikkuvauva voi vielä edes osata ikävöidä isäänsä!
Ja kun noita päivityksiä tulee sen 4kpl/pvä vähintään, ja AINA jokaiseen se lapsi on liitetty jotenkin, ni en enää jaksanu lueskella niitä...
Tällä henkilöllä on myös 113 kuvaa tästä vauvasta, kaikissa myös kuvateksti kuten "söpöläinen on niin söpö"
vauvalla siis ikää on vasta 4kk. Luoja tietää, kuinka paljon niitä kuvia on, kun lapsi täyttää vuoden?
Ehkä tuo raskausaika on sellasta, että äidit on niin ylpeitä siitä mahastaan, ja sitten siitä vauvastaan, etteivät pysty ajattelemaan normaalisti. Mut silti, joku raja sentä. Itse tiedän se, että varsinkin lapsettomat ei välttämättä jaksa noita hehkutuksia kuunnella jatkuvasti, niin ehkä siks musta ei tullu sellasta..
äidin "söpö-nöpöksi" siis poikaa, ja hälle on tärkeää että pikkuveljet ei oo söpö-nöpöjä vaan ainoastaan hän. Veljet on sitten "tähti-silmä" ja "pusu-suu". On vaan meillä puhetapa ei sen kummempaa, jos oksettaa niin anna mennä vaan.
Nimenomaan tuo imelyys ärsyttää. Sellainen hillitty söpöstely kuuluu mielestäni asiaan, mutta juuri nuo mainitsemani ilmaukset menevät siitä jo ihan liian pitkälle.
Toisaalta en ole oikea ihminen sanomaan tästä mitään, kun suurin osa söpöistä, väkisin keksityistä uudissanoista ärsyttää minua.
Vaikka itsekään en ole raskaus aikoina leperrellyt ja söpöstellyt, niin minulle sentään on AIVAN sama tekeekö joku muu niin :)
Todella ällöttävää! (Ja olen itsekin ollut raskaana ja saanut vauvan ja pysynyt normaalijärkisenä.)
Vaikka itsekään en ole raskaus aikoina leperrellyt ja söpöstellyt, niin minulle sentään on AIVAN sama tekeekö joku muu niin :)
hyvä ap. samaa mieltä oon. eniten vituttaa, kun sikiölle keksitään joku nimi ja sitä kutsutaan sillä, tyyliin: siellä se x kelluu masussa, siellä on kiva asustaa"...
Aikuisista ihmisistä tulee pehmeäpäisiä lässyttäjiä, kun raskaustesti näyttää plussaa. En ymmärrä.