Miehestäni tuli miljönääri
Ollaan oltu tähän asti tavallisia duunareita, joilla on yhteinen varallisuus.
Minä ehdotin hänelle, että pitäisi tehdä avioehto. Hän ei halunnut. Minulla ei ole mitään aikomusta erota, mutta jotenkin tuntuu moraalittomalta ajatus, että voisin tahtoessani viedä puolet hänen omaisuudestaan.
Kommentit (22)
taitoa voi tarvita miljonäärin vaimona.
Mieheni ei ole minkään lottoporukan jäsen.
ap
miljonääri, ei miljönääri.
Tarviihan sitä oikeinkirjoitustaitoa, ainakin kun laatii mallitekstejä teekutsukortteihin ;)
Näin ainakin me teimme.
Avioehdolle en ole nähnyt mitään tarvetta, koska varat on tähän asti olleet täysin yhteisiä. Niistä kumpikin on hankkinut oman osansa kohtuullisen tasapuolisesti.
Mielestäni aviliitossa kaiken kuuluukin olla yhteistä, mutta näin suuri varallisuusero asettaa mieheni mielestäni epäreiluun asemaan suhteessamme, jos avioehtoa ei ole.
ap
miljonääri, ei miljönääri. Tarviihan sitä oikeinkirjoitustaitoa, ainakin kun laatii mallitekstejä teekutsukortteihin ;)
Siis se oikeinkirjotus. Teekutsuja en ajatellut alkaa järjestämään :)
ap
Näin ainakin me teimme.
Avioehdolle en ole nähnyt mitään tarvetta, koska varat on tähän asti olleet täysin yhteisiä. Niistä kumpikin on hankkinut oman osansa kohtuullisen tasapuolisesti. Mielestäni aviliitossa kaiken kuuluukin olla yhteistä, mutta näin suuri varallisuusero asettaa mieheni mielestäni epäreiluun asemaan suhteessamme, jos avioehtoa ei ole. ap
mies pettää ja jättää sinut, eikö silloin tule mieleen, että olispa avioehto?
että kunpa EI olisi.
Näin ainakin me teimme.
olisimme avioehdolla tehneet. Muutenkin tähän asti hankitut asiat ovat molempien nimissä.
(Tarkoitit kuitenkin varmaan sanoa, että ei olisi, kuten joku jo korjasikin.)
Mutta asiaan:
Yleensähän mielletään, että se köyhempi osapuoli on puolisonsa kanssa rahasta eikä rakkaudesta. Tässä tilanteessa mieheni joutuisi viettämään loppuelämänsä kanssani rahan eikä rakkauden takia.
Jos eroaisitte niin sunhan ei olisi mikään pakko sitä miehesi omaisuutta viedä. Jos kerran et moraaliton haluaisi olla :) Ja sitäpaitsi, kaikkihan on avioliitossa yhteistä joten miksi tilanne on nyt mielestäsi muuttunut?
Esimerkiksi saada perinnön tai voittaa lotossa, kuten täällä on ehdotettu. Itse asiassa en ole sulkenut pois edes lottovoiton mahdollisuutta, muistaakseni totesin, että hän ei kuulunut mihinkään porukkaan...
Sitä en tule paljastamaan, mista rahat tulivat. Sillä ei ole merkitystä. Ainoastaan se on oleellista, että mieheni hankki/sai tämän nykyisen omaisuutensa yksin ilman minun apuani.
ap
Jos eroaisitte niin sunhan ei olisi mikään pakko sitä miehesi omaisuutta viedä. Jos kerran et moraaliton haluaisi olla :) Ja sitäpaitsi, kaikkihan on avioliitossa yhteistä joten miksi tilanne on nyt mielestäsi muuttunut?
Mutta silti jää moraalisia ongelmia. Esimerkiksi tuo "rahasta vai rakkaudesta", jota selitin ylempänä. Ja todellakin se, että vaikka muuten tuskin rahoja erossa haluisinkaan, niin mitäs, jos mieheni esimerkiksi pettää minua tai muuta vastaavaa?
"rahasta vai rakkaudesta!" -ongelmaa. Mikä teitä on tähän saakka pitänyt yhdessä? Miten se yhtäkkiä olisi muuttunut miehen rikastumisen vuoksi?
Mä en todellakaan osaa ajatella että avioliitossa on mun ja sun rahat7omaisuus. Jos itse voittaisin lotossa niin kyllä sekin raha olisi koko perheen rahaa, tai ainakin perheen aikuisten eli minun ja mieheni.
"rahasta vai rakkaudesta!" -ongelmaa. Mikä teitä on tähän saakka pitänyt yhdessä? Miten se yhtäkkiä olisi muuttunut miehen rikastumisen vuoksi? Mä en todellakaan osaa ajatella että avioliitossa on mun ja sun rahat7omaisuus. Jos itse voittaisin lotossa niin kyllä sekin raha olisi koko perheen rahaa, tai ainakin perheen aikuisten eli minun ja mieheni.
Ihan niinkuin muutkin normaalit parit. Mutta monet näistä normaalipareista silti eroavat. Varmuuden vuoksi kai useimmat avioehdot tehdään. Sitä varten jos erotaan, ei kun erotaan.
ap
omaisuus on, vaan jos ei ole avioehtoa, niin silloin aina puoliksi, erotilanteessa.
taitoa voi tarvita miljonäärin vaimona.