Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomessa on "itse pitäätehdä kaikki" ajatus?

Vierailija
19.06.2011 |

On kyse sitten rippijuhlista. yo juhlista tai vaikka häistä. Itse osaan tehdä, ei ole siitä kiinni mutta minusta on ihana ulkoistaa juhlien järjestäminen muille. itselleen jää vaan laskun maksu.

Lapsen rippijuhlat on minusta myös vanhempien juhla, ainakin näin meillä ajatellaan. Ihana paikka varataan, ruuat ja kahvitus. Siivouksestakaan ei tarvitse murehtia, sekin hoituu. Eikä oikeasti tuollainen ole kallista.

Käytetäänkö teillä muilla pitopalveluita yms? Mitä kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tuttavani ovat käyttäneet pitopalvelua. Mitä olen heiltä kysellyt, ei se kyllä ihan halpaa ole ollut, mutta kuka nyt sitten mitäkin kalliina pitää.

Toki on tärkeää, että pääsee osallistumaan itsekin juhlintaan, eikä vain raada, mutta osalla sekin hoituu näppärästi, kun asiat on hyvin järjestetty.

Mitäpä sitä suremaan miten muut tekevät, pidä vain oma tyylisi, sehän on teille sopiva:)

Vierailija
2/6 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsi kärsi niin kirkkaamman kruunun saat, ei jumala laiskoja ruoki, aikainen lintu madon nappaa

Näitä sanontoja kun on kuullut koko lapsuuden (ja lapsuudenkodissa on niiden mukaan eletty), niin vaikea se on olla itse tekemättä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tuttavani ovat käyttäneet pitopalvelua. Mitä olen heiltä kysellyt, ei se kyllä ihan halpaa ole ollut, mutta kuka nyt sitten mitäkin kalliina pitää.

Toki on tärkeää, että pääsee osallistumaan itsekin juhlintaan, eikä vain raada, mutta osalla sekin hoituu näppärästi, kun asiat on hyvin järjestetty.

Mitäpä sitä suremaan miten muut tekevät, pidä vain oma tyylisi, sehän on teille sopiva:)

Monesti juhlissa emämäntä valittaa kovaan ääneen kuin hän on tehnyt kaikki, istunut viimeksi aamulla eikä edes kahvia kerkeä hörpätä yms.

Miksi valittaa muille jos itse on valintansa tehnyt!?

Vierailija
4/6 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensi kesänä meillä on rippijuhlat, ja aion valmistautua huolella niihin, että voimme olla kotona ja juhlia silti hyvin, ilman, että mun tarvitsee koko ajan touhuta jotain. Tiedän, että sellainen on mahdollista, kokemusta viimekesästä, jolloin olin sukulaistytön juhlissa, isäntäväki pystyi olemaan juhlissa erittäin hyvin mukana, vaikka tarjoilut oli omia ja omassa kodissa vielä.

Vierailija
5/6 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tuttavani ovat käyttäneet pitopalvelua. Mitä olen heiltä kysellyt, ei se kyllä ihan halpaa ole ollut, mutta kuka nyt sitten mitäkin kalliina pitää. Toki on tärkeää, että pääsee osallistumaan itsekin juhlintaan, eikä vain raada, mutta osalla sekin hoituu näppärästi, kun asiat on hyvin järjestetty. Mitäpä sitä suremaan miten muut tekevät, pidä vain oma tyylisi, sehän on teille sopiva:)

Monesti juhlissa emämäntä valittaa kovaan ääneen kuin hän on tehnyt kaikki, istunut viimeksi aamulla eikä edes kahvia kerkeä hörpätä yms. Miksi valittaa muille jos itse on valintansa tehnyt!?

Vierailija
6/6 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin toi pitopalvelun tilaaminen. Juhlia ei ehkä koeta ihan niin tärkeiksi, että niihin haluttaisiin ostaa kaikki valmiina.

Mutta tietenkin, sehän riippuu ihan tulotasosta mikä on kallista ja mikä ei. Minä tilasin ristiäisiin kakun. 15:sta hengen kakku, jossa sokerikakkupohja, välissä hilloa ja kermaa ja päällä muutama hupsu mansikka maksoi 46€. Mielelläni sen maksoin koska meillä ei ollut tiloja säilytellä kaikki ruokia kylmässä, mutta tuossa se kipuraja meni enkä enempää leivonnaisia heiltä tilannut.