Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusin ANNA kirja on pettymys :( Siis toi Annan jäähyväiset.

Vierailija
19.06.2011 |

Lainasin kyseisen kirjan kirjastosta ja höh, eihän siinä ole oikeastaan mitään kunnon vanhan Anna sarjan meininkiä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on hieman rapisseet Anna-sarjalle ominaiset satumaiset ja sokeriset jutut ja siksipä sitä ei alunperin julkaistukaan edes alkukielellä ja kun julkaistiin, niin huomattavan sensuroidussa muodossa.

Eihän Annan maailmassa voinut olla sellaisia asioita kuin aviorikoksia, murhia ja mielipuolia. Puhumattakaan siitä, miten kirjassa voi rivien välistä lukea Annan ja Gilbertin syvemmistäkin ongelmista, säröistä unelmaparin rakkaudessa. Annan pettymystä ja katkeruutta.

Montgomery oli itse elämänsä loppupuolella aika katkeroitunut (omaan avioliittoon masennuksesta kärsivän miehen kanssa, sotaan)ja siitä ehkä kumpusi tuo kirja. Montgomery kuoli lopulta oman käden kautta.

Minä pidin kirjasta. Rakastan koko sarjaa yli kaiken ja viimeinen osa oli näin aikuisempaan makuun moniulotteinen ja kiinnostava lukukokemus.

Vierailija
2/3 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luen sen kertaalleen ainakin joka toinen vuosi:) olen lukenut 7-vuotiaana ensimmäisen Annani.

Jäähyväisiin olisi varmaan pitänyt keskittyä enempi, minulta kirja jäi kesken, synkeä ja alussa ihan vieraita tyyppejä. Mutta ehkä vielä eräänä päivänä:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sellanen samanlainen yhtenäinen tarina kuin ne muut Anna-kirjat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi