Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupan kassa sanoi henkilötunnukseni loppuosan kovaan ääneen samalla kun kirjoitti sitä kuittiin

Vierailija
19.06.2011 |

siis ilmeisesti oman muistinsa tueksi itsekseen sitä hoki ääneen. (ostin siis tavaraa yli viidelläkympillä). Takanani oli pitkä jono. Olin aika tyrmistynyt kassan toiminnasta. Mitä sinä olisit tehnyt vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vääriin käsiin. piste.

enkä itsekään haluaisi että kaikki tietoni ovat jokaisen ihmisen saatavilla. Mutta minkäs teet. Siellä ne vain ovat, eikä niitä pois saa.

Myös tilintarkastajan koko nimi, sotu ja kotiosoite ovat samassa paperissa, jonka kaupparekisteristä saa vaikka netin kautta tilattua. Tosi veemäistä saada aina silloin tällöin yllätyspostia, jonka on joku toinen puolestani tilannut.

Vierailija
22/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen osa myyjistä antaa asiakkaan kirjoittaa sen loppuosan eikä edes vilkaise henkkareita. Tai nyt sirukorttiaikana kukaan ei tarkista kenen kortilla maksan.

varmennus että henkilöllisyys todella on tarkistettu

mutta miksi se loppuosa pitää siihen kuittiin merkitä? Eikö siitä rasti, että henkilöllisyys tarkistettu??

asialla, ei hyvää päivää. Sehän on siinä juuri sen takia, että myyjä tarkastaa _sinun_ henkkarit ja laittaa loppuosan kuittiin ,sinä et sitä saa laittaa.

Ei voi myyjä väittää tarkistaneensa, jos vaikkapa ei ole viitstinyt sitä tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi sitten ette laita sitä esim facebookiin julkiseksi tiedoksi?

Vierailija
24/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että muuttaa vrk:ssa osoitteen esim postilokeroksi. Mutta nimi ja sotu jää.

vääriin käsiin. piste.

enkä itsekään haluaisi että kaikki tietoni ovat jokaisen ihmisen saatavilla. Mutta minkäs teet. Siellä ne vain ovat, eikä niitä pois saa.

Myös tilintarkastajan koko nimi, sotu ja kotiosoite ovat samassa paperissa, jonka kaupparekisteristä saa vaikka netin kautta tilattua. Tosi veemäistä saada aina silloin tällöin yllätyspostia, jonka on joku toinen puolestani tilannut.

Vierailija
25/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen osa myyjistä antaa asiakkaan kirjoittaa sen loppuosan eikä edes vilkaise henkkareita. Tai nyt sirukorttiaikana kukaan ei tarkista kenen kortilla maksan.

varmennus että henkilöllisyys todella on tarkistettu

mutta miksi se loppuosa pitää siihen kuittiin merkitä? Eikö siitä rasti, että henkilöllisyys tarkistettu??

asialla, ei hyvää päivää. Sehän on siinä juuri sen takia, että myyjä tarkastaa _sinun_ henkkarit ja laittaa loppuosan kuittiin ,sinä et sitä saa laittaa.

Ei voi myyjä väittää tarkistaneensa, jos vaikkapa ei ole viitstinyt sitä tehdä.

Myyjä tekee väärin toimiessaan noin ja hänestä pitäisi ilmoittaa kauppiaalle. Asiakkaan ei pitäisi suostua sitä kirjoittamaan.

Vierailija
27/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä tekee väärin toimiessaan noin ja hänestä pitäisi ilmoittaa kauppiaalle. Asiakkaan ei pitäisi suostua sitä kirjoittamaan.

jotka pyytävät asiakasta itseään kirjoittamaan sen loppuosan

Vierailija
28/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilötunnuksen loppuosa ei ole sama kuin henkilötunnuksesi!! Henkilötunnuksen alkuosa (eli syntymäpäiväsi) ei ole sama kuin henkilötunnuksesi. Vasta näiden kahden yhdistelmä on henkilötunnuksesi!

Facebookissa ilmoitan kyllä syntymäpäväni ja vuoteni, mutta en henkilötunnukseni loppuosaa. Muutenkin moni kaverini tietää henkilötunnukseni alkuosan (eli syntymäpäiväni), mutta en kuitenkaan sitä loppuosaa jakele näille henkilöille.

Oletko kiukkuinen samalla tavalla, jos joku kysyy vaikka puhelinnumeroasi, niin kuiskaatko sen myyjälle niin, ettei kukaan vaaaan kuule sitä?

Vierailija
29/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilötunnuksen loppuosa ei ole sama kuin henkilötunnuksesi!! Henkilötunnuksen alkuosa (eli syntymäpäiväsi) ei ole sama kuin henkilötunnuksesi. Vasta näiden kahden yhdistelmä on henkilötunnuksesi!

Facebookissa ilmoitan kyllä syntymäpäväni ja vuoteni, mutta en henkilötunnukseni loppuosaa. Muutenkin moni kaverini tietää henkilötunnukseni alkuosan (eli syntymäpäiväni), mutta en kuitenkaan sitä loppuosaa jakele näille henkilöille.

Oletko kiukkuinen samalla tavalla, jos joku kysyy vaikka puhelinnumeroasi, niin kuiskaatko sen myyjälle niin, ettei kukaan vaaaan kuule sitä?

Vierailija
30/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex:ä pettii mua ja sen sain tietää hammaslääkärin käynnillä!!!! Lääkäri huomasi suussani, poskeissa jotain iho-ongelmia. Leikkasi koepalan ja sain sitten soiton kotiin että minulla on klamydia!

No menin tietysti terveysasemalle niin ilmoitusluukulla "täti" sanoi oikein kuuluvalla äänellä- No piti sinunki hakea sukupuolitauti???

Olin hetken ihan sanaton, tunsin kuinka kasvoja punottaa. Itse kyllä tein tyhmästi kun huusin takas että mitä vittua se sulle kuuluu. Mutta siinä hetkenä tuntui pahalta kun viereisen luukun terveydenhoitaja ja potilas kääntyivät katsomaan minua.

Muutenkin vitutti siinä hetkenä että ex on kusipää, ja sitten vielä saan huomautuksen :(

Siitä on jo 11 vuotta, harmittaa kun en tehnyt valitusta.

Vierailija
31/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin tähänasti kassaneiti/täti pyytänyt itse kirjoittamaan jos on tarvinnut.

Vierailija
32/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lähes AINA jossain asiakaspalvelija huudahtaa tuon koko numerosarjan ja vielä perään, että onpas helppo muistaa! No niin on helppo muistaa varmaan takana olevien sivullistenkin...!

Vierailija
33/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin tähänasti kassaneiti/täti pyytänyt itse kirjoittamaan jos on tarvinnut.

Vierailija
34/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen onneksi sirukortin myötä päässyt tuosta eroon.

Vierailija
35/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex:ä pettii mua ja sen sain tietää hammaslääkärin käynnillä!!!! Lääkäri huomasi suussani, poskeissa jotain iho-ongelmia. Leikkasi koepalan ja sain sitten soiton kotiin että minulla on klamydia! No menin tietysti terveysasemalle niin ilmoitusluukulla "täti" sanoi oikein kuuluvalla äänellä- No piti sinunki hakea sukupuolitauti??? Olin hetken ihan sanaton, tunsin kuinka kasvoja punottaa. Itse kyllä tein tyhmästi kun huusin takas että mitä vittua se sulle kuuluu. Mutta siinä hetkenä tuntui pahalta kun viereisen luukun terveydenhoitaja ja potilas kääntyivät katsomaan minua. Muutenkin vitutti siinä hetkenä että ex on kusipää, ja sitten vielä saan huomautuksen :( Siitä on jo 11 vuotta, harmittaa kun en tehnyt valitusta.

empatiat sinulle!

t.se keltä kysyttiin hiv testistä

Vierailija
36/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex:ä pettii mua ja sen sain tietää hammaslääkärin käynnillä!!!! Lääkäri huomasi suussani, poskeissa jotain iho-ongelmia. Leikkasi koepalan ja sain sitten soiton kotiin että minulla on klamydia! No menin tietysti terveysasemalle niin ilmoitusluukulla "täti" sanoi oikein kuuluvalla äänellä- No piti sinunki hakea sukupuolitauti??? Olin hetken ihan sanaton, tunsin kuinka kasvoja punottaa. Itse kyllä tein tyhmästi kun huusin takas että mitä vittua se sulle kuuluu. Mutta siinä hetkenä tuntui pahalta kun viereisen luukun terveydenhoitaja ja potilas kääntyivät katsomaan minua. Muutenkin vitutti siinä hetkenä että ex on kusipää, ja sitten vielä saan huomautuksen :( Siitä on jo 11 vuotta, harmittaa kun en tehnyt valitusta.

klamydia teki suuhun? tuliko jotain haavaumia?

Vierailija
37/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilötunnuksen loppuosa ei ole sama kuin henkilötunnuksesi!! Henkilötunnuksen alkuosa (eli syntymäpäiväsi) ei ole sama kuin henkilötunnuksesi. Vasta näiden kahden yhdistelmä on henkilötunnuksesi! Facebookissa ilmoitan kyllä syntymäpäväni ja vuoteni, mutta en henkilötunnukseni loppuosaa. Muutenkin moni kaverini tietää henkilötunnukseni alkuosan (eli syntymäpäiväni), mutta en kuitenkaan sitä loppuosaa jakele näille henkilöille. Oletko kiukkuinen samalla tavalla, jos joku kysyy vaikka puhelinnumeroasi, niin kuiskaatko sen myyjälle niin, ettei kukaan vaaaan kuule sitä?

kun joku haluaa käyttää väärin henkilötunnustani, kyllä hän osaa laskea yksi plus yksi eli osaa yhdistää alkuosan ja loppuosan toisiinsa.

Henkilötunnus on vielä intiimimpää tietoa kuin puhelinnumero. Ettekö ole koskaan kuulleet esim identiteettivarkauksista?

Vierailija
38/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lähes AINA jossain asiakaspalvelija huudahtaa tuon koko numerosarjan ja vielä perään, että onpas helppo muistaa! No niin on helppo muistaa varmaan takana olevien sivullistenkin...!

Vierailija
39/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

klamydia teki suuhun? tuliko jotain haavaumia?

Vierailija
40/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset