Kaupan kassa sanoi henkilötunnukseni loppuosan kovaan ääneen samalla kun kirjoitti sitä kuittiin
siis ilmeisesti oman muistinsa tueksi itsekseen sitä hoki ääneen. (ostin siis tavaraa yli viidelläkympillä). Takanani oli pitkä jono. Olin aika tyrmistynyt kassan toiminnasta. Mitä sinä olisit tehnyt vastaavassa tilanteessa?
Kommentit (41)
Edelleen osa myyjistä antaa asiakkaan kirjoittaa sen loppuosan eikä edes vilkaise henkkareita. Tai nyt sirukorttiaikana kukaan ei tarkista kenen kortilla maksan.
varmennus että henkilöllisyys todella on tarkistettu
mutta miksi se loppuosa pitää siihen kuittiin merkitä? Eikö siitä rasti, että henkilöllisyys tarkistettu??
asialla, ei hyvää päivää. Sehän on siinä juuri sen takia, että myyjä tarkastaa _sinun_ henkkarit ja laittaa loppuosan kuittiin ,sinä et sitä saa laittaa.
Ei voi myyjä väittää tarkistaneensa, jos vaikkapa ei ole viitstinyt sitä tehdä.
niin miksi sitten ette laita sitä esim facebookiin julkiseksi tiedoksi?
että muuttaa vrk:ssa osoitteen esim postilokeroksi. Mutta nimi ja sotu jää.
vääriin käsiin. piste.
enkä itsekään haluaisi että kaikki tietoni ovat jokaisen ihmisen saatavilla. Mutta minkäs teet. Siellä ne vain ovat, eikä niitä pois saa.
Myös tilintarkastajan koko nimi, sotu ja kotiosoite ovat samassa paperissa, jonka kaupparekisteristä saa vaikka netin kautta tilattua. Tosi veemäistä saada aina silloin tällöin yllätyspostia, jonka on joku toinen puolestani tilannut.
Edelleen osa myyjistä antaa asiakkaan kirjoittaa sen loppuosan eikä edes vilkaise henkkareita. Tai nyt sirukorttiaikana kukaan ei tarkista kenen kortilla maksan.
varmennus että henkilöllisyys todella on tarkistettu
mutta miksi se loppuosa pitää siihen kuittiin merkitä? Eikö siitä rasti, että henkilöllisyys tarkistettu??
asialla, ei hyvää päivää. Sehän on siinä juuri sen takia, että myyjä tarkastaa _sinun_ henkkarit ja laittaa loppuosan kuittiin ,sinä et sitä saa laittaa.
Ei voi myyjä väittää tarkistaneensa, jos vaikkapa ei ole viitstinyt sitä tehdä.
Myyjä tekee väärin toimiessaan noin ja hänestä pitäisi ilmoittaa kauppiaalle. Asiakkaan ei pitäisi suostua sitä kirjoittamaan.
Myyjä tekee väärin toimiessaan noin ja hänestä pitäisi ilmoittaa kauppiaalle. Asiakkaan ei pitäisi suostua sitä kirjoittamaan.
jotka pyytävät asiakasta itseään kirjoittamaan sen loppuosan
Henkilötunnuksen loppuosa ei ole sama kuin henkilötunnuksesi!! Henkilötunnuksen alkuosa (eli syntymäpäiväsi) ei ole sama kuin henkilötunnuksesi. Vasta näiden kahden yhdistelmä on henkilötunnuksesi!
Facebookissa ilmoitan kyllä syntymäpäväni ja vuoteni, mutta en henkilötunnukseni loppuosaa. Muutenkin moni kaverini tietää henkilötunnukseni alkuosan (eli syntymäpäiväni), mutta en kuitenkaan sitä loppuosaa jakele näille henkilöille.
Oletko kiukkuinen samalla tavalla, jos joku kysyy vaikka puhelinnumeroasi, niin kuiskaatko sen myyjälle niin, ettei kukaan vaaaan kuule sitä?
Henkilötunnuksen loppuosa ei ole sama kuin henkilötunnuksesi!! Henkilötunnuksen alkuosa (eli syntymäpäiväsi) ei ole sama kuin henkilötunnuksesi. Vasta näiden kahden yhdistelmä on henkilötunnuksesi!
Facebookissa ilmoitan kyllä syntymäpäväni ja vuoteni, mutta en henkilötunnukseni loppuosaa. Muutenkin moni kaverini tietää henkilötunnukseni alkuosan (eli syntymäpäiväni), mutta en kuitenkaan sitä loppuosaa jakele näille henkilöille.
Oletko kiukkuinen samalla tavalla, jos joku kysyy vaikka puhelinnumeroasi, niin kuiskaatko sen myyjälle niin, ettei kukaan vaaaan kuule sitä?
Minun ex:ä pettii mua ja sen sain tietää hammaslääkärin käynnillä!!!! Lääkäri huomasi suussani, poskeissa jotain iho-ongelmia. Leikkasi koepalan ja sain sitten soiton kotiin että minulla on klamydia!
No menin tietysti terveysasemalle niin ilmoitusluukulla "täti" sanoi oikein kuuluvalla äänellä- No piti sinunki hakea sukupuolitauti???
Olin hetken ihan sanaton, tunsin kuinka kasvoja punottaa. Itse kyllä tein tyhmästi kun huusin takas että mitä vittua se sulle kuuluu. Mutta siinä hetkenä tuntui pahalta kun viereisen luukun terveydenhoitaja ja potilas kääntyivät katsomaan minua.
Muutenkin vitutti siinä hetkenä että ex on kusipää, ja sitten vielä saan huomautuksen :(
Siitä on jo 11 vuotta, harmittaa kun en tehnyt valitusta.
Minulla ainakin tähänasti kassaneiti/täti pyytänyt itse kirjoittamaan jos on tarvinnut.
ja lähes AINA jossain asiakaspalvelija huudahtaa tuon koko numerosarjan ja vielä perään, että onpas helppo muistaa! No niin on helppo muistaa varmaan takana olevien sivullistenkin...!
Minulla ainakin tähänasti kassaneiti/täti pyytänyt itse kirjoittamaan jos on tarvinnut.
Itse olen onneksi sirukortin myötä päässyt tuosta eroon.
Minun ex:ä pettii mua ja sen sain tietää hammaslääkärin käynnillä!!!! Lääkäri huomasi suussani, poskeissa jotain iho-ongelmia. Leikkasi koepalan ja sain sitten soiton kotiin että minulla on klamydia! No menin tietysti terveysasemalle niin ilmoitusluukulla "täti" sanoi oikein kuuluvalla äänellä- No piti sinunki hakea sukupuolitauti??? Olin hetken ihan sanaton, tunsin kuinka kasvoja punottaa. Itse kyllä tein tyhmästi kun huusin takas että mitä vittua se sulle kuuluu. Mutta siinä hetkenä tuntui pahalta kun viereisen luukun terveydenhoitaja ja potilas kääntyivät katsomaan minua. Muutenkin vitutti siinä hetkenä että ex on kusipää, ja sitten vielä saan huomautuksen :( Siitä on jo 11 vuotta, harmittaa kun en tehnyt valitusta.
empatiat sinulle!
t.se keltä kysyttiin hiv testistä
Minun ex:ä pettii mua ja sen sain tietää hammaslääkärin käynnillä!!!! Lääkäri huomasi suussani, poskeissa jotain iho-ongelmia. Leikkasi koepalan ja sain sitten soiton kotiin että minulla on klamydia! No menin tietysti terveysasemalle niin ilmoitusluukulla "täti" sanoi oikein kuuluvalla äänellä- No piti sinunki hakea sukupuolitauti??? Olin hetken ihan sanaton, tunsin kuinka kasvoja punottaa. Itse kyllä tein tyhmästi kun huusin takas että mitä vittua se sulle kuuluu. Mutta siinä hetkenä tuntui pahalta kun viereisen luukun terveydenhoitaja ja potilas kääntyivät katsomaan minua. Muutenkin vitutti siinä hetkenä että ex on kusipää, ja sitten vielä saan huomautuksen :( Siitä on jo 11 vuotta, harmittaa kun en tehnyt valitusta.
klamydia teki suuhun? tuliko jotain haavaumia?
Henkilötunnuksen loppuosa ei ole sama kuin henkilötunnuksesi!! Henkilötunnuksen alkuosa (eli syntymäpäiväsi) ei ole sama kuin henkilötunnuksesi. Vasta näiden kahden yhdistelmä on henkilötunnuksesi! Facebookissa ilmoitan kyllä syntymäpäväni ja vuoteni, mutta en henkilötunnukseni loppuosaa. Muutenkin moni kaverini tietää henkilötunnukseni alkuosan (eli syntymäpäiväni), mutta en kuitenkaan sitä loppuosaa jakele näille henkilöille. Oletko kiukkuinen samalla tavalla, jos joku kysyy vaikka puhelinnumeroasi, niin kuiskaatko sen myyjälle niin, ettei kukaan vaaaan kuule sitä?
kun joku haluaa käyttää väärin henkilötunnustani, kyllä hän osaa laskea yksi plus yksi eli osaa yhdistää alkuosan ja loppuosan toisiinsa.
Henkilötunnus on vielä intiimimpää tietoa kuin puhelinnumero. Ettekö ole koskaan kuulleet esim identiteettivarkauksista?
ja lähes AINA jossain asiakaspalvelija huudahtaa tuon koko numerosarjan ja vielä perään, että onpas helppo muistaa! No niin on helppo muistaa varmaan takana olevien sivullistenkin...!
klamydia teki suuhun? tuliko jotain haavaumia?
enkä itsekään haluaisi että kaikki tietoni ovat jokaisen ihmisen saatavilla. Mutta minkäs teet. Siellä ne vain ovat, eikä niitä pois saa.
Myös tilintarkastajan koko nimi, sotu ja kotiosoite ovat samassa paperissa, jonka kaupparekisteristä saa vaikka netin kautta tilattua. Tosi veemäistä saada aina silloin tällöin yllätyspostia, jonka on joku toinen puolestani tilannut.