Kaupan kassa sanoi henkilötunnukseni loppuosan kovaan ääneen samalla kun kirjoitti sitä kuittiin
siis ilmeisesti oman muistinsa tueksi itsekseen sitä hoki ääneen. (ostin siis tavaraa yli viidelläkympillä). Takanani oli pitkä jono. Olin aika tyrmistynyt kassan toiminnasta. Mitä sinä olisit tehnyt vastaavassa tilanteessa?
Kommentit (41)
Mutta jos kassa itse kirjoittaessaan sanoisi sen ääneen, huomauttaisin asiasta, ehkä.
No ensinnäkin minä en ikinä laita sitä itse kuittiin.
periaatekysymys vai?
eihän kukaan sillä loppuosalla mitään tee... ihme nipotusta! :D ei mua ainakaan haittais.
T: kassantäti itskin..
Kai sä nyt puhua osaat?
lähinnä utelen että miten kiukkuisia palstamammat olisivat tuollaisesta toiminnasta.
asialla, ei hyvää päivää. Sehän on siinä juuri sen takia, että myyjä tarkastaa _sinun_ henkkarit ja laittaa loppuosan kuittiin ,sinä et sitä saa laittaa.
No ensinnäkin minä en ikinä laita sitä itse kuittiin.
periaatekysymys vai?
eihän kukaan sillä loppuosalla mitään tee... ihme nipotusta! :D ei mua ainakaan haittais. T: kassantäti itskin..
no jo on sullakin ammattitaitoa. syntymäajan saa ihmisestä kaivettua paljon helpommin esiin ja yhdistettynä siihen loppuosaan siinäpä onkin henkilötunnus.
kun kävin hiv-testissä,eräs vastaanottaja sanoi kovaan ääneen; ni hiv-testikö se oli mikä otetaan? pikkasen hävetti ku pari mummoa oli metrin päässä minusta että aivan varmasti kuulivat.
mutta miksi se loppuosa pitää siihen kuittiin merkitä? Eikö siitä rasti, että henkilöllisyys tarkistettu??
asialla, ei hyvää päivää. Sehän on siinä juuri sen takia, että myyjä tarkastaa _sinun_ henkkarit ja laittaa loppuosan kuittiin ,sinä et sitä saa laittaa.
mut luuleks sä et jotain vanhaa mummoo siinä takana kiinnostaa.
Yhtä lailla asiakkaat on ite tyhmii ku ne sitä sirukorttia käyttää ja sanoo oman tunnuksensa ääneen siinä. todennäkösempää se on et joku kolkkaa sut sitten jonnekkin ja pöllii sun kortin ku se et kassa sanoo henkilötunnuksen loppuosan ja sitä lähtee joku selvittelee sitten.. huh huh..
kaikkien yrittäjien sotut ja kotiosoitteet + koko nimi ovat saatavilla kaupparekisteristä päätteellä itse selaillen ihan ilmaiseksi ja paperiversiokaan ei maksa kuin 10e.
Aika vähän noita väärinkäytetään.
kun kävin hiv-testissä,eräs vastaanottaja sanoi kovaan ääneen; ni hiv-testikö se oli mikä otetaan? pikkasen hävetti ku pari mummoa oli metrin päässä minusta että aivan varmasti kuulivat.
MILLOIN VIIMEISET KUUKAUTISET OVAT OLLEET. Vastasin, että en tässä nyt kaikkien kuullen vastaa. Sitten kysyjä ehkä vasta hokasi miten kovaan ääneen oli huutanut.
kaikkien yrittäjien sotut ja kotiosoitteet + koko nimi ovat saatavilla kaupparekisteristä päätteellä itse selaillen ihan ilmaiseksi ja paperiversiokaan ei maksa kuin 10e. Aika vähän noita väärinkäytetään.
vääriin käsiin. piste.
mutta miksi se loppuosa pitää siihen kuittiin merkitä? Eikö siitä rasti, että henkilöllisyys tarkistettu??
Ei voi myyjä väittää tarkistaneensa, jos vaikkapa ei ole viitstinyt sitä tehdä.
Ei kukaan sillä loppuosalla mitään tee. Eri asia jos myyjä olisi luetellut koko henkilötunnuksesi, koska vasta sillä sinut saa identifioitua (ehkä väärin kirjoitettu, mutta en anna sen häiritä).
Jouduthan kaikkiin lomakkeisiinkin laittamaan koko henkilötunnuksesi tai vain alkuosan, mutta mihinkään et kirjoita vain loppuosaa.
mut luuleks sä et jotain vanhaa mummoo siinä takana kiinnostaa. Yhtä lailla asiakkaat on ite tyhmii ku ne sitä sirukorttia käyttää ja sanoo oman tunnuksensa ääneen siinä. todennäkösempää se on et joku kolkkaa sut sitten jonnekkin ja pöllii sun kortin ku se et kassa sanoo henkilötunnuksen loppuosan ja sitä lähtee joku selvittelee sitten.. huh huh..
takanatuleva henkilö kummasteli minun laillani sitä loppuosan kailottamista.
Ei kukaan sillä loppuosalla mitään tee. Eri asia jos myyjä olisi luetellut koko henkilötunnuksesi, koska vasta sillä sinut saa identifioitua (ehkä väärin kirjoitettu, mutta en anna sen häiritä). Jouduthan kaikkiin lomakkeisiinkin laittamaan koko henkilötunnuksesi tai vain alkuosan, mutta mihinkään et kirjoita vain loppuosaa.
henkilötunnusta ei saisi antaa vääriin käsiin.
Ja useammalla ihmisellä voi käsittääkseni olla sama loppuosa henkilötunnuksella, koska vasta alkuosan ja loppuosan yhdistelmä kohdistaa sinut sinuksi. Eli sillä loppuosalla ei tosiaan mitään tee ja pelkällä alkuosalla voi hakea kaikkia niitä ihmisiä, joilla on sama syntymäpäivä.
huomauttanut, ettei henkilötunnusta pidä sanoa ääneen. Ja käynyt valittamassa kauppiaalle.