Voi luaja! Aloitin siivoamaan kaappeja ja puhti loppui :(
Kommentit (8)
Tiedän tuon tunteen. Tee nyt pari nopeaa päätöstä, jotta saat vähän enemmän tilaa ja jatka sitten myöhemmin lisää. Ne selkeimmät poisheitettävät äkkiä jätesäkkeihin ja ulos. Hiukan epäröivät jutut pakkaat toiseen säkkiin ja viet ulkovarastoon/autotalliin/komeron nurkkaan odottamaan sitä seuraavaa kertaa eli katsot, onko mieli muuttunut suuntaan tai toiseen. Loput tarvitsemasi tavarat ihan vain jossakin järjestyksessä hyllyihin, jotta ei jää sotkukasoja lattioille/pöydille. Siivoat ne hyllyt järjestykseen sitten toisella kertaa, kun puhtia riittää.
Voi muuten olla, että kun alat taas tehdä tätä välttämätöntä raivausta, saatkin lisää puhtia ja homma alkaa edetä...
minullekin! Meidän huusholli on jo aika "vanha"- ja niin ovat monet tavaratkin. Kun puran jonkun kaapin tavarat lattialle, niin hämmästyn aina, mitä kaikkea "mielenkiintoista" sieltä löytyykään:) Siinä sitä aikaa ja voimia menee, kun yrittää löytää jotakin pois laitettavaa. Lopputulos usein on, että tungen suunnilleen samat tavarat takaisin sinne kaappiin. No, laatikollisen silloin tällöin sentään saan vietyä Pelastusarmeijan kirppikselle. Eipä se paljoa ole näkynyt:( .
minullekin! Meidän huusholli on jo aika "vanha"- ja niin ovat monet tavaratkin. Kun puran jonkun kaapin tavarat lattialle, niin hämmästyn aina, mitä kaikkea "mielenkiintoista" sieltä löytyykään:) Siinä sitä aikaa ja voimia menee, kun yrittää löytää jotakin pois laitettavaa. Lopputulos usein on, että tungen suunnilleen samat tavarat takaisin sinne kaappiin. No, laatikollisen silloin tällöin sentään saan vietyä Pelastusarmeijan kirppikselle. Eipä se paljoa ole näkynyt:( .
Olen jakanut kotini 6 osaan ja käyn kaikki läpi 2 x vuodessa. Esim tammikuussa ja heinäkuussa käyn oman "huoneeni", vaatteeni ja lipastoni, kesäkuussa ja joulukuussa keittiön.
Päätän että tänään otan kaikki tästä kaapista pois pöydälle, tarkistan päiväyksen, pyyhin hyllyt ja laitan takaisin. Mulla on keittiössä 23 kaappia ja voin sanoa että kesäkuun ekana vkonloppuna, itse asiassa jo toukokuussa olin homman tehnyt.
Mä olen tätä aikataulutusta tehnyt jo toisen lapsen äitiyslomasta alkaen ja aina, joka ikinen kerta on tavaraa pikä pitää heittää pois ja aina tulee kivoja löytöjä.
Älä ahmi liikaa, kyllästyt ja jälki on kauheaa. Hylly kerralla. Tyhjennä hyllyllinen lattialle, pyyhi hylly ja käy joka ikinen esine läpi. Mieti mitä teet ja tee sen mukaan.
Mua auttaa se että mulla on kirpparipöytä jatkuvasti, kun teen siivouksen vien heti seuraavalla viikolla sinne ( ja kalliimmat huutikseen ).
Se on pitkän ajan urakka, mutta kannattaa.
Mua helpottaa selvä urakkasuunnitelma enkä haukkaa liian isoa palaa kerralla.
Tsemppiä !
Kerro tarkemmin tosta sun jaosta ja milloin teet mitäkin. Mitä sulla maksaa se kirppispöydän pitäminen?
edes aloittamiseen... sinä olet päässyt jo pitkälle ://
Viimeisen vuoden aikana olen opetellut aloittamaan vain pieniä urakoita kerrallaan ja tekemään ne loppuun. Esim. yksi kaappi/laatikko/hylly jne.
muutamme ulkomaille, arvaa kuinka sotkuista meillä on kun käyn ihan kaikki tavarat läpi ja lajittelen niihin jotka tulevat mukaan, menevät säilöön (eri paikkoihin :P) ja menevät pois (eri paikkoihin :P).