Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Venäjälle raskausaikana?

30.10.2005 |

Mietin,että uskaltaakohan sitä matkustaa Venäjälle raskaana ollessa? Syöminen:mitä siellä on turvallista syödä? lintuinfluenssat ja hepatiittivaarat kun siellä vaanii. Ootteko siis ite turvallisin mielin matkustaneet Venäjälle raskausaikana?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Venäjllä alkuraskauden aikana, en paljon muutellut ruokavaliotani, mutta se johtui siitä että olin jo asunut siellä pidempään ja tottunut bakteerikantaan.

Hepatiittirokote minulla myös oli jo, jota sinä et voi raskaana ollessasi saada, ellei sinullakin se jo ole.

Ohjeet ovat samat kuin muualle matkustaessa, hedelmät, maitotuotteet, kraanavesi jne. tulisi välttää. Venäjällä saa veden kanssa olla TOSI tarkka, siellä kun pesii loisia jos minkälaisia, eli ei missään nimessä edes hampaita pestä kraanavedellä.

Ravintoloissa syöt turvallisesti, maitohappobakteerit auttavat välttämään turistiripulin, josta lähes joka venäjän matkailija kärsii, lintuinfluenssa ei taida olla riskeistä todellisin, mutta ehkä pelottavin, jätä kanaruuat väliin.

Toisaalta venäjällä hedelmiä söin kyllä huoletta, kun usein ovat kotimaisia siellä, ja todella herkullisia.

Varovainen kun on eikä turhia riskejä ota ruokailun suhteen, niin varmasti pärjää.

Jätä manikyyrit ja pedikyyrit väliin, vaikka halpaa siellä onkin, sillä jos kynsinauhasi rikkoontuu, kukaan ei vastaa välineiden puhtaudesta.

Varsinkaan sivukujilla tai pienemmissä kaupungeissa.

Pietari ja Moskova ovat varmasti jo turvallisia ja länsimaisella tasolla ainakin kalliimmissa paikoissa.

hauskaa matkaa!

Vierailija
2/7 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että turhaan Venäjää pidetään isona, pahana, pelottavana ja jälkeenjääneenä jonkinlaisena muinaismuistona Neuvostoajoilta, maana jossa mafia ja prostittuito, pimeä viina ja epähygieenisyys rehottavat. Venäjä on varmasti monessa suhteessa turvallisempi kuin useat etelän tutut lomakohteet, ja varmasti kiinnostavampi. Eri asia miten matkailjaystävällinen maa on säiden puolesta ainakaan tähän vuodenaikaan. Riippuen tietysti siitä onko matkalla mustanmeren rannalle, vai Pietariin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen,että pietariin on matkan suunta.(työpaikan matka) Siis hepatiittirokotusta mulla ei ole ja sehän tässä eniten huolestuttaakin! Uskallanko lähteä ilman rokotusta? Olen matkaillut venäjälle ennenkin ja tiedän,että esim. Pietari on tosi länsimaalaistunut kaupunki nykyään..kuin mikä tahansa Euroopan suurkaupunki. Maha mulla on menny sekaisin aina! ei auta maitohappobakteerit,vaikka kuin tarkka olen.

Kiitos sulle Nofaith vastauksista!

Vierailija
4/7 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks tuttu sai oikeesti Venäjän reissun tuliaisena alkueläimen,joka loisii sen mahassa ja on tehny sen tosi kipeeksi. Lääkäri oli sanonut,että se on tullu ruoasta,kun kokki ei ollut pessyt tarpeeksi hyvin käsiään vessassa käytyään. Venäläisillä on kuulemma näitä alkueläimiä elimistössään paljon,jotka sit tarttuu noin. Et silleen...tollaset todelliset kauhujutut pistää miettimään,että matkustanko raskaana ollessa Venäjälle!

Vierailija
5/7 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja mietin tuossa alkusyksystä, kun olin lähdössä Pietariin eikä hepatiittirokotustakaan voinut enää ottaa. Kyselin asiaa useammaltakin lääkäriltä, ja kaikki olivat sitä mieltä, että hepatiittiriski on hyvin pieni - varovaisuus on tietysti paikallaan. Pietarin vesijohtovettä eivät voi juoda edes paikalliset, koska siinä on noita alkueläimiä. Tässä on se hyvä puoli, että hyvässä ravintolassa uskaltaa syödä, koska paikallisetkin voivat sairastua vesijohtovedestä...

Kauhujutut sikseen, ihan hyvin voit lähteä. Itse jätin kyllä etenkin maaseudulla vihannekset syömättä, kun pelkäsin, että ne olisi pesty vesijohtovedellä (joka kyllä voi maalla olla ihan juotavaakin). Suihkussakin olin jopa niin varovainen, etten pessyt naamaani (en myöskään lavuaarissa) vaan pullovedellä. Meni ehkä jo yli, mutta olipa turvallinen olo :) Lisäksi mulla oli desinfioivia kosteuspyyhkeitä, vaikka yleensä vastustan kaikkea desinfioivaa päivittäistavaraa. Niillä sitten putsailin käsiäni ahkerasti ennen joka suupalaa...

Vettä kannattaa ottaa jonkin verran mukaan, ettei tule hätätilannetta. Hyvää matkaa!

Vierailija
6/7 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpottaa jo tämä huolestunut olo...ehkäpä sitä uskaltaa lähteäkin..;)

Vierailija
7/7 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen monet vuodet matkustanut Venäjällä ilman hepatiittirokotusta, otin sen nyt koska työskentelin paikassa jossa tartuntariski oli suuri.