Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla pitäisi imetysaikana laihduttaa?

Vierailija
19.06.2011 |

Vai eikö tosiaan saisi ollenkaan laihduttaa? Kyllähän monet luonnostaankin laihtuvat imetysaikana. Minä haluaisin muutaman kilon pois. Vauva on 5 kk ja aion imettää vielä kauan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ylipainoa?

jos on bmi esim. 30 niin esim. 500g viikossa on ihan sopiva tahti imetysaikanakin mutta jos bmi on jo normaali ja haluaa laihduttaa niin sitä ei suositella

Vierailija
2/10 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hidas tahti lienee paras. Se käy kyllä järkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

söisin terveellisesti (ja riittävästi!) ja liikkuisin, ja paino putoaisi, jos putoaisi.

Mulla oli imetysaikana BMI 27, ja en laihtunut yhtään. Sen sijaan imetyksen loputtua kiloja alkoi tippua kuin itsestään. Niinkin voi siis käydä, että imetysaikana ei laihdu, vaan vasta sen jälkeen.

Vierailija
4/10 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vaikka sitten jätän iltamässäilyä vain vähemmälle. :)

Vierailija
5/10 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä sun pitäisi laihduttaa, ap?

Vierailija
6/10 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä sun pitäisi laihduttaa, ap?

minäkin laihduttaisin, jos BMI olisi 26.

Vierailija
7/10 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi ei pitäisi laihduttaa imetysaikana, jottei kaikki kehoosi kertyneet esim. raskasmetallit siirry lapsellesi.

kumpi onkaan tärkeämpää lapsesi tuleva terveys (mm. lisääntymisterveys), vai ulkonäkösi?

Vierailija
8/10 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys itsessään laihduttaa mukavasti, jos imettää pitkään ja jättää herkuttelut pois ja syö terveellistä ja monipuolista ruokaa "niin paljon kuin tarvitsee". Se n. 500 kcal lisäkulutus tuo kiban buustin painonhallintaan.

Nykynaisilla äidinmaito varsin myrkytöntä verrattuna 20-30 vuoden takaiseen (luin juuri tutkimustuloksia koska osallistuin itse who:n tutkimukseen jossa äidinmaidosta katsottiin mm ympäristömyrkkypitoisuuksia). Mutta tosihan se on, että rasvakerroksiin varastoituneet tietyt myrkyt eivät poistu naisen elimistöstä mitenkään muuten kuin raskauden aikana (niitä siirtyy sikiöön ja sille ei voi mitään) ja imetyksen aikana maidon mukana. Miehistä ne eivät poistu koskaan.

....niin paitsi rasvaimulla niistä voi osa lähteä...

Ehdottomasti kuitenkin kannattaa lapsen terveyden kannalta mielummin imettää ja laihduttaa kuin ei imettää ja laihduttaa. Parasta ehkä olisi ettei kauheaan paljon laihduttaisi imetysaikana, mutta eihän sinulla olekaan suuresta kilomäärästä kyse.

Katso aiheesta thl:n (entinen kansanterveyslaitos) tutkijan kirjoitusta:

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view…

Vierailija
9/10 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. elimistön raskasmetallit lähtevät laihduttaessa liikkeelle, mm. elohopea, ja liukenevat rintamaitoon, joka on rasvaista

2. maidon koostumus heikkenee

En minä ainakaan suosittelisi laihduttamaan imetysaikana, vaan syömään normaalisti. Jos laihtuu niin laihtuu, jos ei, niin laihduttaa sitten kun lopettaa imetyksen.

Vierailija
10/10 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tutkitusti ihan urbaanilegendaa. Eli kun huolehdit että ITSE saat tarpeeksi kaikkea sopivassa suhteessa niin laihduttaa voit esm just sen 500g viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme