Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisitteko antaa 11v tyton kavella 1,5km koulumatkan isossa kaupungissa

Vierailija
19.06.2011 |

jossa matkan varrella olisi 8 tien ylitysta?

Mua hieman mietittyttaa tuleva koulumatka ja etta miten tytto selviaisi kavellen turvallisesti matkasta. Tahan asti hanet on viety ja haettu koulusta, eika han ole liikkunut yksin muutenkaan kaupungilla, mutta nyt kun siirtyy toiseen kouluun, niin yleensa vanhemmat eivat sinne enaa kyyditse.

Tytto on kylla "streetwise", mutta vaipuu helposti omiin ajatuksiinsa, ja siksi huolehdin. Seka sitten nama autoilla hurjastelijat, osan matkaa nimittain jalkakaytava kulkee ihan kaksiajorataisen tien varrella.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tää iso kaupunkin on Suomessa.

Vierailija
2/19 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vajaan parin kilometrin matkan ja iso kaupunki ei ole Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisessa suomalaisessa 'isossa' kaupungissa tuo on ihan pikkujuttu, jossain Mexico Cityssä vähän eri asia.

Vierailija
4/19 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai uskaltaisin antaa. Itse kävelin ekaluokkalaisesta asti pari kilsaa kouluun ja takaisin isossa kaupungissa.

Vierailija
5/19 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallatko itse liikkua kävellen ko. matkan?

Vierailija
6/19 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sä enää sitä 11-vuotiasta noin paljon holhoat? kyllä se pärjää, ja pikkuhiljaa syytä olisikin! viettekö aina kavereille ja harrastuksiinkin? ei meidänkään lapset öisin kaupungilla huitele ja tiedämme kyllä aina, missä he menevät, mutta ei 1-2 kilometrin matka kouluun, treeneihin tai kavereille ole ollut kenellekään liian iso pala edes ekalla.

Vierailija
7/19 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin lyhyt matka,minä ja kaikki kaverit kaheksakytluvulla mentiin kouluun tollanen matka kävellen ja sit vielä bussilla.

Sä taidat olla näitä äitejä joka ei haluais et lapet kasvaa.

Vierailija
8/19 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tuon ikäinen osaa matkan mennä.

Vierailija
9/19 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävelin jo ekaqluokalta lähtien 2 km koulumatkan jolla useita tienylityksiä.

Vierailija
10/19 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavelin itsekin kouluun lapsena Suomessa.

Ap

Vierailija
11/19 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vähän tyhmä

Vierailija
12/19 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni seikka (kaupunki) tuli vasta tässä vaiheessa ilmi :)

Vähän vaikeahan tuohon on vastata jos ei tunne seutua. Oletusarvoisesti tuon ikäisen periaatteessa pitäisi pystyä jos kaupunki on muuten "turvallinen"

Vierailija
13/19 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele siellä luokkatovereiden vanhemmilta miten kouluunmeno hoidetaan. Kulkekaa koulureitti lapsen kanssa usein läpi, tehkää se hänelle tutuksi.

Ja kyllähän Suomessa(kin) lapset kävelevät kouluun ihan isoissa kaupungeissakin eli jos vertaat liikenneturvallisuutta. Kulkee ne jalkakäytävät täälläkin autotien vieressä, ei siinä aina ole sitä nurmikkoaluetta välissä.

Vierailija
14/19 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni seikka (kaupunki) tuli vasta tässä vaiheessa ilmi :) Vähän vaikeahan tuohon on vastata jos ei tunne seutua. Oletusarvoisesti tuon ikäisen periaatteessa pitäisi pystyä jos kaupunki on muuten "turvallinen"

Vierailija
15/19 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi olla aika mielenvikainen, että pistää lapsensa yksin kulkemaan jonkun Lagosin halki, kun taas monessa länsimaisessa kaupungissa löytyy puolentoista kilometrin pätkiä, jolloin ei tarvitse lainkaan poistua 'hyvältä' alueelta.

Mutta paikalliset tietävät parhaiten, missä ja miten voi liikkua, jokaisessa kaupungissa on ne alueet, missä on turvallista, ja ne, missä ei ole.

Vierailija
16/19 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 11v. Ja meen yksin bussilla 5 kilometriä kouluun!

Vierailija
17/19 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

New Yorkissa joo asutaan,

ap

Vierailija
18/19 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukan ei kävele kouluun jenkeissä, siellä on koulubussit.

Vierailija
19/19 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelkää se reitti pari kertaa yhdessä ja painota ne vaaranpaikat joissa noudattaa erityistä varovaisuutta. Sen jälkeen ainakin itse uskaltaisin antaa kulkea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi