Te ketkä sanotte "tissutella", miten vanhoja olette oikein?
Kuulostaa ihan mummopuheelta. Siis jotkut sanoo tissutella kun juo alkoholia eli ryyppää!
Minkä ikäiset ihmiset käyttää tissutella-sanaa? Tulee tissi ja tissimaito mieleen!
Itse sanon ryypätä ja juopotella ja olen 30 v!
Kommentit (27)
Sori, ap, toisilla nyt vain sattuu olemaan vähän laajempi sanavarasto ja värikkäämpi kielenkäyttö kuin toisilla ;)
tissuttelu ja ryyppääminen on ihan eri asioita.
Käytän sanaa, olen aina käyttänyt ja ikää on 21 vuotta. :D
hiljakseen tapahtuvaa seurustelujuomista. Siis muutama lasillinen illan mittaan, pieneen hiprakkaan asti.
Olen 44-vuotias.
Lasillinen siideriä ja toinen lasillinen punaviiniä mennyt tässä reilun tunnin aikana :) Ja ikää 30v. :)
Se on oikein näin: te, jotka sanotte "tissutella", miten vanhoja oikein olette?
tissutella: juoda hitaasti, ehkä jopa salaa, alkoholia. Useimmiten taroits ei ole päätyä hirveään känniin.
Ryypätä, juopotella, kännätä, ottaa kuppia/keittoa/soppaa: Juoda runsaasti yleensä seurassa. Onnistuu myös hyvin yksin. Tarkoitus päihtyä kunnolla.
Kalsarikänni: kotona juominen. Tätä varten ei tälläydytä.
Vetää perseet olalle: Juoda nopeasti, tarkoituksena mahdollisimman nopea päihtyminen. Yksin tai seurassa. Yleensä tällä halutaan saada ajatuksen pois jostain ikävästä.
Nämä ovat siis meillä päin käytössä olevia selityksiä. Eri puolilla maata varmaan vaihtelua merkityksissä.