Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi työ - vielä parempi tiedossa! Lopetus koeajalla - kokemuksia ja neuvoja kaivataan.

Vierailija
18.06.2011 |

Aloitin uudessa työpaikassa vasta kolme viikkoa sitten. Tähän mennessä olen aika pettynyt... työ ei vastaa haastattelussa saamiani lupauksia. Toinen uusi työkaveri on samaa mieltä, ja kolmas, talossa vuoden ollut työkaveri myös, joten en ole tämän asian kanssa yksin. Tuntuu, että minulle ollaan valehdeltu työnkuvastani, se ei ole yhtään niin haastavaa ja mielenkiintoista kuin piti olla.

Näin sitten työilmoituksen firmaan, joka on loistava työnantaja ja se työ kuulostaa kuin minulle tehdyltä. Hain paikkaa ja sain haastattelun ensi viikolle.

Mitä jos saan tämän työn? Se voisi olla unelmieni täyttymys, mutta miten kehtaan lähteä noin pian pois? Olen tunnollinen ja lojaali työntekijä (yleensä siis!) ja jo nyt ennen haastattelua on huono omatunto.

Mitä tekisit tilanteessani? Oletko koskaan lähtenyt koeajalla pois ja miten sinuun suhtauduttiin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehtaat. Ennen koeajan päättymistä vaan ilmoitus työnantajalle, ei sitä tarvitse sen enempää selitellä.

Vierailija
2/14 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleistä, siis koeajalla lähteminen. Ilmoitat vaan viileästi että lähdet, ja se siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeaika on oikeus työntekijällekin, ei vain työnantajalle! Ei sitä tarvitse selitellä, sen kuin ilmoittaa, että tämä oli tässä. Kannattaa tehdä jonkinlainen irtisanomisilmoitus, johon pyytää kuittauksen.

Vierailija
4/14 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä vain ilmoitat lopettavasi.

Mulle oli melko ilkeä paikka tehdä koeaikapurku työnantajan edustajana, kun työntekijä olisi halunnut jatkaa, vaikka työn laatu oli aivan sietämättömän huonoa, eikä purka pitkitetty koeajan viimeiseen päivään.

Vierailija
5/14 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uuden paikan saan, tiedän, että pitää vain kylmästi lähteä... Olen vain tosi kiltti ja haluan, että minusta pidetään, joten se tuntuisi tosi vaikealta tehdä! Onko kellään hlökohtaista kokemusta - miten selvitä?

No, menen jo asioiden edelle kun haastattelukin on vielä edessä, joten koitan olla miettimättä liikaa.

Onko sinun työkaverisi lähtenyt koeajalla pois ja puhuttiinko hänestä jälkeenpäin?

Vierailija
6/14 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uuden paikan saan, tiedän, että pitää vain kylmästi lähteä... Olen vain tosi kiltti ja haluan, että minusta pidetään, joten se tuntuisi tosi vaikealta tehdä! Onko kellään hlökohtaista kokemusta - miten selvitä? No, menen jo asioiden edelle kun haastattelukin on vielä edessä, joten koitan olla miettimättä liikaa. Onko sinun työkaverisi lähtenyt koeajalla pois ja puhuttiinko hänestä jälkeenpäin?

Vierailija
7/14 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeajalla saat tosiaan lopettaa ihan tuosta vain. Jos et halua jättää työnantajaa pulaan, voit tarjoutus tekemään vaikka kolmen päivän tai viikon ajan työvuorot, jotta pomo saa helpommin sovittua tulevat työvuorot.

ELi irtisanoudut, mutta kysyt jos pomo haluaa että olet töissä vielä hetken. Sovitte viimeisen työpäiväsi ja se siitä. Jos pomoa ärsyttää irtisanoutumisesi, niin ei anna tehdä enää vuoroja, mutta eihän sillä tässä tapauksessa olisi niin väliäkään.

Kun menet haastatteluun, muistathan ettei saa haukkua nykyistä työpaikkaasi. Eli saat kertoa siitä negatiivisesti, mutta ei saa haukkua, koska se ei anna hyvää kuvaa sinusta.

Vierailija
8/14 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi juuri noin runsaat 3 v sitten. Sain sen toisen paikan ja lähdin kun koeaikaa oli jäljellä 1 viikko. Pomo oli ihan huuli pyöreenä, eikä oikein ymmärtänyt, että minulla oli oikeus lopettaa noin vain. Lupasin olla vielä 2 pv, että sain omat asiat hoidettua pois, eikä tarvinnut siirtää keskeneräisiä hommia toisille,

En ole katunut, olen edelleen siellä tyytväisenä töissä, jonne lähdin silloin :)

Vierailija
9/14 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitin uudessa työssä, joka ei todellakaan ole sitä mitä olimme haastattelussa puhuneet.

Suoraan sanoen olen aivan korviani myöten kusessa työnantajan puolelta tehtyjen päätösten vuoksi. Perehdytystä ei juurikaan ole ja kuitenkin vastuu isoista asiosita.

Noh ensi viikolla on haastattelu toiseen paikkaan ja jos sen saan niin lähden viivana.

Olen myös lojaali ja tunnollinen, joten tuntuu ikävältä aiheuttaa omalla lähdöllä lisää ongelmia, mutta olen ajatellut, että nyt on aika ajatella omaa hyvinvointia ja uraa.

Ja varsinkin kun tilanne kuitenkin on se, että työnkuva ei ole se mistä oli sovittu niin silloin myös minulla on oikeus tehdä omat ratkaisuni.

Tsemppiä ja toivottavasti saat sen toisen työn!

Vierailija
10/14 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pätevää syytä. Mutta se syyhän sinulla on se, että et tunne työtä omaksesi. Sen pitäisi riittää perusteeksi.

Vierailija
11/14 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä eräässä paikassa ja inhosin työtäni. Käytyäni toisessa paikassa haastattelussa ja saatuani paikan irtisanoin itseni pari päivää ennen kuin koeaika olisi loppunut. Olen erittäin onnellinen päätökseeni ja nyt olen ollut kaksi vuotta töissä tässä toisessa firmassa.

Vierailija
12/14 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan podet huonoa omaa tuntoa asiasta.

Vierailija
13/14 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnantajalla pitää olla perusteltu syy ei siis työntekijällä. Eli jos saat uuden paikan niin voit lähteä päivän varoitusajalla. Been there done that.

Vierailija
14/14 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästä pieni valkoinen valhe..

Itse sanoin että joudun lopettamaan henkilökohtaisista syistä.

Sain kiitettävän työtodistuksen:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi