Jos me kaikki noudattaisimme Raamatun neuvoja, kenenkään ei tarvitsisi hakea tt-tukea
jos jokainen rakastaisi lähimmäistään niinkuin itseään, valtion tai kuntien ei tarvitsisi avustaa ketään. On häpeäksi meille kaikille että emme rakasta lähimmäisiämme niin että he joutuvat kerjäämään sosiaalitoimistosta rahaa jotta saavat ruokaa.
Me olemme oikeasti sairaan itsekkäitä ja kylmäsydämisiä. Minäkin.
Kommentit (10)
Et sitten vissiin tajua, että me kaikki maksamme veroja siksi, että yhteiskunta huolehtisi myös vähäosaisimmista, jotta näilläkin olisi mahdollisuus toimeentuloon eikä tarvitsisi naapurin avun varassa olla. Tällä systeemillä taakka ei käy yksittäisille ihmisille liian raskaaksi.
Joskus on hyvä panna se Raamattu sivuun ja ajatella ihan itse.
Et sitten vissiin tajua, että me kaikki maksamme veroja siksi, että yhteiskunta huolehtisi myös vähäosaisimmista, jotta näilläkin olisi mahdollisuus toimeentuloon eikä tarvitsisi naapurin avun varassa olla. Tällä systeemillä taakka ei käy yksittäisille ihmisille liian raskaaksi. Joskus on hyvä panna se Raamattu sivuun ja ajatella ihan itse.
minullakin on vaatteita kaappi täynnä. Ihokkaita on häpeällisen paljon. Enemmän kuin se yksi, jonka tarvitsisin.
ap
vaikea toteuttaa:D
Luukas 18:
Jeesus ja rikas mies
"18 Muuan korkeassa asemassa oleva mies kysyi Jeesukselta: "Mitä minun pitää tehdä, hyvä opettaja, että perisin iankaikkisen elämän?"
19 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.
20 Käskyt sinä tiedät: älä tee aviorikosta, älä tapa, älä varasta, älä todista valheellisesti, kunnioita isääsi ja äitiäsi."
21 "Kaikkea tätä olen noudattanut nuoresta pitäen", vastasi mies.
22 Tämän kuullessaan Jeesus sanoi: "Yksi sinulta vielä on tekemättä. Myy kaikki, mitä sinulla on, ja jaa rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua."
23 Kun mies kuuli tämän, hän tuli murheelliseksi, sillä hän oli hyvin rikas.
24 Nähdessään sen Jeesus sanoi: "Kuinka vaikea onkaan niiden, jotka paljon omistavat, päästä Jumalan valtakuntaan!
25 Helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
26 "Kuka sitten voi pelastua?" kysyivät kuulijat.
27 Jeesus vastasi: "Mikä on ihmiselle mahdotonta, se on mahdollista Jumalalle."
Et sitten vissiin tajua, että me kaikki maksamme veroja siksi, että yhteiskunta huolehtisi myös vähäosaisimmista, jotta näilläkin olisi mahdollisuus toimeentuloon eikä tarvitsisi naapurin avun varassa olla. Tällä systeemillä taakka ei käy yksittäisille ihmisille liian raskaaksi. Joskus on hyvä panna se Raamattu sivuun ja ajatella ihan itse.
minullakin on vaatteita kaappi täynnä. Ihokkaita on häpeällisen paljon. Enemmän kuin se yksi, jonka tarvitsisin.
ap
käydä jakamassa ne pois.
Ps. Pidä kuitenkin yksi ylimääräinen ihokas, meinaan saattaa olla melkoisen hankalaa pärjätä yhdellä, jos välillä haluaa sitä pestäkin.
tässä nyky-yhteiskunnassa ihminen on yleensä paljon halukkaampi ottamaan apua vastaan kasvottomalta yhteiskunnalta kun sitten siltä naapurilta tai vastaavalta. (vaikkakin sitten se apu oikeastaan tulee verojen kautta siltä naapurilta)
kukaan ei halua olla toisten avun ja hyväntekeväisyyden varassa, mutta yhteiskunnan varassa eläminen onkin sitten ehkä hieman helpompi ajatus.
tässä nyky-yhteiskunnassa ihminen on yleensä paljon halukkaampi ottamaan apua vastaan kasvottomalta yhteiskunnalta kun sitten siltä naapurilta tai vastaavalta. (vaikkakin sitten se apu oikeastaan tulee verojen kautta siltä naapurilta)
kukaan ei halua olla toisten avun ja hyväntekeväisyyden varassa, mutta yhteiskunnan varassa eläminen onkin sitten ehkä hieman helpompi ajatus.
Naapurin jääkaapin sisältöön ja eläkesäästöihin ei ole. On se almun pyytäminen naapurista ollut ennenkin noloa.
niimpä...ei tarvitse nolostua tai häpeillä kun ne almut kerää verottaja ja sitten tämä kasvoton yhteiskunta jakelee siitä tarvitseville.
f
jos jokainen rakastaisi lähimmäistään niinkuin itseään, valtion tai kuntien ei tarvitsisi avustaa ketään. On häpeäksi meille kaikille että emme rakasta lähimmäisiämme niin että he joutuvat kerjäämään sosiaalitoimistosta rahaa jotta saavat ruokaa. Me olemme oikeasti sairaan itsekkäitä ja kylmäsydämisiä. Minäkin.
vittu te hihhulit olette sitten ihania...
vaikea toteuttaa:D