G: Mikä astiasto teillä käytössä
Kommentit (32)
Meillä on käytössä halpoja valkoisia posliinilautasia 6 kpl syviä ja 6 kpl matalia isoja.
Olivat aikoinaan marketin halvimmat. Laseja ei ole, vaan käytämme mukeja, lisäksi on muutama "muovinen lasi". Poistimme käytöstä lasit, kun niitä meni aikaajoin rikki ja lasin siivoaminen on työlästä.
mukeina on primaveeraa ja muumimukeja.
Lisäksi meillä on yksi 10 hlöä kahvikalusto.
Atrimet ovat savoniaa, niitä on myös 6:lle henkilölle. Ne olivat aika kalliit, mutta ovat olleet kestävät ja hyvät.
Joskus nuorempana rupesin sitä keräilemään :)
sitten kustavin savi tekemää astiastoa kerään myös.
en kerää mitään tiettyä sarjaa...
jos esim. kavereita tulee kylään, niin saattaa olla että jokaisella on erilainen kahvikuppi!;)
valkoisena ja myös muutama oliivinvihreä löytyy. Juomalaseina Aino Aallon laseja ja Ote-laseja. Lapsilla sitten kaakaomukeina ja murokulhoina Iitalan Muumeja.
Eli näitä, mitä vissiin suurimmalla osalla :)
Juhla-astiastona Pentikin Vanilja.
Minusta valkoisilla astiolla on helppo kattaa eri tilanteisiin tekstiilejä vaihtelemalla, ja ruokakin näyttää hyvältä valkoista taustaa vasten.
Aterimet meillä on Elegiaa ja arkilasit Ikeasta. Juhlapäivinä kaivetaan esille hopeat ja kristallit.
Mulla on valkoista Teemaa ja leipälautasina Arabian Space jota ikävä kyllä ei enää saa mistään kun pari on mennyt rikki. Haluaisin jotain muutakin väriä mutta mikään tämänhetkisistä -teeman sävyistä ei miellytä silmää tai sovi juomalaseihin. Arkikäytössä on isot Ego-kahvikupit, ne on ihanan kokoisia ja muotoisia, lisäksi on teeman kupit joita en muista käyttäneeni kai kertaakaan. Muumimukejakin on ylähyllyllä kuusi, itse en ole ainuttakaan ostanut enkä kyllä käyttänytkään. Myös Riedelin punkkulasit ovat vaan pölyttymässä, kun mieluummin tulee käytettyä konepestäviä Verna-laseja.
kalpenevat teidän astioiden rinnalla. Mulla siis tylsä Sara la fountain astiasto, joka epäkäytännöllinen lapsiperheessä, kun ei voi mikrossa käyttää. Ehkä harkitsen uudelleen omat astiani, Teema voisi olla kiva tai sitten perusIkea.
Kotona vain valkoista, mutta on kätevää kun samaa sarjaa on eri värisenä. Kun sitten juniorit siirtyvät opiskelija-asuntoon, jossa jokainen käyttää ja tiskaa omat astiansa, on se peruskalusto samaa sarjaa, mutta eri väriset eri asukkailla.
...lukee ruokalautasten ja salaattilautasten pohjassa. Lisäksi Arabian tunnukset.
Ovat jotain iänikuisia ruokalan lautasia.
Jälkiruokakippoina ja kahvimukeina Muumia.
Lautaset menevät heti vaihtoon kunhan saan mieheni puhuttua ympäri ja löydän kivat uudet.
Ideoita otetaan vastaan, mutta vaatimuslista on piiitkä...
valkoisena suurin osa, mutta muutama oliivin ja hiekan värinen lautanen on tullut joukkoon. Jotain neljättä väriä voisi ruveta keräämään siihen vielä lisäksi. Noita hiekan värisiä ei kait enää valmisteta ja mulla onkin niitä vain 2 keittolautasta ja 2 jälkiruokakulhoa.
Kahvimukeina meillä on muumimukeja.
Lopetin Arabian ostaminsen ja käytän aikaa sitten. Minulla ei ole varaa niin kalliisiin käyttöastioihin.
Ikea on halpaa ja nättiä
ei vielä kyllästytä. Tai en oikeastaan ajattele koko asiaa.. tuota toivottiin aikoinaan häälahjaksi ja muutamat kahvikupit saatiin. Muut osat on ostetu itse.
Valkoista, sinistä ja keltaista Teemaa. Heja Sverige!
Ja värillistä Paratiisia.
Juhliin on vanhat posliiniastiat tarjoiluvateineen ja kulhoineen. Lisäksi on ihan jotain perusvalkoisia matalia lautasia tummansinisellä reunuksella vinot pinot. Mä odottelen, että nuo halpikset hajoaa ja otan sitten käyttöön nuo valkoiset.
Sitten on kaapissa paremmin tilaa ostaa uusia tai pikemminkin vanhoja eli mä keräilen vanhoja posliiniastioita. Pitäisi vaan päättää, millaisen haluasin arkeen. Vois ehkä ottaa tuon nykyisen juhla-asiaston arkeen ja kerätä joku uusi sarja juhlaan :)
Juhlissa Lexingtonin, en muista mallistoa.
arki/ruoka-astiat ikeaa ja jotain halppiksia. Lasit, mukit ym erilaisia.
Parempina astiastoina on Pentik Mansikka, Villeroy & Bochia, Pentik Inkivääri, Iittala Aalto- ja kartio-laseja ja Heirol Keittiön valkoinen astiasto. :)
Meillä on paljon lahjaksi saatua, siksi montaa eri sarjaa.
Bochin Aureus-sarjaa. Kahviastiastona Iittalan Ego. Viinilasit Essence, konjakkilasit Riedel. Nyt ostaisin viinilasitkin Riedeliltä. Juomalaseina Vernaa ja Kartiota.