Sulla on 3lk---> lapsi ja "et tunne lapsen vanhempia", niin
Kiellätkö millä verukkeella silloin lastasi olemasta toisen lapsen kanssa?
Ja jos kuitenkin olet tavannut heidät ja heillä eivät ole samoilla kasvatuslinjoilla kuin sinä/te, niin millä verukkeella jälleen kiellät lastasi olemasta toisen lapsen kanssa?
Jos ja kun lapsilla "synkkaa" muuten hyvin keskenään...!?!
Kommentit (11)
Ei ole tullut tilannetta eteen että olis pitänyt edes harkita.
Miten ap itse toimit?
Ei ole tullut tilannetta eteen että olis pitänyt edes harkita.
Miten ap itse toimit?
Aloitus tuli mieleen kun täällä on enemmän ja vähemmän ollut puhetta...
eivät ole kotona. Ja toisaalta en vie lastani kavereille työaikana. Tähän asti näillä syillä on monta ei-toivottua kaveria saatu pidettyä poissa kodistani.
eivät ole kotona. Ja toisaalta en vie lastani kavereille työaikana. Tähän asti näillä syillä on monta ei-toivottua kaveria saatu pidettyä poissa kodistani.
Avaappa hiukan? Ja lue ajatuksenkanssa aloitus...
Sinä et pidä lapsesi kaverista/kavereista?
Avaappa hiukan? Ja lue ajatuksenkanssa aloitus... Sinä et pidä lapsesi kaverista/kavereista?
"Kiellätkö millä verukkeella silloin lastasi olemasta toisen lapsen kanssa?" Oletusarvoisesti tarvitaan jokin veruke siihen, että kieltää lastaan kaveeraamasta esim. varkaan tai pahoinpitelijän kanssa. En käytä verukkeita vaan sanon lapselleni ihan suoraan, että tuota tyyppiä et meille tuo, jos vanhemmat eivät ole kotona.
"Ja jos kuitenkin olet tavannut heidät ja heillä eivät ole samoilla kasvatuslinjoilla kuin sinä/te, niin millä verukkeella jälleen kiellät lastasi olemasta toisen lapsen kanssa?"
Tämä lause olikin jo mutkikkaampi ymmärrettävä, koska en tiedä, keitä ovat nämä "heidät", joihin tässä viitataan eli lapsia vai vanhempiaan. Etenkin osuus "heillä eivät ole samoilla kasvatuslinjoilla" on melko moniselitteinen. Etenkin kun oletusarvoisesti "millä verukkeella jälleen kiellät" viittaa siihen, että lasta siis olisi ensin kielletty verukkeella A ja nyt keksitään veruke B, jota ap pitää jotenkin kyseenalaisena.
"Jos ja kun lapsilla "synkkaa" muuten hyvin keskenään...!?!" viittaa puolestaan siihen, että lapsilla olisi eripuraa, koska "synkkaa" on lainausmerkeissä, jolla tavallisesti tarkoitetaan sanan merkitsevän tässä yhteydessä jotain muuta kuin tavallisesti.
Pidän lasteni kavereista, mutta opastan heidät valitsemaan sellaiset kaverit, joiden seurassa kannattaa olla. Kaveripiirillä on iso vaikutus tulevaisuuden valintoihin, joten pyrin siihen, että kaveripiiri ei kavenna lapseni tulevaisuutta. Pikkurikollisten kanssa lapseni ei kaveeraa, vaikka pikkurikollisten vanhemmat sitä miten toivoisivat.
kyllä minä katson jonkin verran taustalla, että millaisten poikien kanssa oma lapseni kaveeraa. Ja meille saa kaverit tulla myös, jotta näen myös miten pojat yhdessä kommunikoivat jne. Olen myös kieltänyt jossain vaiheessa lastani olemasta erään manipuloivan ja määräilevän/väkivaltaisen lapsen kanssa. Nyt pari vuotta myöhemmin ovat kyllä taas ok väleissä kun leikit taas sujuu. Rajoittanut olen tällä hetkellä parin kaverin suhteen oloa siten, että heidän kotiinsa poikani ei saa mennä. Näiden vanhemmat epämääräistä sakkia ja huumeiden käyttöä on ollut ainakin isällä.
Lapsellani on rajat, kaverilla ei ole. Esim. saa liikkua missä tahtoo, miten tahtoo.
Joka päivä kittaa energiajuomaa ja mättää karkkia, saa kulkea pitkin kaupunkia,
notkua ostareilla,
harrastuksia ei ole,
ruoka-aikoja ei ole,
kotiintuloaikoja ei ole, tai ne ovat esim. arkena 21-22 tms.
vanhemmilla päihdeongelmia/tai ovat rikollisia
tuolloin ei ole syytä antaa kaveruuden jatkua liian tiiviinä, muuten on oma lapsikin pian hunningolla.7
joka siis aina keksii kaineklaista tyhmää, lisäksi on kiusannut lastani koulussa.
aina mä jotenkin keksin ettei meille voi tulla..
Ei niinkään vanhempien taustan perusteella.
Ei kiusaaja ja kiusattu yhdessä pyöri, ainakaan usko niin...
Lapsellani on rajat, kaverilla ei ole. Esim. saa liikkua missä tahtoo, miten tahtoo.
Joka päivä kittaa energiajuomaa ja mättää karkkia, saa kulkea pitkin kaupunkia,
notkua ostareilla,
harrastuksia ei ole,
ruoka-aikoja ei ole,
kotiintuloaikoja ei ole, tai ne ovat esim. arkena 21-22 tms.
vanhemmilla päihdeongelmia/tai ovat rikollisiatuolloin ei ole syytä antaa kaveruuden jatkua liian tiiviinä, muuten on oma lapsikin pian hunningolla.7
Silloin asia pitää ottaa puheeksi oman lapsen kanssa ja kertoa syy.
Oletusarvoisesti en kuitenkaan puutu lasteni kaverisuhteisiin, enkä ymmärrä vanhempia jotka niin toimivat. Yleensä tuollaisilla kielloilla on ihan päinvastainen vaikutus.
Kaikkiin kysymyksiin.