Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hermot menee 1v6kk huutamiseen yöllä!!

Vierailija
18.06.2011 |

Lapsi on ennen nukahtanut itse omaan sänkyyn päivä- ja yöunille. Nyt nyt vaan huutaa ja pitäisi olla joko sylissä tai nukkua mun vieressä. Ja jos saa nukahtamaan omaan sänkyyn, niin kamala huuto alkaa viimeistään puolenyön jälkeen. Mikä ihme nyt riivaa?? Mä en tajua. Vieressä kyllä nukkuu ihan hyvin, eli tuskin on kipeä. Voiko olla jotain eroahdistus juttuja. Sellainen vaihe oli jo vuoden iässä. Päivällä hän on ihan normaali, mikään ei vaivaa.

Onko jollain viisammalla neuvoja tai kokemuksia. Mä oon niin väsynyt ettei ajatus enää kulje. Neuvolasta ei juuri neuvoja irtoa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oikeastaan ihan sama, mikä lasta vaivaa, jos viereen ottaminen kerran auttaa. Muksu kainaloon ja unta palloon, vielä tulee sekin aika että hän nukahtaa hyvin taas omaan sänkyynsä. Pääasia että saatte kaikki nukuttua!

Vierailija
2/10 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan voinut nähdä jotakin painajaista, mikä sitten vaikuttaa tuolla tavoin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silloin itku on ihan erilaista, sellaista kauhun sekaista. Nyt vaan huutaa ja huutaa... Päikkäreillekin taistelin sen tänään tunnin verran.

Tuntuu vaan tosi hölmöltä opettaa nyt nukkumaan vieressä, kun on aina melkein nukkunut omassa sängyssä. Mut ei kai siinä muu auta kun en vaan enää jaksa..

Vierailija
4/10 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkaan. Meillä oli sama, kesti noin 3vko. Nukutin viereen sen ajan kokeiltuani joka ilta ensin omaan sänkyynsä.

Vierailija
5/10 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettiä kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja, sillä vieressä nukkumisesta voi olla tosi vaikea päästä eroon.

Rauhoittuuko lapsi omaan sänkyyn hyssyteltäessä? Toisin sanoen riittääkö, että vain käy siinä vieressä vai meneekö puoli yötä? Ja heräileekö useita kertoja yössä? Jos yksi käynti lapsen luona yössä riittää, minä sinnittelisin ennen kuin ottaisin viereen. Se menee kuitenkin ohi, kun ikää tulee lisää ja lapsi oppii, ettei yöllä tehdä muuta kuin nukutaan.

Vierailija
6/10 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettiä kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja, sillä vieressä nukkumisesta voi olla tosi vaikea päästä eroon. Rauhoittuuko lapsi omaan sänkyyn hyssyteltäessä? Toisin sanoen riittääkö, että vain käy siinä vieressä vai meneekö puoli yötä? Ja heräileekö useita kertoja yössä? Jos yksi käynti lapsen luona yössä riittää, minä sinnittelisin ennen kuin ottaisin viereen. Se menee kuitenkin ohi, kun ikää tulee lisää ja lapsi oppii, ettei yöllä tehdä muuta kuin nukutaan.

Nyt ei toivoakaan, huutaa niin kauan kun pääsee viereen, eli kohta alkaa olla jo varmaan opittua.. Sitä minäkin mietin että voi olla vaikea opettaa taas nukkumaan omassa sängyssä. Hiljentyy kyllä jos pidän kättä hänen päällään, ehkä ei aina. Ja siihen saattaa mennä tuntikin. Nyt kun tätä on jo jatkunut niin pitkään että oon ihan puhki niin en kyllä enää tiädä mikä on järkevintä tässä vaiheessa :(

Ap

Vierailija
7/10 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tuossa iässä yöllisiä paniikkikohtauksia. Mielikuvitus vilkastuu, näkee paljon unia jotka myös muistaa ja jotkut lelutkin muuttui pelottaviksi. Yksi spiderman pehmolelu oli tosi pelottava ja musta narunpätkä lattialla sai kauhuhuudot aikaan. :) ulkona ötökätkin pelotti.

Käytiin siis lääkärissä noiden yöhuutojen takia kun epäiltiin jo pahempaa korvatulehdusta tai muuta kipua. En muista tarkkaa nimeä, mutta kuulemma yleistä tuon ikäisillä ja kuuluu kehitykseen.

Me tuettiin ja seliteltiin asioita hänelle. Öisin oli todellaa vaikea rauhoitella, mutta jos muu ei auttanut nukuttiin patjalla lastenhuoneen lattialla. Loppui ehkä kuukauden kuluttua.

Vierailija
8/10 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teksti oli niin epäselvää.. :) eli en muista "diagnoosin" tarkkaa nimeä. Mut just joku yöllinen paniikkikohtaus. Ja juuri tuohon ikään liittyvä juttu oli. Ja johtu just mielikuvituksen vilkastumisesta. Ja poika tosissaan itki tunnin ja oli melkein joka yö tuommoista.

Vierailija
9/10 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tuossa iässä yöllisiä paniikkikohtauksia. Mielikuvitus vilkastuu, näkee paljon unia jotka myös muistaa ja jotkut lelutkin muuttui pelottaviksi. Yksi spiderman pehmolelu oli tosi pelottava ja musta narunpätkä lattialla sai kauhuhuudot aikaan. :) ulkona ötökätkin pelotti. Käytiin siis lääkärissä noiden yöhuutojen takia kun epäiltiin jo pahempaa korvatulehdusta tai muuta kipua. En muista tarkkaa nimeä, mutta kuulemma yleistä tuon ikäisillä ja kuuluu kehitykseen. Me tuettiin ja seliteltiin asioita hänelle. Öisin oli todellaa vaikea rauhoitella, mutta jos muu ei auttanut nukuttiin patjalla lastenhuoneen lattialla. Loppui ehkä kuukauden kuluttua.

Olen niistä kuullut ja lukenut, yllätti vain että voi näinkin nuorella iällä jo alkaa. Olin jotenkin ymmärtänyt että vanhemmilla lapsilla vasta. No mutta kiitos kuitenkin viestistäsi, minua jo rauhoittaa tieto ettei meidän muksu ole ainut joka huutaa. Ja toivon ettei tämä vaihe kestä enää kauan... Mikä ikinä sitten onkaan!

Vierailija
10/10 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kihomadot? Onko varma ettei ole?

kyllä siellä vieressä nukkuessakin...t.ei ap