Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~HAAHUT - alkavaan viikkoon 44~~~

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin alkoi tääkin työviikko. Työpari on torstaihin asti poissa vatsataudin takia...ihmettelen, miten niin kauan... Sijaista ei ole eikä tule...täytyy vaan toivoo, et a) kaikki lapsetkin sairastuis tai b) minä sairastuisin. Oma maha jyllää jo vähän pahaenteisesti.

Neronjalle onnittelut positiivisesta löydöksestä. Tosi mukava lääkäri sulle sattui. Toivottavasti pikkuinen nyt jaksaa kehittyä niin, et ensikin viikolla kaikki on ok.

(.) kp 6/27-34...ajattelin tossa kp 12 tienoilla puolitella ne jääneet tikut ja testailla, josko ovis löytyis...viime kierrossahan tosi vahvat viivat ja gynen mukaan ovis oikealla vaikka vasenta puolta särki...kummallista. Nyt siis vasemman puolen vuoro, siis sen, jossa oli se munasarjatulehdus. Toivottavasti toimii. Pitäkää peukkuja!

LT: Mä vähensin pisteet 18 ja toimii...vaaka näytti 81,1, eli kilon vähemmän. Jumpan miinuspisteitä en ole laskenut ollenkaan. Näköjään mulla on tossa vatsan seutuvilla vielä niin paljon vararavintoa, ettei tartte syödä kuin inan ja paino pysyy samoissa lukemissa...nyt siis yritän syödä vähemmän kuin inan. Nälkä ei silti ole ollut. Nyt on. Mut aamupala vielä syömättä. Eilen vartalonmuokkausta perfect-body-jumpassa, tänään välipäivä ja appiukon synttärit...lupaan olla herkuttelematta. Onneksi se ei tykkää isoista juhlista vaan mennään vaan kalaravintolaan syömään. Sieltä vois löytyä jotain vähäpisteistäkin jopa...

Nyt töihin...ei tää vatsataudiksi kehity millään...

Nonna

Vierailija
22/36 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuli tänä aamuna veskipaperiin vähän ruskeaa tuhrua. Olen vaan ihmetellyt, että miten sitä tuhrua just tässä raskaudessa tulee, kun on nuo lugetkin käytössä. Ikinä missään muussa raskaudessa ei ole tullut tuhrun tuhrua. Viime vuoden ekassa km:ssa tuli suoraan selvää verta iso pläntti rv12+ ja siitä lähtien sitten vuoteli. Mitään muita vuotoja mulla ei ole ikinä ollut (siis toinen km ja tuulimuna kaavittiin ennen kuin mitään vuotoa oli kerennyt tulla).

Eilen taisin kirjoittaa, että täytyy nyt yrittää olla luottavainen tai jotain sinne päin. En mä kyllä luottavainen enkä positiivinen osaa olla. Sekin on mietityttänyt, että olisko siellä kuitenkin pitänyt jo sikiön näkyä, vaikka sykettä ei vielä olis näkynytkään. Mutta kyllä se gyne näytti mulle sellasta taulukkoa, johon oli merkitty, mitä näkyy viikolla 5, viikolla 6 jne. ja tosiaan sikiö oli merkitty näkyväksi vasta rv7 tai siis sikiön kooksi oli laitettu rv7:n kohdalle 8 mm, mutta rv6:n kohdalla ei ollut sikiön kohdalla mitään merkintää. Oli vaan se lapsivesipussin koko. Onhan tässä tietysti fifty-fifty mahdollisuudet.

No, eipä tämä asia miettimällä miksikään tule. Täytyy ruveta touhuilemaan jotain järkevää. Vanhimmalla tytöllä oli äsken hammaslääkäri. Hampaista olis pitänyt ottaa muotit, mutta tyttöpä äkkäytyi eikä suostunut ottamaan sitä muottiainetta suuhun. Varmaan tuo oikomishomma siirtyy vuodella eteenpäin. Eihän tuo vasta olekaan kuin 5 v.

Tsemppiä kaikille haahuille! Ja toivottavasti pian satelee onnekkaita plussia roppakaupalla!!!

neronja rv6+0 (mulla oli tarkoitus riemuita jokaisesta uudesta alkavasta viikosta, mutta en mä nyt osaakaan riemuita. Sit jos se sikiö löytyis, niin sitten)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sulla kun riittää pohdittavaa! Mutta, mulla on siis kokemus ultrasta rv5+6 ja silloin ei näkynyt myöskään kuin vain ruskuaispussi. Ja " kaikuja" sykkeestä, kuten lääkäri sanoi. Kyllä toi 6+0 taitaa olla vielä liian vähän sykkeen näkymiseen - ja myöskin alkion, näin olen ymmärtänyt. Nyt tän seuraavan viikon aikana sen sinunkin alkiosi ottaa kasvupyrähdyksen, jos/kun kaikki on ok!

Vuodosta tuli mieleen, että eihän se liity lugeihin? Just eilen luin läpi sen sivuoireet, mutta en muista, oliko siinä mainintaa tiputteluvuodosta. Sen ainakin muistan, että muut lugejen oireet oli kyllä raskausoireiden tyyppisiä (esim. rintojen kipeytyminen).

Tsemppiä sulle vielä! Ja onnea uusille plussaajille, Deniselle ja Tammenterhokin taisi jäädä eilen onnittelematta!

Vierailija
24/36 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiset onnittelut kaikille plussanneille ja pahoittelut tädin yllättämille.

Itsellä on nyt vähän surkea olo, sain verikokeiden tulokset tänään ja prolaktiiniarvo oli vaan noussu viime kerrasta vaikka on lääkityskin päällä! En käsitä. Aiemmin on lääkitys pitänyt sen ihan hyvin kurissa pienelläkin annoksella. Ja minä kun ehdin jo ajatella että ois jotakin toivoa edes tulla raskaaksi mutta ei oikein hyvältä näytä näilla arvoilla.

Saattaapi olla että joudun taas ihan sairaalatutkimuksiin tästä asiasta (Nyt oon käyny vaan terveyskeskuslääkärillä kun piti olla ihan helppo juttu). Ensin pitää vaan odottaa papakokeen tulokset 2 viikkoa ja sitten vielä vastaus sairaalan naistentautien puolelta ties kuinka monta viikoa.

Masentaa...

Parempaa tiistaipäivää muille haahuille.

Vierailija
25/36 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neronja: Ymmärtääkseni kaikki keltarauhashormonivalmisteet voivat aiheuttaa välivuotoja ja tuhruja. Ainakin mulla terot ovat välillä aiheuttaneet tuhrua. Josko tuhruttelu tosiaan johtuukin lugeista, kuten Kerttukasperikin mainitsi. Itsekin mainitsit ettei tuhruja ole ennen ollut ja nyt ekaa kertaa luget käytössä... Koita keksiä jotain muuta ajateltavaa, jotta aika kuluisi nopeammin. Tsemppiä! *halaa*

Rosmariini: pahoitteluni kurjista labratuloksista... Toivottavasti prolaktiiniarvosi saadaan pian laskemaan, jotta raskautuminen on taas mahdollista. Voimia sinulle!

ON: ei mitään uutta, kp7 ja tänään viimeinen clomi. Sitten vaan odotellaan pari päivää ja ruvetaan metsästämään ovista... Kunpa nuo pillerit vaikuttaisivat jotenkin. Otin pillerit illalla ja mielestäni olen välttynyt pahimmilta sivuoireilta. Vähän on vaikuttanut yöuniin, mutta muuten harvinaisen positiivinen mieli. Aiemmin olin kuin myrskyn merkki ja hormonit heilahtelivat ylös alas...

Nyt pitää mennä laittamaan tyttö päiväunille... Palaan myöhemmin.

Aurinkoiset terveiset ja tsempitykset kaikille haahuille!!!

masunasu

Vierailija
26/36 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viikonlopun nettipimennossa. Onnea uusille plussaajille!

Neronja: koeta kestää, vielä vähän viikkoja.Jännäänmme täällä ensiviikkoon ;)

Itse kävi ultrassa ja rakkulaiset munasarjat sieltä löytyivät. Endometrioosiin oireet viittaavat siis. Lääkäri sanoi, että sokeri pois. Viimeisen kahden vuoden aikana on juuri tähän kiinnitetty huomiota endometrioosista kärsivien kohdalla. Rakkulaiset munasarjat ovuloivat parhaiten kun elimistö vähä hiilarisella ruokavaliolla. Samoin kuin hiivasyndroomasta kärsivillä. En ollut ennen kuullutkaan. Toivottavasti tästä apua muillekin. Sainpahan puhtia tohon laihdutukseenkin :) Nyt juodaan kahvi ja tee " mustana" . Tästä lähtien EI sokerille! Raskaus tai e-pillerit lieventävät oireita. Niinpä... vauva. Oliskin niin helppoa!

Kp 8/25-27

Vierailija
27/36 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi etten nyt kommentoi kenellekään mitään, migreeni jyllää päässä.

Joten kysyn nyt vain pikasesti jotain.

Milloin voi odottaa seuraavia menkkoja tulevaksi jos jälkivuoto on loppunut parisen viikkoa sitten? Ehkä vähän vajaa pari viikkoa...

Mutta kuitenkin...

Unohdin pistää päivän muistiin.

Pitääkö odottaa n. kuukausi ennen kuin voi jo varovaisesti testailla?

Kp:sta ei mitään havaintoa.

Nyt sohvan pohjalle katsomaan lapsen seuraksi piirrettyjä.

Vierailija
28/36 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea tammenterho, pörrimöykky ja denise!

Katri kuulostaa hyvältä sun tilanne!

Maria pikaista paranemista flunssasta!

Titi kyseli onko muilla ollut ongelmia tänne kirjautumisessa, niin ei mulla ainakaan, vaan aina on tähän asti hyvin toiminut.

Neronja ikävää että sulla on aina vaan ikävät tuntumat raskaudestasi! Niin kauanhan on toivoa kun ei verinen vuoto ala tai ultrassa näy huonoja uutisia, eikö niin? Ja eikös se sinun ukkokultasi ollut ennustanut, että teille nyt se pienokainen tulee? ;) Peukutusta, jaksamista ja positiivista mieltä sinulle ja edelleen paljon paljon vauvaliimaa!

Pahoittelut rosmariini prolaktiini arvon noususta! Toivottavasti pääset kunnon tutkimuksiin mahd pian ja asiaan saadaan selvyys ja hoito.

Lauris toivottavasti sulla sokerin vähentäminen auttaa ja saatte mahd pian käärönne alulleen!

Swehina toivottavasti joku muu osaa sulle paremmin vastata. Jostain niin kuin olisin lukenut että menkat alkanut noin 4-5 viikon kuluttua jälkivuodosta. Itsellä tais alkaa tuon 4 viikon kuluttua.. Mut en tiiä onko mun asia sama kun mullahan oli kohdunulkopuolinen, joka hoidettiin pistoksilla..??

oma napa: kp 13, enkä oikein osaa sanoa onko ovis vielä ovella.. Aika kyl olis nyt oikea, mut oireita ei kovin paljon ole.. Vähän on nippaillu vatsasta ja seksihalut on noussu, mut limavuotoa en oo nyt bongannu niin kuin joskus.. Tosin ruskeaa vuotoa on vähän tullut, mitä en muista et yleensä tähän aikaan ois tullu.. Onko teillä tietoa/kokemusta mitä tuo ruskea vuoto vois olla? Voisko liittyä ovulaatioon tai oisko kenties tulehusta?

Vierailija
29/36 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut voisi varovaisesti siirtää nyt plussanneisiin. Plussa tuli jo 29.10 (kp 24 acon10) ja tänään plussa apteekin omalla ja laskettu aikamme olisi siis olisi 13.7

Me emme vieläkään voi uskoa tätä, koko ajan pelkää, ei voi uskoa että meille on ehkä mahdollisesti tulossa vihdoin vauva. Tänään soitan neuvolaan, mulle tehdään alkuraskauden ultra jossain vaiheessa.

Oireita ei oikein vieläkään ole, rinnat oli pari pv sitten kipeet muttei oikeestaan enää. Tänään olisi käynti sairaalassa, ultraavat mun rinnan (leikkaavat sieltä 1-2 kasvainta=hyvänlaatusia pois) Saa nähdä kuinka riemuissaan ne on kun ilmoitan että olen raskaana. Voipi olla että siirtävät leikkausta mutta sit on aika kipeä raskausaika edessä ja imetys ei ehkä onnistu. =/

Paljon voimia ja plussasäteitä teille kaikille :)) Olette ajatuksissani!

Vierailija
30/36 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääh...vatsatauti alkoi nyt sitten jylläämään..eilen oksensi yksi lapsistakin. Odotan vaan koska tauti iskee minuun. Toivottavasti se ei nyt leviä kulovalkean lailla sillä mä olen edelleen yksin lasten kanssa...eilen oli paikalla 12, tänään ei varmasti yhtään vähempää. Siitä kun alkaa vielä muutama oksennella niin hyvä tulee.

ON: kp 6/27-34. Tätä ihanaa seesteistä hiljaisuuden aikaa odotellaan...ovista alan bongailla viikon päästä...yleensä se on mulla ollutkin vasta 16-24 tienoilla riippuen kierron pituudesta.

LT: Että oli ihana ateria eilen Merimakasiinissa...se on kuulemma yksi Helsingin parhaista kalaravintoloista. Kala ja perunat oli maustettu niin hyvin, ettei tehnyt edes mieli kaataa päälle kannussa ollutta kastiketta. Palkitsin itseni valkosuklaamoussella koko päivän juoksemisesta ja raatamisesta...ja hyvältä maistui. ja pisteetkin meni kohdilleen, kun kala oli vähärasvaista plaatua.

Nyt ahertamaan. Voimia Neronjalle epätietoisuuteen. Tuun joka aamu tänne vaan sun uusien kuulumisten toivossa!

Nonna

Vierailija
31/36 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonna: toivottavasti et saa tuota ikävää tautia, mutta taitaa olla aikamoinen ihme, jos et töistä sitä saisi..Käsiä vaan pitää muista pestä joka välissä. Noh, mutta jos tauti iskee, ajattele sitä päivä tehodieettinä! :)

Katri72: älä pidä meitä enää piinassa, vaan testaa jo, pliis!! Kuulostaa kyllä tosi lupaavalta! Tsemppiä! :)

Neronja: tuhruttelusta; mulle tuli myös mieleen, että luget sen varmaan aiheuttaa. Toivotaan, että huolesi on turhaa. Tsemppiä sullekin, ja wau, 7. viikko alkoi! :)

Masunasu: onko sulle jokaisessa clomikierrossa kuitenkin tullut ovis? Ja minkä kokoisia johtofollikkeleita on ollut ja mikä kp? Mulla oli kp10 oikealla yksi n.10mm kokoinen eli viikonloppuun menee, jos se oli " oikea" ja kehityskykyinen..

Rosmariini: voi harmi, että prolaktiini koholla..Ei piinaillakaan yhdessä. Voi olla kyllä, että mäkään en piinaile, jos ovista ei tule clomien avullakaan.. :( Jaksamista ja kärsivällisyyttä sulle!

).( kp12. Ei merkkejä mahdollisesta lähestyvästä oviksesta. Kuumia aaltoja tulee edelleen, lähinnä yöaikaan, vaikka viimeisen clomin otin perjantaina. Toivottavasti nuo oireet tarkoittaisivat sitä, että lääke vaikka toimii.. Huomenna aloitan tikuttelun. Jos olisin rikas, kävisin perjantaina uudessa follikkeliultrassa. Mutta 98 euroa on aika kova hinta siitä lystistä, ja jos vastaus olisi taas " ehkä" . Katsotaan...

Kaikille haahuille kaikkea hyvää ja jaksuja tähän kiertoon! :)

Ulriina kp12/?

Vierailija
32/36 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tämä viikko on ollut töissä yhtä hullunmyllyä.. Ei ole kerinnyt käymään edes lukemaan Teidän kuulumisia ennen kuin nyt vasta.

Oikein paljon onnea plussanneille!

Neronjalle erittäin paljon vauvaliimaa edelleen matkaan mukaan. Pidän peukkuja pystyssä, että kaikki menee hyvin.

Katri72: Tuossa joku jo taisi " patistaa" sinua testaamaan ja päästään meidät jännityksestä pois.. Testaa vaan. Mekin haluttais jo tietää täällä. =) Oireesi kuulostaa kyllä erittäin lupaavilta.

Nonna-80 ja joku muu oli(en muista nimeä), joka taitaa mennä samoissa kp:ssä kuin minä.

Eli,

oma napa: kp7/26-31.. Ihmettelen aikas paljon tuota minun lyhyttä kiertoani nyt. Minulla on viimeks ollut samanpituinen kierto -04 elokuussa. Vuosi sitten.. Liittyisiköhän mahdollisesti tuohon niin keskenmeno? Kun tässä nyt alan tarkasteleen niin täsmälleen -04 oli kulunut 6kk keskenmenosta ja nyt kun laskin niin 6kk on kulunut toisesta km:stä. Mielenkiintoista.

Mitään ihmeellistä nyt vielä ei ole ilmennyt. Viime kierrossa aloin tikutteleen ovista tuossa kp10 ja vahvan ovisplussan sain kp14. Ajattelin samanlailla testailla tästäkin kierrosta. Tai täytyy tuolla laskurilla mahdollisesti laskea suuntaa antava ovispäivä, kun tämä kierto oli lyhyempi kuin edellinen.

Onko teillä muuten osunut samoihin päiviin tuo ovis kuin tämän vauva-sivujen ovislaskuri antaa? Itselläni nimittäin on osunut..

Täytyisi pikkusen siivoilla ennen kuin töihin lähtee.. Viikonlopuksi meille tulee kummityttö hoitoon. No, kun hän tulee niin siivouksesta on vain muisto jäljellä. =)

Keskiviikon jatkoja kaikille!

Kaksonen76

Vierailija
33/36 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä kirjoitin todella pitkän viestin ja kommentoin teidän jokaisen kuulumisiin ja mulla oli tarkoitus se ennen lähettämistä kopioida - mutta kun en muistanut! Ja nyt se katosi bittiavaruuteen! Mä ajattelin, että kerrankin kommentoin jokaiselle jotain, niin näin siinä kävi. Ihan hukkaan meni.

Nyt joudun vaan antamaan jokaiselle tsemppihalauksen *halaa kaikkia*, kun en ehdi nyt aloittaa samaista viestiä alusta.

ON: Eilen olin taas todella väsynyt, mutta etomista ei oikein ole vielä ollut. Toivottavasti se pian alkais. Vähäistä tuhruvuotoa oli eilen pitkin päivää. Viisi yötä olis vielä ultraan. Onneksi ei sen pitempään. Luin tosiaan eilen tuosta lugesteron-ohjeesta, että ne voi aiheuttaa vuotoa. Oli ihan helpottavaa saada tietää.

Voi kun tuolla masussa olis joku! Olis niin ihanaa haaveilla siitä todellisesta masuasukista. Nyt en uskalla yhtään vielä kohdistaa ajatuksia tuonne masuun enkä varsinkaan mitään lämpimiä tunteita. Pakko saada ensin tietää, onko siellä joku vai ei.

Mutta nyt täytyy jo poistua välillä tästä koneelta. Voikaa hyvin kaikki haahut ja pikaista plussaa ja iloa elämään teille kaikille!!!

neronja rv6+1

Vierailija
34/36 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulriina ja Kaksonen:

Joka aamu kun vessaan menen, niin on tehnyt mieli testailla, mutta aina sen vain olen jättänyt tekemättä. Nyt tuossa vähän aikaa mietittyäni tulin siihen päätökseen, että teenkin sen jo ehkä huomisaamuna....jos muistan... ;) Ei tässä jaksa enää itsekään kärvistellä ja odotella lauantaita. Joka päivähän olen tuota testaamista miettinyt useamman kerran päivässä.

Taas tuli käytyä päikkäreillä ja tällä kertaa nukuin 1 ½ tuntia. Eilen nukuin 2 tuntia ja silloin viime perjantaina 3 tuntia. Eli kyllä unta tuntuu riittävän. Rintoja edelleen vähän vihloo, mutta ei enää niin usein eikä niin pahoin. Toivottavasti tuo ei kuitenkaan mitään ikävää enteilis... Mutta ehkä voisi syynä olla sekin, että meillä oli aiemmin sisällä 21 astetta ja nyt on muutamina päivinä ollut 23.5. Muuten on kyllä ollut noita huonoja oloja sekä vähän närästystäkin ja muita niitä aiemmin mainittuja.

Sori, tuli vähän omanapainen viesti, mutten nyt keksinyt mitään kommentoitavaa....

Vierailija
35/36 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä hiljaista, kukaan ei ole kirjoitellut muutamaan tuntiin mitään. Eikös kellään ole mitään?

Tuossa edellisessä viestissäni kirjottelin, että huomisaamuna testaisin, mutta saa nähdä tuleeko siitä sittenkään mitään. Nyt on muutaman minuutin ajan poltellut kevyesti alamahasta silleen menkkamaisesti. Eli saas nähdä alkaako ne sittenkin.... =( Just tän takia en viitsi kovin aikaisin testailla, menee vain hukkaan jos ne menkat kuitenki alkaa. Täytyy nyt tutkailla tuota tilannetta, että teenkö sittenkään vielä sitä testiä.

T: Katri, jolla hieman jo mieli maassa

Vierailija
36/36 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla vielä pari riviä rustaamaan, kun töissä pääsen näitä vaan lukemaan. Jostain syystä kone heittää aina pihalle siinä vaiheessa kun yritän alkaa tekstiä kirjoittamaan... =( Kotikoneelta ei kyl ole niitä ongelmia.

Katri: en nyt muista paljonko sulla ne menkat on myöhässä, mutta voihan tuo polttelu masussa kuitenkin enteillä sitä raskauttakin, jos vuotoa ei kuitenkaan ole näkynyt. Yleensä ne normit mensuoireet kuitenkin tulee, mut sitten se vuoto jääkin tulematta... =) Pidetään peukkuja! =) bd bd

Pitikin tässä kyselemäni, että onko kellään nää km:t vaikuttanut kuinka kotielämään miehen kanssa? Meillä tuntuu, että nää vastoinkäymiset on osaltaan lujittanut suhdetta ja sit taas toisessa vaiheessa tuntuu kaikki puheenaiheet tosi tulenaralta...siis puhua ylipäätään mistään. Eli kiree on tunnelma. Huomenna on 3vkoa kulunut verikokeiden otosta. Vähän jänskättää sekin, että selviääkö sieltä mitään, vai vieläkö on vaan kokeiltava onnea. Kai se tästä vielä iloksi muuttuu. Harmittaa vaan kun tuon " harmonian" yhteisymmärryksen löytäminen miehen kanssa näissä asioissa on vaan välillä kovin vaikeaa. Kai me naiset tää sitten kuitenkin kovemmin ja henk.kohtaisemmin koetaan.

Porkkana: Mitkä sun fiilikset on tällä hetkellä? Joko mieli on hiukan parempi?

Jotenkin en nyt saa itestäni irti enempää näissä kirjoituksissakaan. Tulin nyt vain moikkaamaan teitä. =) Mieli on vähän maassa täälläkin...taidan koittaa josko uni tulisi.

Vointeja kaikille. =)

Titi75 (kp6/ 28-34)