Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummiongelma, auttaakaa please

Vierailija
18.06.2011 |

Pyysin miespuolista serkkuani lapselleni kummiksi. Hän on sukulaiseni ja perheellinen myös. Kirjoitin asiasta sähköpostia hänelle jossa laajalti kerroin mitä kummius mielestäni on ja että en odota mitään kummallisia velvoitteita; korostin, että kummi ei ole lahja-automaatti ym. vaan että kaipaamme aivan lämmintä ihmissuhdetta ja että lapsi saisi tuntea olevansa sellaisenaan tärkeä kummille. Kerroin lisäksi, että emme odota mitään väkinäisiä säännöllisiä tapaamsia, vaan ihan avointa reilua perheystävyyttä. Jos nyt saatte kiinni mitä ajan takaa?

Lähetin sähköpostin 4 päivää sitten, mitään ei ole kuulunut. Meilin lopussa pyysin vastausta tms. ja sanoin etten ota itse nyt kontaktia häneen vaan jään odottamaan hänen yhteydenottoaan. Mitään siis ei ole 4 päivään kuulunut. Itse tämä henkilö on aikanaan minulle sanonut, että kummius on kunniatehtävä ja että tärkeä asia, kun olemme yleisellä tasolla siitä puhuneet. Meili on luettu ja mennyt perille, sen tiedän. Lisäksi olemme olleet FB:ssä onlinessa samaan aikaan, mitään hän ei ole laittanut.

Eli miten tulkitsisitte tämän hiljaisuuden? Mistä nyt kenkä puristaa? Yleensä serkku vastaa meileihin hyvinkin äkkiä. Vai onko ongelmana se, että en pyytänyt hänen avovaimoaan kummiksi? Avovaimoa en tunne niin hyvin ollenkaan. Vai olenko liian hätäinen? Odotanko vielä? Soitanko seuraavaksi vai jätänkö asian silleen enkä ota enää koskaan puheeksi sitä? Merkitseekö tuo vaikeneminen kieltäytymistä? Olen todella hämilläni, auttakaa mielipiteinenne.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää muuten kaihertamaan lopuksi elämää.

Vierailija
2/2 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänelle, tai menet käymään. Eihän tuo nyt niin iso asia ole.

Ihan vinkkinä (oman kokemuksen perusteella) kaikki tuollaiset asiat kannattaa kysyä ihan kasvotusten, aina. Vaikka on kaunis ajatus, että toinen saa tavallaan miettimisaikaa kun asian kysyy kirjeitse, niin siinä käy juuri noin, että jos vastausta ei heti kuulu, alkaa hitonmoinen pähkäily ja hässäkkä joka stressaa kaikkia.

Ensi kerralla ota puheeksi kummiehdokkaan kanssa ohimennen se, onko hänellä kummilapsia ja miten hän on kokenut kummiuden. Jos vastaus on positiivinen, kysy mitä mieltä hän olisi kummina olosta myös teidän lapselle. Useimmat tajuaa kyllä, mitä ajetaan takaa, kun kummiasioista puhutaan raskaana olevan naisen/pienen vauvan vanhempien kanssa, ja osaa viestittää oman kantansa hienovaraisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla