Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vl nainen, kahden isomman lapsen äiti vastailee, jos on kysyttävää

Vierailija
18.06.2011 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vl-perheet ole yleensä isoja, miksi teillä ei ole enempää kuin kaksi?

Vierailija
2/19 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla häikkää munasarjoissa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli vanhemmat ovat väsyneitä tms. Minusta lapsilla on oikeus olla haluttuja ja heillä tulee olla oikeus hyvään ja tasapainoiseen kotiin ja vanhempiin.

ap

Vierailija
4/19 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, ketkä ovat sinut itsensä ja oman elämäntilanteensa kanssa, suhtautuvat normaalisti, kuten lähimmäisiin suhtaudutaan. Heidän joukostaa olemme löytäneet ystävämme. Jonkin verran esiintyy kateutta, meistä on muun muassa puhuttu selän takana juttuja. Osa myös jo lähtökohtaisesti, ilman että tuntee meitä henkilöinä ollenkaan, kohtaa meidät nuivasti. Osalla tulee mukaan vertailua.

Jokaisen kanssa ei voi luontevasti puhua omasta elämästään ja tekemisistään. Osalla nousee vertaileva ja kadehtiva mieli.

Kaiken kaikkiaan oman kokemukseni ja myös monen muun pieniperheisen kokemuksen mukaan porukkaan pääseminen ja hyväksytyksi tuleminen on vaikeampaa. Mutta jokaisesta joukosta löytyy kypsymättömiä ihmisiä. Olemme löytäneet myös paljon niitä ihania, välittäviä kanssakulkijoita.

Oli vaihe, jolloin mietin, että haluanko kuulua ollenkaan näin tuomitsevaan ja arvostelevaan joukkoon. Asiaa pohdittuani tulin siihen tulokseen, että muutama myrkyllinen voi vaikuttaa koko ilmapiiriin, vaikka enemmistö olisi mukavia ihmisiä. Ja enhän minä heitä varten usko, vain itseäni.

Nykyään olen asian kanssa sinut, olen onnellinen ja tasapainoinen. Vähät välitän muiden mielipiteistä tai negatiivisista ajatuksista. Jokaisella on oikeus olla mitä on ja jos sitä ei hyväksy, se on sen ihmisen oma, henkilökohtainen ongelma.

ap

Vierailija
5/19 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö vl-ihminen koskaan arvostamaan valtaväestön tavallista epäuskoista vai ajatellaanko heidän automaattisesti olevan huonompia ihmisiä?

Vierailija
6/19 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän minä voi kaikista ihmisistä mennä sanomaan mitään, mutta itsestäni ja omasta lähipiiristäni kylläkin. Luulen, että tässäkin on kyse ihmisestä itsestään, ei niinkään uskosta.

Minulle on ihan yksi hailee ihmisen uskonnollinen vakaumus. Sillä puolestaan on paljonkin väliä, että ovatko ihmiset suvaitsevaisia. Minulla on ystäväpiirissä islamilaisia, ortodoksia, ateisteja, luterilaisia jne. Myös muihin herätysliikkeisiin kuuluvia. Kaikkia heitä yhdistää halu hyväksyä toisensa sellaisena kuin me ollaan, vaikka kaikesta ei olekaan samaa mieltä tai kaikkea ei ymmärrä.

Osaan myös kuvitella, että pieni osa ihmisistä vl-liikkeen sisällä osaa olla tuomitsevia. He ovat usein tuomitsevia myös liikkeen sisällä ja asiassa kuin asiassa.

ap

Vierailija
7/19 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapakulttuuri muuttuu hiljakseen. Olemme mieheni kanssa päättäneet, että me voimme vaikuttaa muttumiseen siten, että kasvatamme lapsemme vapaanpaan ja sallivampaan ilmapiiriin. Ajattelemme, että liikkeessä on myös paljon hyviä, lasta suojelevia asioita. Tuntuu turvalliselta kasvattaa lapsia tämän yhteisön sisällä.

ap

Vierailija
8/19 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko vielä lapsia?

Vierailija
9/19 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä asiat teillä on tapakulttuuria,mitä sääntöjä et noudata orjallisesti?

Vierailija
10/19 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla permanentti, väriä hiuksissa tms?

Vierailija
11/19 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko suku lestatiolainen?

Vierailija
12/19 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse uskoni valinnut, mutta en yritä sitä muille tuputtaa. Se harmittaa kyllä, että uskon varjolla tehdään joskus tekoja, jotka ovat kauhistuttavia. ap

Samaa mieltä. Olet onnellinen kun olet saanu titse valita oletko vl vai et.

Minut kasvatettiin liikkeen oppeihin. Siitä kasvaa psyykeen voimakas riippuvuus ja pelko. Vasta aikuisena olen jättänyt liikkeen ja se on ollut rankkaa.

Jaksuja!

Vierailija
13/19 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla on noin isot lapset? Sama kysymys myös muille joiden lapset ovat jo noin isoja. Varmaan jokin muu keskustelufoorumikin löytyy. Tuntuu, että täällä kirjoittelevat kaikki muut paitsi pienten vauvojen ja taaperoiden äidit. Voisi käydä asiallisempiakin keskusteluja kuin nämä täysin alatyyliset.

Vierailija
14/19 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin omastani. Mutta minusta on kyllä kiva seurata isompien, tasapainoisten perheiden elämää :).

Minulle tapakulttuuri tarkoittaa kaikkia ulkoisia 'sääntöjä', jotka jotkut kääntävät synniksi. Kuten meikkaaminen.

Jos lapseni lähtevät tästä uskosta, ovat he yhtä rakkaita meille kuin muutenkin. Ajattelen, että se riittää, että olemme kasvattaneet heidät parhaalla mahdollisella tavalla valmiinä lähtemään omille siivilleen. Heillä on täysi oikeus itse päättää vakaumuksestaan. En usko, että tulisi suurestikaan vaikuttamaan. Ei toisen puolesta voi uskoa, se on aina henkilökohtaista.

ap

Vierailija
15/19 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhu, että meikkaamattomuus tai maailmallisen muksiikin kuuntelu olisi elävän uskon tiellä. En tuomitse ihmisä, jotka näin tekevät. En kerro, että vain lestadiolainen pääsee taivaaseen. Kerron, että sen tietää yksin Taivaan Isä. Kerron, että me emme missään tilanteessa saa arvioida toisen ihmisen taivaskelpoisuutta, se on väärin.

ap

Vierailija
16/19 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siitä puhutaan niin paljon ja negatiiviseen sävyyn.

Vierailija
17/19 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suvaitsemattomuudesta erilaista elämäntapaa kohtaan. Olen itse uskoni valinnut, mutta en yritä sitä muille tuputtaa. Se harmittaa kyllä, että uskon varjolla tehdään joskus tekoja, jotka ovat kauhistuttavia.

ap

Vierailija
18/19 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla häikkää munasarjoissa.

ap

Kumpi on suurempi synti, valehtelu vai ehkäisy?

vinkki: toisesta ei puhuta raamatussa

Vierailija
19/19 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä