Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras tapa unohtaa pettäminen??

Vierailija
17.06.2011 |

Jos haluaa jatkaa avioliitossa ja mies on pettänyt tuhannen päissään ja katuu aidosti,mutta silti itse vielä 2vuoden jälkeen mietit asiaa päivittäin,mitä voi tehdä?

Lapsia on,rakkautta on,hyvin menee kaikin puolin. Mutta mietin usein ja näen unia kuinka mieheni pettää aina minua. Mistä saan apua unohtaa se ja nauttia ja alkaa luottamaan mieheeni?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo kyllä mä siihen pyrin että anteeks annan mutta se miten se onnistuu on ihan toinen juttu =/

-ap

Vierailija
2/33 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mieheni ihastui esikoisen kummiin ja kertoikin ihastumisesta minulle mutta vannoi ettei koskaan tekisi mitään.

Olin idiootti kun uskoin exää koska niinhän siinä sitten kävi, että nää päätyivät samojen vällyjen väliin.

Mies itki ja ruikutti katumustaan, kummi joka muuten oli paras ystäväni lopetti yhteydenpidon kuin seinään(lukuunottamatta muutamaa humalassa soittamaansa puhelua.

Minä muutin pois koska tiesin etten ikinä voi moista anteeksi antaa, 2viikkoa mun muuton jälkeen taloon muutti uusi emäntä...KYLLÄ, juuri tämä kyseinen kummi.

Valitettavasti en osaa kertoa sinulle miten voit unohtaa ja antaa anteeksi mutta voin kertoa ettet ole ainoa ja jos vaan mahdollista niin laita välit poikki tähän kummiin ja miehesi tekee samoin jos hän oikeasti katuu ja haluaa anteeksiantosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta kohdaltani voin sanoa, että minulla on ollut suhde varattuun mieheen noin viisi vuotta. Olen itsekin naimisissa. Olemme puhuneet, että jos jompikumpi jää kiinni jostain syystä, sanomme juuri noin: 'oli vain se yksi kerta, tuhannen päissään, en tiedä mikä minuun meni.' Tämmöistä tämä elämä on.

Vierailija
4/33 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun pitää antaa anteeksi. Ymmärtää, että pettäminen ei ole ihan niin kamala asia. Nyt yrität vaan unohtaa, vaikka et voi antaa anteeksi. Kuulostaa kliseiseltä, mutta jos haluat todella jatkaa, sun pitää vaan hyväksyä asia ja ymmärtää, että joskus ihminen hairahtuu, mutta se ei ole maailmanloppu.

Vierailija
5/33 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mieheni ihastui esikoisen kummiin ja kertoikin ihastumisesta minulle mutta vannoi ettei koskaan tekisi mitään.

Olin idiootti kun uskoin exää koska niinhän siinä sitten kävi, että nää päätyivät samojen vällyjen väliin.

Mies itki ja ruikutti katumustaan, kummi joka muuten oli paras ystäväni lopetti yhteydenpidon kuin seinään(lukuunottamatta muutamaa humalassa soittamaansa puhelua.

Minä muutin pois koska tiesin etten ikinä voi moista anteeksi antaa, 2viikkoa mun muuton jälkeen taloon muutti uusi emäntä...KYLLÄ, juuri tämä kyseinen kummi.

Valitettavasti en osaa kertoa sinulle miten voit unohtaa ja antaa anteeksi mutta voin kertoa ettet ole ainoa ja jos vaan mahdollista niin laita välit poikki tähän kummiin ja miehesi tekee samoin jos hän oikeasti katuu ja haluaa anteeksiantosi.

Tota mä oon miettiny et miten mä kestäisin jos me erottais ja mies alkaiskin seurustelemaan sen kummin kanssa(sanoo ettei ikin vois olla mahdollista eikä tunne tätä kohtaan kun inhoa,mutta vaikee uskoo). En pystyis ikin päästää lapsia niiden luo,se ois ihan hirvee kuvio. Vittu kun ällöttää,kyl ihmiset on vaan niin saatanan sikoja.. Ja miks mun pitää muistaa kaikki niin kauan!

Vierailija
6/33 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun pitää antaa anteeksi. Ymmärtää, että pettäminen ei ole ihan niin kamala asia. Nyt yrität vaan unohtaa, vaikka et voi antaa anteeksi. Kuulostaa kliseiseltä, mutta jos haluat todella jatkaa, sun pitää vaan hyväksyä asia ja ymmärtää, että joskus ihminen hairahtuu, mutta se ei ole maailmanloppu.

Petin itse miestäni, mutta rakastan häntä silti todella paljon. Joskus elämä vain ei ole ihan niin yksinkertaista ja mustavalkoista. Ei hyvää avioliittoa kannata heittää menemään hetkellisen hairahduksen takia.

Vierailija
7/33 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit mennä puhumaan esimerkiksi terapeutille. Tai hakea vertaistukea. Luottamus syntyy vasta anteeksiannon jälkeen, joten siihen paneudu ensisijaisesti.

Vierailija
8/33 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petät itse miestä samoin, yhden kerran ja merkityksettömän ihmisen kanssa. Huomaat, että sillä ei ollut mitään merkitystä ja pääset "tasoihin" miehen kanssa etkä koe enää olevasi yksin höynäytetty hölmö.

Itselläni ei ole kokemusta pettämisestä tai petetyksi tulemisesta, mutta näin olen asian järkeillyt kun olen sitä joskus miettinyt.

Vierailija
9/33 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex-mieheni petti minua, vaikka kuinka oli pahoillaan ja katui, ei siitä tullu mitään jA TODELLAKIN oli maailmanloppu, onneksi nyt on kunnollinen mies, jonka myöskin heittäisin luiskaan jos pettäisi. Petturi ei ansaitse mitään!!!!! Älä turhaan jää kitumaan, vituiksi se menee kuitenkin.

Vierailija
10/33 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kummi on edelleen kuvioissa. Siksi se on varmaan niin vaikee unohtaa ku se on meillä synttäreillä,asuu lähellä meitä ja on vielä kaiken lisäksi aivoton ni mua vituttaa miksi mies on valinnut sellasen. Ois varmasti sata kertaa helpompaa jos se nainen ois ollu joku baarista vaan.

Niin ja pettäminen ei muuten mennyt sänkyyn asti.. Mutta kuitenkin yhtä pahalta se tuntuu silti.

-ap

Vierailija
11/33 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no anteeksi voi antaa, mutta unohtaa tuskin koskaan.

Vierailija
12/33 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä siis unohtaakkaan. En päästä miestä niin lähelle kuin ennen. En ota tosissaan jos mies kehuu tai kertoo rakastavansa,mua sattuu ne sanat,mua alkaa itkettää,hymyilen äkkiä väkinäisesti.

-ap

Vierailija
13/33 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä siis unohtaakkaan. En päästä miestä niin lähelle kuin ennen. En ota tosissaan jos mies kehuu tai kertoo rakastavansa,mua sattuu ne sanat,mua alkaa itkettää,hymyilen äkkiä väkinäisesti.

-ap

Mutta koska teillä on hyvä liitto muuten, niin ehkäpä joku parisuhdeteraåie voisi auttaa? Uusimmassa Kotivinkissä oli hieno juttu pettämisestä muuten.

Vierailija
14/33 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyis koskaan ap tuohon. En voi kun vaan ihmetellä, kuinka sinulla on voimaa olla samassa tilassa miehesi ja sen kummin kanssa. Sulla on hyvä syy lopettaa kummeus. Ja sellainen vaatimus miehellesikin, ettette näe koko naista, koskaan. Muuten toipuminen on pitkä ja kivinen! Sinuna laittaisin sellaisen ehdon miehellesi. Kummit on vaan kummeja. Ei niillä ole mitään virkaa tänä päivänä, joten sitä ihan turha miettiä!

Tsemppiä!

Vierailija
15/33 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se, joka pettää omaa puolisoaan (tässä tapauksessa miehesi) on aina suurin syyllinen. Oman kummilapsensa äidin luottamuksen pettäminen näin pahasti on kyllä aika kamala teko sekin.

Joka tapauksessa, haluat pitää miehesi, ainakin jos saatte asiat kuntoon. Kummin kanssa sosialisointi taas tuottaa lähinnä tuskaa. Välit poikki kummiin siis samantien. Ei tietenkään tarvitse järjestää mitään dramaattista välien katkaisua, mutta ette vaan enää ikinä kutsu häntä mihinkään ettekä vstaa hänen kutsuihinsa. Paras varmaan olisi sanoa hänelle asiallisesti, että olet yrittänyt pitkän aikaa, mutta asia vaivaa sinua niin paljon ettet voi enää nähdä häntä.

Lapsen oikeudesta kummiin: jos lapsella on sisaruksia joiden kummit pitävät yhteyttä niin silloin tälläkin lapsella pitää olla kummi, tottakai. Onko tämä petturikummi lapsesi ainoa kummi? Jos, ja jos lapsi on tarpeeksi pieni, niin minun mielestäni voitte pyytää hänelle uudeksi kummiksi jonkun hänestä välittävän aikuisen.

Jos kirkkoasiat on teille tärkeitä niin ilmoittakaa kirkkoon että nykyinen kummi on estynyt toimimasta kummina (sanokaa vaikka että ei enää halua tms.)En ole varma suostuuko kirkko nimittämään uutta kummia. Tässä tapauksessa uusi kummi voi olla sitä jollain muulla nimityksellä. Pyytäkää, että joku pappi tulee siunaamaan tämän aikuisen ja lapsen ystävyyssuhteen tms. En ole itse uskonnollinen mutta uskoisin että tämä onnistuisi, tulevathan papit siunaamaan veneitä ja kauppakeskuksia ym., miksei sitten sitä, että joku aikuinen sitoutuu olemaan läsnä ja auttamaan pientä lasta hänen elämässään.

Joka tapauksessa; arvosta ap itseäsi sen verran, ettet kaveeraa naisen kanssa jonka kanssa miehesi on pettänyt. Suosittelen myös pariterapiaa. Miehesi varmasti suostuu jos on oikeasti pahoillaan.

Vierailija
16/33 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on jo sen verran vanha että on läheinen kumminsa kanssa ja tämän lapsien. Ja koska pettäminen ei edennyt "tarpeeksi pitkälle" niin olen vaan kuullut kummin suusta että "aikuisiahan tässä ollaan",ja oli se kummi joka lopetti homman ennen kun kunnolla ehti alkaakkaan.Mutta pettämistä silti. Ja sain kuulla siitä vasta myöhemmin kun kummi suuttui minulle muista syistä niin pamautti viestillä että "pyydä miehesi taas mun luo" ja et "ois pitäny vaan antaa sen panna mua". mut kukaan ei ymmärtäis tota välienkatkasua koska se ei edennyt loppuun asti.

-ap

Vierailija
17/33 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta kohdaltani voin sanoa, että minulla on ollut suhde varattuun mieheen noin viisi vuotta. Olen itsekin naimisissa. Olemme puhuneet, että jos jompikumpi jää kiinni jostain syystä, sanomme juuri noin: 'oli vain se yksi kerta, tuhannen päissään, en tiedä mikä minuun meni.' Tämmöistä tämä elämä on.

Vierailija
18/33 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/33 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies kertonut miksi petti? Eihän se alkoholin syytä ole, koska ei alkoholi aiheuta sitä, että on pakko panna lapsen kummitätiä, tai muuten kaikki miehet panisivat lähimpää naista aina kun ovat kännissä. Kai se mies oli jo selvin päin ihastunut tähän kummitätiin.

Vierailija
20/33 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi ettei ole hän josta puhutaan,ei voi tajuta että muka on tehnyt niin ja että ei todella tunne mitään sitä tyhjäpäätä kohtaan. Mutta olen samaa sanonut että kuvottaa ajatus että on selvinpäin sitä naista kyyläillyt kun ollaan oltu tekemisissä. Ei kuulemma todellakaan ole. En usko,siksi se myös niin vaikeeta onkin,en usko mitään mitä mies siitä sanoo.

Sitäpaitsi kännin piikkiin ei voi laittaa, miksei se mun mies yrittäny sitä kummitädin miestä jos kert oli niin kännis,tai niiden koiraa??! Miks just sitä naista jos kerran oli niin niin sekasin ettei tajunnut mitä teki!!?