Susanna Penttilä kertoi vaatineensa lakiin vedoten section.
Onko tuollainen laki tosiaan olemassa, että nainen saa itse päättää synnytystavasta? Näin hän kertoi tämän päivän iltasanomissa.
Kommentit (46)
mutta siinä sanotaan vain että potilasta tulee hoitaa yhteisymmärryksessä tämän kanssa ja toiveet huomioiden. Periaatteessa sektiota ei voi itse tilata vaan sen päätöksen tekee tarveharkintaisesti lääkäri, joka tietää riskit ym asiaan liittyvät seikat paremmin. Kukaan fiksu lääkäri ei määrää Suomessa sektiota vain siksi että äiti tahtoo vaan pitää olla lääketieteellinen syy.
Joka toinen kertoilee, että saanut sektion kiristämällä, uhkailemalla tai yksinkertaisesti kieltäytynyt synnyttämästä!
mutta siinä sanotaan vain että potilasta tulee hoitaa yhteisymmärryksessä tämän kanssa ja toiveet huomioiden. Periaatteessa sektiota ei voi itse tilata vaan sen päätöksen tekee tarveharkintaisesti lääkäri, joka tietää riskit ym asiaan liittyvät seikat paremmin. Kukaan fiksu lääkäri ei määrää Suomessa sektiota vain siksi että äiti tahtoo vaan pitää olla lääketieteellinen syy.
Miksi hän halusi sektion?
Joka toinen kertoilee, että saanut sektion kiristämällä, uhkailemalla tai yksinkertaisesti kieltäytynyt synnyttämästä!
koska sektion kieltänyt lääkäri on vastuussa, jos äiti ei tule sairaalaan synnyttämään vaan synnyttää jossain ilman apua vain siksi, että pelkoa ei katsota sektion syyksi. Vuosittain muutama äiti tappaa itsensä raskauden loppuvaiheessa, yksi syy on synnytyspelko.
koska sektion kieltänyt lääkäri on vastuussa, jos äiti ei tule sairaalaan synnyttämään vaan synnyttää jossain ilman apua vain siksi, että pelkoa ei katsota sektion syyksi. Vuosittain muutama äiti tappaa itsensä raskauden loppuvaiheessa, yksi syy on synnytyspelko.
Empä ole tästäkään kuullut ennen. Mikähän olis lähde?
julistanut tietävänsä tästä laista.
Ap
Vaatimus lääkärille ja sillä sipuli.
Tätä vain niin harva tietää.
Diagnoosiksi riittää synnytyspelko.
Vaikka päätyisikin sektioon lopulta, niin kyllä se pelon syy pitää silti hoitaa. Eli ei se ihan sillä sipuli vain ole.
pelkään enemmän sitä isoa leikkausta, mikä sectiokin on, kuin synnytystä alateitse.
Pelkopolille marssitettiin ja puhuttiin ympäri.
Synnytin sitten alakautta ison vauvan. Repesin todella pahasti ja en istunut kuukausiin.
Katkeraksi vetää.
Hoikka nainen 173 senttiä ja BMI oli 20.
Vaikka päätyisikin sektioon lopulta, niin kyllä se pelon syy pitää silti hoitaa. Eli ei se ihan sillä sipuli vain ole.
Marssitetaan sinä päivänä kun on laskettu aika vai oliko jopa niin et Susannan synnytys oli jo käynnistynyt ja ilmoitti heti sairaalassa et hän haluaa sektion ja päläpäl.
Pelkopolille marssitettiin ja puhuttiin ympäri.
Synnytin sitten alakautta ison vauvan. Repesin todella pahasti ja en istunut kuukausiin.
Katkeraksi vetää.
Hoikka nainen 173 senttiä ja BMI oli 20.
Aasialaisia on eniten maailmassa vaik niilähän on lantio kuin 9-vuotiaalla suomalaistytöllä.
syntymään. Kudosten joustavuus tai kestävyys on sitten ollut toinen juttu. Mutta lantiossa ei ole ollut mitään vikaa.
Miten kieltäydyt synnyttämästä, jos hetki on jo käsillä :)
Mulla itsellä sama tilanne, että repesin ihan täysin, mutta pääasia oli, ettei vauvalla ollut hengenvaaraa missään vaiheessa. Ja ei kyllä ollut itsellänikään. En istunut pitkään aikaan minäkään, mutta olenpa nyt kuitenkin toipunut.
Jaa, jos kieltäytyy passituksesta niin ei sinne tarvitse todellakaan mennä. Sektion saa ihan ilman sitäkin ympäripuhumista.''
Koittakaa nyt hyvät ihmiset ymmärtää, että Suomessa saa sektion jos sitä todella haluaa.
"Sulo syntyi leikkauksella. Suomessa sairaaloissa yritetään viimeiseen asti selvitä ilman leikkausta - taloudellisista syistä. On olemassa kuitenkin lakipykälä, että äiti saa itse päättää synnytyksestään. Niinpä, kun synnytyksen aika tuli, marssin sairaalaan ja sanoin suoraan, että tiedän tästä laista. Eivät alkaneet vängätä vastaan. Neuvolantäti ehdotti ensimmäisenä keisarinleikkausta, koska olen näin pienikokoinen ja Sulo oli kuitenkin normaalikokoinen lapsi."
Ap