Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako akateemista työtöntä tunnet?

Vierailija
17.06.2011 |

milä alalla olevat?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on diploomi insinööri. Oli aikoinaan tyottomänä aika usein.

Pari vuotta -80 luvulla ja sitten 3 vuotta jne

ei mitenkään harvinaista

Vierailija
2/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseni. Työtön kesäope ties kuinka monetta kesää. Kerran olin joulun tienoillakin työtön. Tunnen useampia meitä opeja, ja VTM:n ja pari muuta FM:ää, jotka ovat kyllä olleet työttömiä. Eivät kyllä yleensä kovin pitkää aikaa, mutta kuukauden, pari, kolme. Okei, matemaattiset opet taitavat saada viran melko pian tai jopa suoraan yliopistosta, mutteivät muut yleensä niin helposti. Tai sitten virka on jossain perähikiällä, missä ollaan vuosi tai pari ja taas muutetaan pois, kun saadaan lähempää ihannekaupunkia virka. Näin on moni tuttuni tehnyt.

Akateeminen koulutus ei ole työn tae, todellakaan. Moni katsoo tohtoria ylikouluttautuneeksi, vaikka tohtorius on kuitenkin nykyään suht normaalia, itse ainakin tunnen monta tohtoriksi itsensä lukenutta. Niitä tuntuu olevan joku tai joitakin joka vuosikurssilla ja joka alalla.

Opettajia on ollut kesätyöttöminä jopa kymmenkunta kesää putkeen! Eri asia, jos työn perässä lähtisi toiseen kaupunkiin, ehkä voisi päästä vakituiseksikin, mutta aina vakityökään ei ole elämässä SE juttu, minkä takia päätökset tehdään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho!

Vierailija
4/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat ulkomaalaisia, miehiensä työn perässä Suomeen tulleita. Näitä on muutama nainen, koulutus taitaa olla kaupatieteistä.

Vierailija
5/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diplomi-insinöörien työtilanne on kuitenkin hyvä ja suurin osa akateemisista ihmisistä ympärilläni on diplomi-insinöörejä.

Ainoa pitkäaikaistyötön ja akateeminen tuttavapiirissa on eräs FM, joka on lukenut kieliä. Ei hae edes töitä. On lusmu, ei kiinnosta mikään ja jotenkin jo vuosien työttömyyden jälkeen käpertynyt itseensä. Ei ole koskaan ollut töissä. Ei ole hakenut edes töitä valmistumisen jälkeen.

Vierailija
6/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen espanjaa ja jotain markkinointihommia, tuplamaisteri kuitenkin

koska en ole akateeminen, niin sen tarkemmin en tiedä ;)

Vierailija
7/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itsellä (olen kielenkääntäjä) on aina riittänyt töitä.

Vierailija
8/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita työttömiä en tunne.

Vierailija
9/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitä jotka ovat säännöllisesti työttömiä, sillä kavereissani on paljon opettajia, jotka tekevät sijaisuuksia, ja moni kaverini on myös projektitöissä sekä töissä joissa on selkeät sesonkiajat (esimerkiksi biologin on helpompi työllistyä kesällä kuin talvella).

Vierailija
10/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sai kyllä ekaa kertaa sijaisuuden, joka kestää ensi vuoden heinäkuun loppuun.

Sitten tunnen yhden yliopistolla tietotekniikkaa lukeneen, mutta hänellä työttömyys johtuu ainakin osittain hyvin introvertista luonteesta ja masennustaipumuksesta.

Vierailija
11/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vastavalmistunut ja yh, hankala saada töitä täällä perähikiällä - mut vaikea singota maailmalle lyhyiden pätkien perään lapsen kanssa. Ala sopii kyl näillekulmin, mut töiä on VAIKEA hänen saada :/

Vierailija
12/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon kesän ajan työtän ope. työsuhde päättyi 4.6.-11 ja uusi työsopimus on jo kirjoitettu 16.8.-11 alkaen samassa koulussa...

Vierailija
13/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta työtöntä opettajaa, yhden työttömän papin, yhden työttömän kulttuuriantropologin ja yhden työttömän psykologin.

Vierailija
14/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla OVAT eikä olevat :D

Vierailija
15/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla työtön? Vai eikö suostu töihin oman kaupunkinsa ulkopuolelle?

Vierailija
16/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen humanistisella alalla (kielet).

Vierailija
17/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitusvirheitä tulee, kun töiden lomassa yrittää vaivihkaa palstailla =)

ap.

Vierailija
18/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olevat" tarkoittaa viroksi suunnilleen "kuuluvat olevan".

Vierailija
19/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalipsykologi ja kaksi humanistia (kielet, kansantiede).

Vierailija
20/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tällä hetkellä työtön. Hän on -hm- hieman erikoinen tapaus muutenkin ja työttömyys ei liity mitenkään koulutukseen vaan siihen, että on sosiaalisesti erittäin rajoittunut ihminen. Ei esim tervehdi ketään koskaan.

Tosin sitten kaikki tuntemani akateemiset ihmiset ovat JOSSAIN vaiheessa olleet vähän aikaa työttömänä. Minä itsekin olin 4 kuukautta väikkärin jätettyäni.

Ollaan humanisteja ja valtiotieteilijöitä, tehdään töitä tutkijoina, opettajina, hallintohommissa, virkamiehinä, eussä, ykssä, journalisteina, ja yksi on perustanut oman lastenvaatteita myyvän yrityksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä