Eilinen Satuhäät
Kommentit (5)
no kuka mies ei nyt auttais jos kamerat vieressä :P
Mutta oli ihana pari!! Mulle niin nousi hmy huulille ja hyvä mieli kun se vaimoke oli niin iloinen ja elämänmyönteinen ihminen kaikesta huolimatta :)))
vaan osallistuu siihen. Hoitaa omaa lastaan siinä missä lapsen äitikin.
Ja se, että teillä on näin rajoittunut ja kielteinen kuva miessukupuolesta on paitsi surullista myös ehkä vaikuttanut siihen, että itse olette erehtyneet tekemään lapsen vastuupakoisen luuserin kanssa (kun olette kuvitelleet, että kaikki miehet ovat sellaisia: jotenkin kyvyttömiä lapsenhoitoon ja kasvatukseen).
Itse en tunne YHTÄKÄÄN miestä joka EI osallistuisi oman lapsensa kasvattamiseen (ja lähipiirimme on kuitenkin aika laaja ja täynnä 30+ vuotiaita pikkulapsiperheitä). Itse asiassa en tunne yhtäkään miestä, joka ei loukkaantuisi, jos joku kuvailisi hänen rooliaan oman perheen ja kodin hoidossa "auttamiseksi". - Oma mieheni jakaa kanssani kodin ja lapsen hoidon täysin (emme tee kaikkea puoliksi, mutta omien taipumuksiemme mukaan olemme päässeet tasapainoiseen ratkaisuun, jossa vastuu jakautuu kuitenkin tasaisesti. Mies esim. kokkaa enemmän ja minä siivoan enemmän. Mies huolehtii lapsen harrastuksista ja minä vaateostoksista jne.). Ja arvatkaapa mitä, tämä lapsi, jota hän kasvattaa minun kanssani täysin tasavertaisesti, ei ole edes biologisesti hänen.
Kunnon miehiä löytyy pilvin pimein. Tämän minä tiedän faktana. Ikävää, että teillä on muunlainen lähtökohtainen oletus; muuten olisitte voineet löytää itsellennekin tasavertaisen kumppanin (kun ette olisi muuhun tyytyneetkään).
Tottakai mies osallistuu häiden valmisteluun, synnytykseen, lastenhoitoon ja kodinhoitoon! Mitä ihmeellistä siinä on?
Täällä taivastellaan Satuhäiden miestä jotenkin poikkeavan ihanana. Kyllä minulla ainakin on vähintäänkin yhtä kiva mies ja niin on muillakin jotka tunnen. Ainakaan kukaan ystävistäni ei ole koskaan valittanut, että mies ei osallistuisi perheen yhteisiin asioihin.
Muuten, tietääkö joku miten tuolla parilla nyt menee, vuosi häistä? Olivat kyllä kiva pari. Minusta se morsian oli kyllä oikeasti aivan upea ja ihana, harva on noin positiivinen vaikka elämä ei ole ihan mennyt kuten ajatteli. Kävi mielessä, että itse en pääse lenkille vaikka on kaksi toimivaa jalkaa ja tuo tyttö purjehtii, hyppää laskuvarjolla ja ties mitä.
Oli kyllä mahtava pari ja perhe!
Mutta joo, kyllä meillä lasten tekemiseen on tarvittu sekä mies että nainen, joten kyllä me ne yhdessä hoidetaankin. Puolet ja puolet. Miehen työpäivän aiknana minä olen töissä kotona, koska imetän, mutta muuten ei ole yhtään syytä, miksi toinen tekisi enemmän.
Jos oma miehenne ei näin tee, niin kannattaa varmaan harkita vaihtamista?
Oli kyllä ihana pari, si kun se mies siinä auttoi lapsen hoidossa.. mietin siinä että onko tuollaisia miehiä oikeesti olemassa. Itse kun saan huolehtia kaikesta yksin, mies tekee 8h päivässä töitä ja se kuulema riittää hänelle, kotiin kun tulee niin koneella vaan istuu...Normaalia?