Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Informaatiotutkimuksen opiskelu avoimessa yo:ssa? Kokemuksia?

Vierailija
16.06.2011 |

Olen ajatellut Tampereen avoimen yliopiston informaatiotutkimuksen opintoja, olisiko jollakulla kokemusta niistä? Opintojen kerrotaan olevan hyvin suositut, kuinkahan nopeasti ne sitten tulevat täyteen, minuuteissa, tunneissa?

Kokemuksia kiitos :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos markkina-arvoasi haluat parantaa, informaatiotutkimus ei ole paras mahdollinen ala siihen tarkoitukseen. Ala on melkolailla tukossa, ja esim. kirjastojen luvattu eläköitymisestä johtuva työvoimapula on myytti - eläkkeelle siirtyviltä vapautuvia virkoja harvemmin julistetaan hakuun, vaan ne jätetään täyttämättä tai lopetetaan. Ennemmin suosittelisin esim. kaupallisen alan lisäopintoja tai kandidaatintutkintoa.

Vierailija
2/6 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri tiedekunnasta. Opinto-oikeus informaatiotieteitä lukemaan (suoritettu) jo aineopinnot. Mielestäni varsin helpot ja sutjakkaat tehdä, verrattuna vaikka kielten opintoihin. Markkina-arvosta en tiedä, mutta kandeeko sitä aina ajatella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri samoja opintoja kuin mistä ap haaveilee. Taustalla mulla maisterin tutkinto myös ja haaveena arkistoala. Nyt olen pääsemässä ekaan haastatteluun alan määräaikaiseen työpaikkaan :) Aion opiskella myös arkistoalaa mutta niihin opintoihin ei pääse käsiksi arkistolaitoksessa ennen kuin on tarpeeksi työkokemusta.

Verkko-opintojen hakulomakkeen kanssa täytyy olla todella nopea. Lähetin ekalla hakukerralla oman lomakkeeni 5 minuuttia yli hakuajan alkamisen ja olin vasta varasijalla 40. Tokalla kerralla pistin näppäräsormisen mieheni asialle ja pääsin sisään. Kyse siis tosiaan minuuteista, ellei sekunneista.

Vierailija
4/6 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vielä kokemuksia? Ja jos 2 sattuisi vielä paikalle, niin onko opiskelusta ollut hyötyä työssä/työnhaussa? Mikä pohjakoulutus sinulla on? Minulla on humanistisen alan maisterintutkinto, jolla ei työmarkkinoilla paljoa tee, ja haluaisinkin nyt parantaa markkina-arvoani.

Vierailija
5/6 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen tietysti siitä, missä tahdissa teet pakolliset esseet ja kirjatentit.

Itse olen suorittanut juuri TYT: ssä verkko-opintoina ja kyllä ne suhteellisen työläät olivat, kun yhdisti kokopäivätyön ja perheen tuohon pakettiin. Lisäksi opintopisteitä herui työmäärään ja esim. esseen laajuuteen nähden melko nihkeästi.

En muista, missä ajassa appro täyttyi, siinä oli muistaakseni verkkoilmoittautuminen. Minuuteissa kuitenkin. Sai olla todella kärppänä koneen äärellä kun lomake aukesi. Aineopintoihin piti sitten erikseen hakea ja kovasti perustella, miksi haluaa suorittaa ne. Edellytyksenä olivat hyvin tiedoin suoritetut perusopinnot. Hakijoita oli silloin kun hain 46 ja 25 valittiin aineopinnot aloittamaan.

Vierailija
6/6 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkoilmoittautuminen opintoihin on nytkin, jos opiskelijamäärä tosiaan minuuteissa tulee täyteen, niin pitää vaan yrittää olla mahdollisimman nopea...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi