Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla lapset virikehoidossa.

Vierailija
16.06.2011 |

Minkälaisia virikkeitä lapsenne päiväkodissa saavat?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä pk:ssa päivittäin tapahtuu?

on, kun olen päiväkodissa töissä. ;)

Viimeksi eilen pari virikelasta tuli päiväkotiin. No, tulivat päiväunien aikaan, joten kaverit olivat kaikki nukkumassa. Nuorempi lapsista itkeskeli koko ajan, ja oli haluamassa syliin. Pääasiassa nämä sisarukset leikkivät kahdestaan. Eikö olisi ollut kivempi heilläkin leikkiä kotonaan?

Vierailija
2/16 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on, kun olen päiväkodissa töissä. ;) Viimeksi eilen pari virikelasta tuli päiväkotiin. No, tulivat päiväunien aikaan, joten kaverit olivat kaikki nukkumassa. Nuorempi lapsista itkeskeli koko ajan, ja oli haluamassa syliin. Pääasiassa nämä sisarukset leikkivät kahdestaan. Eikö olisi ollut kivempi heilläkin leikkiä kotonaan?

Mistäs sen tietää, no, otitko edes sitä lasta syliin? Olivatko tarhassa vain sen ajan, kun muut nukkuivat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai hoitoa siellä, jota minä en ehtinyt antamaan pitkän esikoisen sairaalahoitojakson kanssa, mummokin oli työelämässä niin ei ehtinyt hoitamaan. Kavereita ei saanut kun oli niin pieni ettei tajunnut moisesta mitän.

Juu, oli parempi paikka siellä kun että olisi ollut mukana siellä sairaalassa joka ikinen päivä. Mä olin tosin vielä iltaisin töissä useana päivä viikossa, joten en tiedä oliko se nyt sitten virikehoitoa?

t.Laiska äiti.

Vierailija
4/16 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin äitiyslomani aikana. Nyt tosin jo jäänyt kesälomalle. Ei käynyt mielessäkään ottaa pois äitiyslomani ajaksi tutusta päiväkodista. Täytyy vain ihmetellä teidän kasvatusalan ammattilaisten kommenteja täällä tästä virekehoidosta. Minä olen hoitoalan ammattilainen enkä tule tänne asiakkaitteni ratkaisuja joka käänteessä arvostelemaan vaan hoidan työni parhaalla mahdollisella tavalla siihen annettujen resurssien puitteissa.

Vierailija
5/16 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta päiväkodissa oppii mm. ryhmätyöskentelyä ja oman vuoron odottamista pidempään. Siellä saa ikäistään seuraa ym. Näitä asioita en kotihoidossa pysty tarjoamaan, mutta silti olen päättänyt olla kotona ja hoitaa lapset kotona.

Vierailija
6/16 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

askartelua jne.

Vierailija
7/16 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/16 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ennen kaikkea kavereita. Myös ohjattu pienryhmätoiminta on hyvä juttu, askartelut ym.

Vierailija
9/16 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki laulavat, jumppaavat, luistelevat, hiihtävät, askartelevat jne., mutta tärkeintä on kaverit ja erityisesti sen bestiksen saaminen. Kävi virikehoidossa viskariryhmässä, vaikka vauva syntyikin. Siitä jatkoi eskariin ja nyt menee kouluun. Se viskarissa syntynyt ystävyyssuhde on edelleen tärkein ja pääsevät samalle luokallekin.

Tylsäähän tuollaisella 5-vuotiaalla olisi ollut kotona.

Vierailija
10/16 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki laulavat, jumppaavat ja askartevat ym, kivaa.Oppivat toimimaan ryhmässä ja osaavat ottaa toiset huomioon.Paljon helpompi just sitten aloittaa koulu.Solmia ystävyys suhteita,vaikkakin koulussa ja vapaa-ajalla voi olla omat kaverit.

Vierailija
11/16 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä meillä ole sellaista kerhoa lähellä, jossa olisi muita kuin hyvin pieniä lapsia vanhempineen tai sitten väliaikaishoitoa, ei sieltäkään pysyviä kaverisuhteita tule.

Vierailija
12/16 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika todella sosiaalinen tapaus. Asumme aika pienessä paikassa, jossa ei ole kerhoja tms. ja lähes tulkoon kaikki lapseni ikäiset ovat kokopäivähoidossa. Kotona hoidetaan siis vain näitä tyyliin parivuotiaita, joista ei viisivuotias saa sellaista leikkikaveria kuin haluaisi ja kaipaisi.

En ajatellut virikehoitoa mitenkään sellaisena asiana, että poika saa sieltä itselleen kavereita ajatellen vaikka koulua, porukka tulee kuitenkin hajaantumaan eri puolille ja lapsi ehtii sitten koulussakin tutustumaan muihin. Ei muodostu mitään piirejä.

Pystyn pojalle antamaan virikkeitä (siis askartelua ja sen sellaista) mutta en voi muuttua leikkikaveriksi. Oli todella ikävä katsoa, kuinka poika katsoi aina pk:n suuntaan ja pyyteli, saisiko hän mennä leikkimään muiden kanssa. Aina joutui tyytymään itseään kolmekin vuotta nuorempiin, joita ei taasen pahemmin kiinnostanut noin paljon vanhemman leikit.

Enkä kyllä kadu yhtään, että lapsi meni virikehoitoon (on siis pari kertaa viikossa tarhassa) kun tiedän, etten sitä laiskuuttani tehnyt vaan ihan poikaa itseään ajatellen.

Vierailija
13/16 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se vain on!!!!

Vierailija
14/16 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vievät, ihan oikeasti kuvittelevat päivähoidon olevan lapselle hyväksi.

Vierailija
15/16 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä olisi edes yksi paikka, johon saisimmelapset hoitoon päiväksi edes kerran kuussa, emme tarvitsisi virikehoitopaikkoja. Mutta kun ei ole, ostamme tämän tarvitsemamme palvelun kunnalta.

Vierailija
16/16 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta 4v ja 6v virikehoidossa montessoripäiväkodissa, puolipäiväisinä.

Kavereiden lisäksi lapset saavat montessorikasvatuksen. Valmistellussa ympäristössä he oppivat mm. lukemaan ja laskemaan jo ennen kouluikää.

Päiväkoti tekee mm. kulttuuriretkiä lasten kanssa. Itse en välttämättä tulisi lähteneeksi viiden pienen lapsen kanssa taidemuseoon tai konserttiin. Itsellä on enemmän kiinnostuksen kohteena liikunta ja käymme koko perhe mm. uimassa kerran viikossa, mutta kulttuuririrntoihin ei ehkä tulisi lähdettyä.

T.Viiden lapsen äiti