Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ls-perhetyö, mitä siihen kuuluu?

Vierailija
16.06.2011 |

Sairastan toista kertaa synnytyksen jälkeistä masennusta. Itse järjestin perheemme ls-asiakkaaksi, jotta saisi kunnasta maksutonta perhetyötä. Käyn hoitajakäynneillä + lääkärillä mielenterveystoimistossa, sekä hoitokontakti on myös lastenpsykiatrian poliklinikalle (kummankaan lapsen kehityksestä tms. ei ole koskaan ollut huolta). Sukulaisista ei apua ole (töissä/sairaita/iäkkäitä) ja mies tekee paljon töitä vaihtelevina kellonaikoina, osin päivystysluonteisesti. Nyt saan perhetyöntekijän nähtävästi melkein vain MTT-käyntien ajaksi, ja apostolinkyytiläisenä matkatkin vie aikaa. MTT lääkäri sekä lastenpsyk.pkl ovat sitä mieltä että mun pitäis olla enemmän poissa kotoa ja ihan konkreettista apua. Tässä viime mtt-käynnnin aikana vauva oli nukkunut pitkät pätkät, työntekijä ei ollut tehnyt YHTÄÄN mitään sinä aikana. Koitin selvitellä heidän työnkuvaansa viime pesussa, sain melko kylmää kyytiä "me ollaan sosionomeja". Kertoisiko joku arvon sosionomi, mitä sosionomin tekemään perhetyöhön kuuluu / pitäisi kuulua? En odottanut suursiivouksia, mutta itse en kehtaisi, edes näin puolikuntoisena, olla TÖISSÄ laittamatta tikkua ristiin. Miten sosionomin koulutus muka riittää oikeaan keskusteluapuun, sitä saan jo kahdesta eri paikasta, SEN ALAN ammattilaisilta. Kyselin kelan/työkkärin tuista, yms. koulutus/työkuvioista näin puolikuntoisena, mitä mahdollisuuksia jne, tietääkö ne näistä asioista sitten. "Meillä on valmiudet ottaa niistä selvää". Voi jummijammi... mullakin on valmius vaikka päästä presidentiksi!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai työtehtäviään, ihan vain sivuhuomautuksena.

Työn tavoitteet määritellään AINA asiakkaan kanssa, joten sitä saa, mitä tilaa.

Asiakkaita autetaan itseapuun. Tarkoitus on, että perhe oppii pärjäämään omillaan, oli työntekijänä sitten sosiaalityöntekijä, perhetyöntekijä, sosiaaliohjaaja, kotipalvelun työntekijä tai perheohjaaja.

Vierailija
2/35 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpomalla olisit päässyt jos oisit pyytänyt kotipalvelusta kodinhoitajan(tosin niitä ei taida saada enää helposti). Tai laita ilmoitus jossa haetaan lastenhoitajaa/siivoojaa.

Ja miks et voi ottaa vauvaa mtt:n mukaan? Jos se kerta aina vaan nukkuu? Mitä apua tarvitsisit? Voisiko mies hieman osallistua enemmän? Onko se iltaisin kotona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko niillä psykiatrista kotihoitoa tarjolla. Helsingissä ainakin on. Se on osa potilaan hoitoa, jos tarvetta on, ja ihan ilmaista.

Psykiatrisen kotihoidon hoitajat tekevät kotikäyntejä ja ovat apuna esim. siivoamisessa. He eivät tee puolesta, mutta yhdessä sinun kanssasi. Ja heiltä saat myös keskusteluapua, he ovat psykiatrisia sairaanhoitajia/lähihoitajia.

t. sh

Vierailija
4/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotiapua lapsenhoidon muodossa.

Vierailija
5/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain selvän käsityksen, että olivat pettyneitä kun heille tulee vauvanhoitoa. Mikäs siinä, kyllähän mä voin niitten kanssa harrastaa keittiöpsykologiaa.

Vierailija
6/35 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varokaa valehtelevaa perhetyöntekijää!minä jouduin 2 kertaa pyytämään alaikäistä tytärtäni suorimaan hänen valheitaan.silti hän kirjasi valheita.valehtelivat nuorimmalle lapselle ym.en kuulemma vienyt koiraa aamulla ulos!enkä muutenkaan.kyse oli vielä pennusta jonka siistiksi opettaminen oli hankalaa.opetin sen ensin papereille,mitä ei kai nykyään suositella.

avohuollon tukitoimet olivatkin hyökkäys perhettä vastaan valheita käyttäen.aivan törkeää verorahojen väärinkäyttöä.ei vaikuttanut kovin fiksulta "sosionomilta".keskustelupalstat ovat täynnä varoituksia heistä.kuinka he ovat tuhonneet perheitä.auttaminen ja tukeminen unohtuu

siinä puuhassa ja narsistisessa innokkuudessa."kyllä minä olen nyt pätevä kun tämänkin keksin"manipulointi meni niin mahdottomaksi.ja se kohdistui myös lapsiin.antaisin mielelläni pari nimeä tänne,mutta siitähän vain tulisi minulle syyte.ja tosiaan luulevat olevansa psygologeja.jos perhetyöhön tuhlataan rahaa,pitäisi sen olla jotain ihan muuta kun 2 tätiä jauhamassa.koirallekin järjestivät hoitopaikan,mutta eivät palauttaneet.lastensuojelun apu ja tuki on pahimmillaan sitä,että asiakkaalle keksitään 10 ongelmaa lisää sen alkuperäisen ongelman lisäksi.ja luin heidän sivuiltaan että he kyttäävät vaihdetaanko vauvalle esim.riittävän usein vaippa!minä ainakin tiedän,että toisilla on herkempi iho kuin toisilla!toisella lapsellani on herkkä iho toisella ei. siis,kun perhetyöntekijä tarjoituu vaihtamaan vaipan,hän tekee sen vain kyttäämismielessä.jos sinulla on masennusta,se saattaa pahentua siitä,että joudutkin epäilyn ja syyttelyn kohteeksi joka asiasta.pahimmillaan lapsi huostaanotetaan jonkun mustelman takia.olen lukenut tällaisestakin.heidän ammattitaitonsa on toisia haukkuvien juoruakkojen asteella.kannattaa miettiä 2 kertaa ottaako sossujen apua vastaan.sille voi tulla liian kova hinta.olen minäkin lukenut yhden kirjan psygologiaa...

Vierailija
7/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran eivät ole kodinhoitajia (sekin on sitten eri asia kuin siivooja), eikä näköjään lastenhoitajiakaan, niin mitä ihmettä niiden virka sitten on?! vahvasti alan olla kanssasi samaa mieltä, kyttäämisestä...siinähän sitten kyttää, ihan rauhassa.

Vierailija
8/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos tulee jotain kuprua, voivat ryhtyä heti toimeen.

Minä en ikinä päästäisi moisia kotiini.

Sinuna pyytäisin saman tien kaikki asiakaspaperit teistä sieltä virastosta, jotta tiedät mitä kaikkea ovat jo perheestäsi kirjanneet.

Vierailija
9/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastasi sen aikaa kun kävit omilla menoilla? Olisiko vauva sitten pitänyt herättää että olisi ollut jotain "töitä" heillä???

Vierailija
10/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan juo kahvia ja lähtee sitten omille teilleen kirjoittelemaan teistä kaikenlaista raporttia kaupungin intranettiin.

Vierailija
11/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mene muualle vinkumaan. Siitähän vasta olisit metakan nostanut jos nämä sosionomit olisivat siivonneet ja järjestelleet kotiasi sillä aikaa kun olit muualla "nyt ne sosionomit penkoivat ja tutkivat koko kämpän siivouksen varjolla"..

Vierailija
12/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi kerran nukkui. Ja mitä ihmettä varten siellä istuu KAKSI ihmistä tarkkailemassa nukkuvaa lasta??

Vierailija
13/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitäs hoitamista nukkuvassa vauvassa on? Tietysti vahtia milloin herää. Onneksi en joudu maksamaan k.o. palvelusta. Onhan se mielenterveystoimistossa hoitajan luona käyntikin tietty "oma meno"... mutta melko tärkeä, sanoisinko välttämätön, jotta toipuisin tästä ihan kokonaisuudessaan. Tällä kerralla oon onneksi paremmassa kunnossa, esikoisen aikana oli pikkasen toista.

Vierailija
14/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis silti saanu neiti sosionomi edes tyhjän korviketölkin laittaa roskiin, ja saksetkin paikalleen. Ihmisissä on eroja... yksi kunnan työntekijä oli kerran meillä imuroinut, olin tasan ihmeissäni, sitä en ihan odottanut. Mutta sairaalle ihmiselle pienikin oikea apu on tähdellistä ja merkitsevää. Luulin aiemmin, että sosiaalialalla olevien kutsumus olisi auttaa ihmisiä. Taisin luulla väärin.

Vierailija
15/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusit itse ls-asiakkaaksi jotta saisit ILMAISTA palvelua, ja sitähän sinä nyt saat, muutenhan joutuisit palkkaamaan hoitajan vahtimaan lastasi menojesi ajaksi. Näin aika moni joutuu tekemään eikä valita yhtään.

Vierailija
16/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan ole erikseen sovittu. Kunnilla on aivan eri ihmiset kotipalvelun puolella. Toki on hassua, jos ei jotain eteen tullutta pikkujuttua ole voitu tehdä (tyyliin laittaa korvikepurkkia roskiin).

halusit itse ls-asiakkaaksi jotta saisit ILMAISTA palvelua, ja sitähän sinä nyt saat, muutenhan joutuisit palkkaamaan hoitajan vahtimaan lastasi menojesi ajaksi. Näin aika moni joutuu tekemään eikä valita yhtään.

Vierailija
17/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiutuisin eroon niistä ja heti. Lisäksi vauvan voi ottaa mukaankin tai palkata vauvalle hoitaja.

Sosionomi tarkkailee perhettänne ja kotianne.

Vierailija
18/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

veronmaksajana toivoisin, että joutuisivat tekemään töitä meidän veronmaksajien kustantaman palkan eteen. Tai jos lapsenvahtiminen ei sosionomin tutkinnon suorittaneen arvolle sovi, laittaisivat kunnasta siihen jonkun muun, joka ei ole ylikoulutettu.

Vierailija
19/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko sinulla lukihäiriö?

Sen sijaan kodinhoito: siivous, ruuanlaitto jne. ei kuulu toimenkuvaan.

veronmaksajana toivoisin, että joutuisivat tekemään töitä meidän veronmaksajien kustantaman palkan eteen. Tai jos lapsenvahtiminen ei sosionomin tutkinnon suorittaneen arvolle sovi, laittaisivat kunnasta siihen jonkun muun, joka ei ole ylikoulutettu.

Vierailija
20/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuvaa vauvaa ei tarvitse vahtia, hyvinhän se yksin kotona pärjää kun nukkuu vaan. Ymmärtäisin ap harmisi jos olisit omalla rahalla kustantanut kalliin lapsenvahdin ja sopinut hänen kanssaan myös kotitöistä lapsen nukkuessa, mutta nyt en kyllä yhtään ymmärrä vinkumistasi, anteeksi vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän