Onko paikalla KIVA-mikrolainaajia?
Ja muitakin kannustan tutustumaan uudenlaiseen, aktiivisuutta ja pienyrittäjyyttä kannustavaan vastikkeelliseen kehitysapuun.
KArkeasti sanoen ihmiset ympäri maailmaa lainaavat korotta pieniä summia (25 dollarista alkaen) ihmisille eri tarkoituksiin, ja nämä lainat on siis tarkoitus maksaa takaisin. On muutaman promille riski, ettei kaikkea saa takaisin, mutta ainakin itselleni suoritukset ovat tulleet hyvinkin säntillisesti takaisin.
Samaa rahaa voi kierrättää aina uusiin lainoihin mutta rahat voi myös kotiuttaa itselleen jos haluaa. Lainaaja voi liittyä tiimeihin jos haluaa, itse kuulun Team Finlandiin.
http://www.kiva.org/team/finland
Kommentit (7)
olen ollut mukana jo useamman vuoden, tosin ihan pikkusummalla.
kun on jo eka alkanut maksaa takaisin. Ajattelen, ettei mun talous kaadu siihen, vaikka joku 50$ olisi koko ajan kiinni projektissa, joka oikeasti toimii.
Usein ajattelen niitä, joille olen lainannut ja toivottelen heille mielessäni kaikkea hyvää ja menestystä elämään.
Hauskaa, että täällä on näinkin paljon muita hurahtaneita. Yritetään houkutella lähipiiriämmekin mukaan, jookosta. :)
ap
Lainaan naisille ja tosiaan kaikki ovat tähän mennessä maksaneet takaisin.
Itse olen hiukan skeptinen siitä, kuinka paljon lainat noita ihmisiä oikeasti hyödyttävät, mutta toivottavasti edes vähän. Ei se vastikkeetonkaan rahan antaminen ole auttanut, joten ehkä ihmisten oman yritteliäisyyden tukeminen auttaisi.
paitsi sitä yksilöä, myös ympäröivää yhteiskuntaa. Nimenomaan työnteolla kasvaatetaan yhteiskunnan vauraustumista. Ja suuret monikansalliset yritykset, nehän vievät pikavoittonsa mukanaan, mutta nämä tulot jäävät maahan ja tukevat paikallista elämää.
Nythän on kyse juuri siitä, että annetaan mahdollisuus tehdä jotain muutakin kuin orjatyötä toisen alaisuudessa. Ja naisillehan se on hieno mahdollisuus, noilal seuduilla palkollisnaisen täytyy usein suostua myös seksiin pomon kanssa vaikka itse työ olisi ihan jotain muuta.
toinen laina menossa.