Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
miten kaun jaksat olla hoitovapaalla akateeminen?(ev)
Kommentit (22)
olla kotona 5 vuotta
Ensimmäiset 3 kk olivat vaikeita, mutta sitten kun tutustuin muihin kotona oleviin äiteihin ja sain keksittyä aktiviteetteja muuttui kotona oleminen helpommaksi.
Vaikka alkukankeuden jälkeen viihdyin kotona hyvin puuhatessani monenlaisia projekteja, tuli viimeisinä vuosina semmoinen olo että 'aivot rappeutuu jos ei saa älyllisiä haasteita'. Sudokuista sain jonkilaista ensiapua siihen vaivaan ;)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Siis äitiys-, vanhempain- ja hoitovapaa yhteensä. Mies jäi vielä puoleksi vuodeksi eli lapsi meni hoitoon 2-vuotiaana.
Nyt olen jäämässä toisen kerran äitiyslomalle ja olen ainakin vuoden eli ensi syksyyn. Mietitään sitten sopivaa ratkaisua vanhempien kesken, myös molempien osa-aikatyö voisi olla yksi ratkaisu.
Esikoisen kohdalla en tehnyt yhtään töitä kotona ollessani, mutta nyt olen miettinyt, että jos en palaa vuoden kuluttua töihin, saattaisin esimerkiksi iltaisin kirjoitella yhtä artikkelia vaikka en siitä rahaa saisikaan. Riippuu ihan lapsesta.
Olen siis oikein perinteinen akateeminen eli yliopistolla töissä tutkijana. Nautin kyllä kotonaolostakin.