Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

romaninaisille täydentävää toimeentulotukea romanihameen hankintaan

Vierailija
16.06.2011 |

oliskohan tässäkin yksi leikkauskohde?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

annetaan rahaa. Onkohan tutkittu millä rahalla on hankittu ne hameet, joiden kätköihin käännetään kaupasta jopa moottorisahoja. Olis kiva tietää.

Vierailija
22/37 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saavat hamerahansa. Mutta kyllä minäkin haluaisin sitten rahaa oman tyylini mukaisiin vaatteisiin, ettei tarvitsisi aina ruokarahoista nipistää.

Ihmisellä tulee olla oikeus noudattaa oman kulttuurinsa tapoja, joihin pukeutuminenkin kuuluu. Mutta miksi kulttuuri määritellään noin kapeasti? Entä joku alakulttuuri - saisiko goottinainenkin rahaa goottivaatteisiin? Minusta se olisi oikeudenmukaista - lähinnä siksi, että toimeentulotuki on niin pieni, että siitä on oikeasti aika vaikea pystyä ostamaan vaatteita, varsinkin kenkiä.

Oikeudenmukaisempaa olisi se, että kaikki saisivat vuodessa tietyn summan rahaa - että toimeentulotukea vaikkapa nostetaisiin jonkin verran. Tai sitten saisi tietyn summan rahaa vaatteisiin/kenkiin kuittia vastaan. Saisi sitten itse valita, ostaako romani-, gootti- vai tavisvaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä miehesi, ota tilalle romanimies, jättäydy työttömäksi, mene sossuun pummimaan hamerahaa.

Vierailija
24/37 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

annetaan rahaa. Onkohan tutkittu millä rahalla on hankittu ne hameet, joiden kätköihin käännetään kaupasta jopa moottorisahoja. Olis kiva tietää.

oikeasti,sossuhan antaa rahaa romaninaisille rikoksentekovälineisiin!!

Vierailija
25/37 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaterahaa ei ole enää. Itse pyysin viime syksynä sossulta 50€ lapsen talvihaalariin, en saanut. Samalla viikolla Romanian romanit saivat 300€/lärvi ilman mitään velvotteita.

Vierailija
26/37 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jedi-ritarius vaatii uuden lasermiekan. Mistä sossunluukulta voisin tiedustella lisätukea?

Vierailija
27/37 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se edellyttää että olet valmiiksi toimeentulotukiasiakas. Samoin saa rillit jne. hankinnat. Ottakaas selvää ennen kuin paasaatte jumankauta!

Kaikki mustalaiset eivät ole sossun asiakkaita kuten eivät ole kaikki valkolaisetkaan, eli näitä ei tämä hame- tai muukaan harkinnanvarainen toimeentulotuki koske.

Jos tienaat yli toimeentulotukinormien, et voi mennä sossuun vaatimaan pelkästään jotain vaaterahaa kateuksissasi.

Vierailija
28/37 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaterahaa ei ole enää. Itse pyysin viime syksynä sossulta 50€ lapsen talvihaalariin, en saanut. Samalla viikolla Romanian romanit saivat 300€/lärvi ilman mitään velvotteita.

vai ihanko huvikseen ajattelit kokeilla tota 50 eurosta?

Vierailija
29/37 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mustalaiset eivät ole sossun asiakkaita kuten eivät ole kaikki valkolaisetkaan, eli näitä ei tämä hame- tai muukaan harkinnanvarainen toimeentulotuki koske.

Ei toki, ne jotka eivät ole sossun asiakkaita, ovat 25-vuotiaina siirtyneet jo eläkkeelle.

Vierailija
30/37 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pelkästään hameeseen. Kihiskää nyt oikein kateudesta!

Vierailija
31/37 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin työllistyin.

t. se haalarirahan pyytäjä

Vierailija
32/37 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pelkästään hameeseen. Kihiskää nyt oikein kateudesta!

Sitä paitsi täytyy olla vajonnut todella alas, että olisi kateellinen mustalaisille.

Vierailija
33/37 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistakaa ite faktat, ku näin väitti. Mä oon sairaudestani johtuen ollu pitkään asiakkaana ja todellakin perusosalla tulee ostaa vaatteet.

Sen takia toi mun mielestä on väärin, koska romanit saa hamerahansa etnisyyteen perustuen ja kaikenlainen etninen syrjintähän pitäisi olla kiellettyä. Näin olen käsittänyt, mutta taidan olla väärässä.

Enkä ymmärrä edes, miten nopeesti noiden hameet kuluu, jos joka halvatun vuosi pitää ostaa uusi. Olkoonkin, että sitä hametta pidetään joka päivä. Ei tavallisella toimeentulotuensaajalla ole kyllä varaa uusia vaatteitaan joka vuosi.

Vierailija
34/37 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsen paljon Dubaissa matkustelevana näen kentällä paljon romaninaisia jotka ovat ostaneet isoja säkkejä täynnä kangasta. Tulevat ostaman sieltä kangasta jonka saa murto-osalla Suomen hintoja. Isot "kassit" kokoa noin 1x1x1 metriä painavat paljon naiset maksavat niistä toki ylipaino maksua. Neljän naisen ryhmällä voi olla vain yksi tavallinen matkalaukku ja 4-6 tälläistä kangas säkkiä. Sitten siitä voi osan myydä Suomessa voitolla ja taas sossun rahalla uudelle matkalle, kun ei se "yksi" puku kauan riittänyt.

Vierailija
35/37 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs nyt kun halutaan Romanian ja Bulgarian romanit Suomeen kouluun ja asumaan. Annetaanko heillekin hamerahat jotka voivat käyttää vaatteisiinsa, ei kai heitä voi syrjiä muista romaneista? Heihin uppoavat rahat voisi kyllä säästää noista hamerahoista, vai mistä ihmeestä meinaavat lohkaista rahaa uuden mustalaisryhmän tarpeisiin.

Vierailija
36/37 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

romanit ei saa röijyyn rahaa sossusta ja kerran 3-4 v 345 avustusta tiiedän asian koska olen sossusa töissä ja ei kaikki romanit käy täälä koska niilä on töitä tai sitten jos he ovat kiinostuneet jostain alasta ja heilä on koulutus niin ei niile aneta töitä tai sitten on työtömiä tai koti äitejä suurin osa haluaisi mennä töihin mutta heitä syrjitään sen takia kun niilä on hameet joka asioissa esim jos ihminen haluu vuokrata asunon niin sitten kun tulee ilmi että on romaani niin ei pääse

Vierailija
37/37 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

romanit ei saa röijyyn rahaa sossusta ja kerran 3-4 v 345 avustusta tiiedän asian koska olen sossusa töissä ja ei kaikki romanit käy täälä koska niilä on töitä tai sitten jos he ovat kiinostuneet jostain alasta ja heilä on koulutus niin ei niile aneta töitä tai sitten on työtömiä tai koti äitejä suurin osa haluaisi mennä töihin mutta heitä syrjitään sen takia kun niilä on hameet joka asioissa esim jos ihminen haluu vuokrata asunon niin sitten kun tulee ilmi että on romaani niin ei pääse

ovat niin vaikeaselkoisia, kun sossussa töissä oleva kirjoittaa noin....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä