ALV ei ehkä nousekkaan, mutta polttoaineet, energia, karkit, viina ja tupakka kallistuu
Yle Uutiset paljasti puoli yhdeksältä, että alkoholin, tupakan, makeisten ja todennäköisesti myös polttoaineiden valmisteveroja korotetaan kymmenen prosenttia.
Kommentit (24)
Julkiset eivät toimi yhtään missään Helsingin, Vantaan ja Espoon ulkopuolella... ja sitten bensan hintaa ennestään korotetaan?! Maalla on normaalia, että lähimpään kasvukeskukseen on esim. 20 kilometriä matkaa, jossa sitten joudutaan käydä ostoksilla, töissä tms ja bensan hinta vaan kohoaa. Todella reilua pienituloisia maalaisia kohtaan.
Perseestä.
Veroja on kyllä korotettu niin helvetisti jo viimevuosina. Esim. jäätelön hinta on ainakin tuplaantunut, joten edelleen syydetään rahaa ulkomaille ja sitten revitään enemmän veroja työntekijöiden selkänahasta.
Sinä joka huusit siellä että joillain on varaa asua maaseudulla okt:ssa, sinulla luultavasti ei ole varaa asua siellä sporalinjan vieressä. Toisekseen tulee ymmärtää että ne julkiset nyt vaan ei kulje kaikkialla yhtä hyvin kuin HKI:ssä.
Alkoholi veron nosto on taas ihan tolloa koska viinaralli Tallinnaan alkaa taas. Tämä on nähty jo. Tupakasta voivat nyhtää mun puolesta niin paljon kuin haluavat, minun tupakat kun tulee verottomana itä-rajan takaa.
Polttoainevero on jo järjenköyhyyttä!!!
Karkki vero taas hyvä. Samalla se vois koskea pikaruokaloita ja muita schaibaa myyviä lafkoja!
Neuvotteluissa sovittu että jos säästöt eivät toteudu voidaan vuosittain sopia lisäsäästöistä. Mikään ei takaa etteikö ensi vuonna jo näiden lisäksi nostettaisi alv:a ym. Mitä tulee alkoholin, tupakan ja myös bensan verojen korotukseen niin täällä kaakkoisessa Suomessa itärajan takana käynti kasvaa vain entisestään. Verotulot eivät ainakaan täällä tule kasvamaan ja se pakottanee lisäsäästöihin.
Miks ei vois niin että vaikka peruselintarvikkeet (jauhot, perunat, maito, liha, kala, hedelmät, kasvikset) olisi pienemmällä verolla, vaikka 5% ja roiskeläppäpitsat yms sit vaikka 30%
Jokainen voisi valita, tekeekö itse halvempaa ja terveellisempää ja syökö roiskeläppiä...
Suomen veropolitiikka on niin varovaista. Bensaa ja viinaa osataan verottaa, uusia ideoita ei synny