Eih, mikä vaihe!! Päätin vuosi sitten kasvattaa oman tukanvärini takaisin, vaikka
se onkin maantienharmaa.
no nyt on sitten omanväristä tukkaa kasvanut miltei 12 senttiä, eli aika paljon. Värjätty osuus on asteen tummempaa, mutta sekin on haalistunut onneksi tässä vuoden aikana, joten raja ei ole niin jyrkkä, hiukset kiinni miltei huomaamaton.
On ollut tosi helppoa olla vuosi huolehtimatta juurikasvusta, ei ole tarvinut värjäillä (mua pelottaa ne kemikaalit ja allergisoituminen, kun olen muutenkin atoopikko ja iho-ongelmainen, ja ärsyttää hiuksia värjätessä se jo muutaman viikon päästä näkyvä juurikasvu ja värjäyskierre..)
Tuntuu että päänahkakin on paremmassa kunnossa kuin aikoihin.
MUTTA. Ai että miten ankeelta mä näytän! Mä olen kirjaimellisesti harmaa hiirulainen. Kaikilla muilla ikäsilläni on hienosti värjäillyt hiukset ja mulla maantienHARMAA. (oliskin ees maantienruskea, mutta mun tukka on enemmänkin harmahtava)
Nyt sitten mietin että otanko ja värjään tukkani. Näyttäisinkin joltain.
Mutta sitten toisaalta, nyt olen jo VUODEN kasvattanut omaa väriä, ja jos nyt värjään niin jos kaduttaa, joudun taas aloittamaan tämän hitaan projektin alusta...
Kevytväri on tietty yks vaihtoehto, mutta mulla jämähtää niistäkin aina väriä tukkaan pysyvästi :/
Toisaalta mietin vaaleita raitoja.. mutta en tiedä sitten.. kyllä niissäkin joutuu värjäyskierteeseen, ei niin tiheään mutta kuitenkin.
On tääkin ongelma!
Kommentit (22)
Vuosi sitten aloin kasvattaa omaa väriäni takaisin, jonka tiesin olevan maantienharmaa. Edellisen kerran mulla oli omanvärinen tukka joskus 16-17-vuotiaana, jolloin se oli sellainen tumman vaalea tms. Sen jälkeen oli eka jotain kevytvärejä tms. ja juurivärikierteen aloitin joskus parikymppisenä. Sitä jatkui n. 10 vuotta, mutta koska tyvikasvu alkoi olla niin ärsyttävä, eikä mulla ollut enää aikaa ja rahaa käydä 2 kk välein kampaajalla, päätin kasvattaa oman värin takaisin.
Ajoitus oli hyvä, koska viime kesänä aurinko vaalensi vähän tukkaa ja talvi meni pääasiassa pipo päässä. Tossa maalis-toukokuussa tukka alkoi sitten näyttää tosi ikävältä, sellaiselta elottomalta ja maantienharmaalta. Kävin ottamassa vähän vaaleita raitoja ja näyttää paljon kivemmalta ja kuitenkin luonnolliselta. Ajatus on, että käyn aina syksyllä ja keväällä ottamassa noita raitoja, niin pysyy tukka kivannäköisenä, mutta 2 kampaajakäyntiä vuodessa riittää. Kasvatan tukkaa pidemmäksi, joten toi 2 kertaa vuodessa latvojen tasaaminenkin riittää.
http://kemikaalikimara.blogspot.com/2010/01/hennaa-hiuksiin.html