Eih, mikä vaihe!! Päätin vuosi sitten kasvattaa oman tukanvärini takaisin, vaikka
se onkin maantienharmaa.
no nyt on sitten omanväristä tukkaa kasvanut miltei 12 senttiä, eli aika paljon. Värjätty osuus on asteen tummempaa, mutta sekin on haalistunut onneksi tässä vuoden aikana, joten raja ei ole niin jyrkkä, hiukset kiinni miltei huomaamaton.
On ollut tosi helppoa olla vuosi huolehtimatta juurikasvusta, ei ole tarvinut värjäillä (mua pelottaa ne kemikaalit ja allergisoituminen, kun olen muutenkin atoopikko ja iho-ongelmainen, ja ärsyttää hiuksia värjätessä se jo muutaman viikon päästä näkyvä juurikasvu ja värjäyskierre..)
Tuntuu että päänahkakin on paremmassa kunnossa kuin aikoihin.
MUTTA. Ai että miten ankeelta mä näytän! Mä olen kirjaimellisesti harmaa hiirulainen. Kaikilla muilla ikäsilläni on hienosti värjäillyt hiukset ja mulla maantienHARMAA. (oliskin ees maantienruskea, mutta mun tukka on enemmänkin harmahtava)
Nyt sitten mietin että otanko ja värjään tukkani. Näyttäisinkin joltain.
Mutta sitten toisaalta, nyt olen jo VUODEN kasvattanut omaa väriä, ja jos nyt värjään niin jos kaduttaa, joudun taas aloittamaan tämän hitaan projektin alusta...
Kevytväri on tietty yks vaihtoehto, mutta mulla jämähtää niistäkin aina väriä tukkaan pysyvästi :/
Toisaalta mietin vaaleita raitoja.. mutta en tiedä sitten.. kyllä niissäkin joutuu värjäyskierteeseen, ei niin tiheään mutta kuitenkin.
On tääkin ongelma!
Kommentit (22)
olen vuoden antanut olla värjäämättä. Viimeinen värjäyskerta oli mahdollisimman lähellä omaa väriäni, joten aika hyvin olen selvinnyt. Alussa tuntui että harmaata puskee, mutta talvi meni hyvin kun ulkona ollessa aina hattukin päässä...
Nyt olen tosi tyytyväinen, hiukset kivan väriset, ei näy mitään rajaa oman ja värjätyn välillä enää, enkä aio palata värjäykseen enää. Hiuksistani tuli ihanan monisävysiet eikä ollenkaan harmaat kuten alussa näytti. Kesäkin mukavasti vaalentaa ja tuo eloisaa väriä hiuksiin.
Sitkeyttä vaan! Kyllä se kannattaa!
mulla se on ankean maantienHARMAA.
Sellainen hiirenharmaa.
Ei kiva, vaan vain tosi tylsä.
ap
mutta olen ajatellut ottaa pari vaaleaa raitaa tuohon eteen. Mulle laitettiin joskus 15 vuotta siten, että mulla oli kolme ohutta, mutta leveää raitaa poikittain jakaukseen nähden. Ne piristi väriä jo todella paljon, eikä niistä kasvanut niin selvää juurikasvuakaan.
sulla vaan värjätyn ja oman tukan värin välillä suurempi kontrasti, ja siksi oma näyttää nyt harmaalta?
Mutta eikai siinä muu auta kun sitten värjätä lisää jos se on niin HARMAA ettet sitä siedä.
Mulle laitettiin joskus 15 vuotta siten, että mulla oli kolme ohutta, mutta leveää raitaa poikittain jakaukseen nähden.
itse aion siirtyä astetta tummempiin kevytväreihin, joilla saa sellaisen ruskean sävyn, muttei kuitenkaan mitään suurta muutosta. Kuitenkin siitä harmaasta pois.
niin vähän blondaantuu luonnostaan. Mitäs muita vanhankansan keinoja niitä olikaan, tietääkö kukaan?
Minäkin haluaisin kasvattaa luonnollisen värisen tukan, mutta mulla on jo näin kolmekymppisenä OIKEITA harmaita hiuksia ja perusvärikin on maantienharmaa. Nykyisin värjään vain kevytsävytteellä (sellainen puolikestävä) ja oon tyytyväinen kun ei ole täysin peittävä ja tyvikasvu ei näytä pahalta.
sulla vaan värjätyn ja oman tukan värin välillä suurempi kontrasti, ja siksi oma näyttää nyt harmaalta?
Mutta eikai siinä muu auta kun sitten värjätä lisää jos se on niin HARMAA ettet sitä siedä.
On kyllä nyt tosiaan niin harmaa etten taida sietää.
Kai se on ne raidat laitettava. Ja jos se ei auta riittävästi, sitten taas ryhdyttävä värjäämään kaikista värjäyksen haitoista huolimatta.. äh.
Miksi mun oikea hiusten väri ei voi olla kunnolla ruskea, punainen tai vaalea?!
ap
JUURI samantyyppistä pähkäilen tällä hetkellä täällä :-)
Nyt 37v. alunperin keskiruskea/kullanruskea oma väri on haalistumassa maantienharmaaksi. Oikeita harmaita on seassa jo, etenkin yhdessä kohtaa, lähinnä kuitenkin alkaa näyttää vaan - värittömältä.
Olen kotivärjäillyt tummemmaksi, mutta väri on todella jämähtänyt hiuksiin. Mun mielestä värit ovat olleet kevytvärejä, mutta ei toi väri kyllä mihinkään ole lähtenyt. Edellisestä värjäyksestä varmaan 3kk.
Mulla on luonnonkihara hius, se tuntuu imaisevan kaikki värit itseensä tehokkaasti.
Ajattelin että leikkaisin nyt aika paljon pituuksista pois ja kasvattelisin rauhassa omaa sävyä takaisin. Näkisi sitten sen harmaustilanteen :-/ ja voisi miettiä siltä pohjalta.
Jos uskallat, tee sitruunaraitoja.
löysin kampaajalta vaahtoväriä, jossa ei ole sitä hapetinta PPD:tä eli sitä voi käyttää turvallisesti.
Kysy säkin ap. kampaajalta, jos et viihdy niin luomuna harmaahiirulaisena?
Halutko olla harmaa hiirulainen vai et?
Suosittelen että et! Näyttää kamalalta.
terv. toinen persussuomalaisen maantienvärisen värin omaava.
Punainen siis. Luonnonväri ja ei siis niitä kemikaaleja mitä et halua, mutta tulee kiva väri kuitenkin.
kasvatin vaivalla mustaksi värjätyn tukkani oman väriseksi, mutta oma väri onkin juuri tuo mielestäni kammottava, mitäänsanomaton maantien harmaa. Juuri tuo mitäänsanomattomuus häiritsi. Niinpä ostin kevytväriä ja värjäsin taas tummemmaksi. Kauheeta kuulla, jos se väri ei lähdekään pois, kuin kasvamalla, kun juurikasvun jatkuvasta värjäilykierteestä halusin eroon.
Mutta omasta mielestäni näytän paljon pirteämmältä näillä värjätyillä hiuksilla. Ja tyttäreni mielestä :)
Itse teen niin, että laitan raitoja pari kertaa vuodessa ja aina ainakin paria eri sävyä. Tuloksena on kivan värinen vivahteikas tukka, jossa kuitenkaan juurikasvu ei näy.
Miten olisi ap hennaväri? Punainen siis. Luonnonväri ja ei siis niitä kemikaaleja mitä et halua, mutta tulee kiva väri kuitenkin.
Henna on luonnonaine, mutta erittäin allergisoiva, EU:ssa jopa pohdittu kiellettäväksi.
ehdottaa eri sävyisiä raitoja. Ja nykyäänhän on paljon hiusvärejä, joissa vähemmän kemikaaleja...
Miten olisi ap hennaväri? Punainen siis. Luonnonväri ja ei siis niitä kemikaaleja mitä et halua, mutta tulee kiva väri kuitenkin.
Henna on luonnonaine, mutta erittäin allergisoiva, EU:ssa jopa pohdittu kiellettäväksi.
Minusta luonnollinen hiusväri on kelmeäihoisella suomalaisella tosi kaunis. Ehkä muutama raita sopii joukkoon, mutta muuten jatkaisin kasvattamista ja panostaisin hyvään leikkaukseen ja hiusten kunnolliseen laittoon joka aamu. Usein ongelma ei ole väri, vaan malli ja/tai hiuslaatu. Oma tukkani on tuhkanruskea, mutta kesällä se vaalenee kauniisti. Sen sijaan hiuslaatu on hyvin lasimainen ja suora, joten sitä saa kyllä vääntää ja föönata aamuisin, että näyttäisi joltain.
Googlaile vaikka (light) ash brown hair tai ash blonde hair (google images) inspiraatioksi.
olen vuoden antanut olla värjäämättä. Viimeinen värjäyskerta oli mahdollisimman lähellä omaa väriäni, joten aika hyvin olen selvinnyt. Alussa tuntui että harmaata puskee, mutta talvi meni hyvin kun ulkona ollessa aina hattukin päässä...
Nyt olen tosi tyytyväinen, hiukset kivan väriset, ei näy mitään rajaa oman ja värjätyn välillä enää, enkä aio palata värjäykseen enää. Hiuksistani tuli ihanan monisävysiet eikä ollenkaan harmaat kuten alussa näytti. Kesäkin mukavasti vaalentaa ja tuo eloisaa väriä hiuksiin.
Sitkeyttä vaan! Kyllä se kannattaa!