Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei jaksais..naapurin lapset asuu meillä..

Vierailija
15.06.2011 |

Noh, iteppä oon tilanteen antanut kehittyä tällaiseksi.

Oon hyvä ystävä naapurin lasten äitien kans, joten en viitsi suututtaakaan sanomalla, että heidän lapset vois olla vähemmän meillä, ja ees joskus heillä.

Nätisti oon lapsille sanonut, että pitäisikö teidän mennä välillä kotiinkin, mutta sanovat vain ettei tarvii :).

Et sellaista, ei taida olla ulospääsyä, alkaispa koulut taas pian :)!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menevät kotiin syömään, oon joskus kyllä tarjonnut ruokaa (&usein välipalaa, vielä useammin herkkuja=jätskiä), mutta ihan joka päivä ei ole varaa ;)

ap

Vierailija
2/22 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sanon kyllä välillä, että "nyt on aika mennä kotiin, me alamme syömään/lähdemme johonkin/ alamme iltapuuhiin tms. Jos kysyy, että "pitäisikö mennä kotiin" niin eihän lapsi varmaan lähde jos on kivaa tekemistä. Reippaasti vain muksut lähtemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaise asia toisin sanoin. Älä kysy "pitäisikö teidän mennä välillä kotiinkin" vaan sano suoraan erittäin rauhallisesti, ystävällisesti mutta ehdottoman päättäväisesti "MENKÄÄPÄ NYT VÄLILLÄ KOTIIN JA TULKAA TAAS YLIHUOMENNA".

Ei siitä kenenkään suuttua tarvitse. Miksi sinä edes kuvittelet sellaista, että joku voisi siitä suuttua, että lapset ovat välillä omassakin kodissaan?

Vierailija
4/22 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voiko mennä jonkun luo ja jos ei niin sitten ollaan kotona eikä siitä suututa. Olen myös opettanu pojalleni ettei joka päivä olla jonkun luona, sen pitäs tajuta vanhempien...

Vierailija
5/22 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kautta rantain, että lapseni ovat jossakin riesaksi kuin että suoraan ja reippaasti asetetaan vierailuille rajat.

Toki luulisi niiden äitien nyt jo itsensäkin tajuavan, että vastavuoroisuus uupuu, mutta nykyään moni ainakin nuorempi äiti tuntuu ajattelevan, ettei siitä vastavuoroisuudesta tarvitse pitää kiinni, on "joutavanpäiväistä ja vanhanaikaista"...

Joten jos ne äidit eivät itse tajua, niin SINÄ panet rajat. Parempi niin kuin että ärsyynnyt niihin lapsiin. Mukavampaa kaikille, että vieras saa tulla tervetulleena!

Joten sanot, että hei, lopetelkaapa leikit tältä päivältä, ja lähtekää kotiin, tulkaa uudestaan sitten huomenna/ylihuomenna.

Sinun EI tarvitse selittää, miksi päätät vierailun. Jos alat lapsille selvityksiä tarjoamaan, saat olla niitä selittämässä alvariinsa ja niistä aletaan pian tinkiä ("enksmä voi odottaa Nicon huoneessa sen aikaa, kun te syötte?")

Kyse ei nyt ole vieraanvaraisuudesta tai ruokien aiheuttamista kustannuksista (vaikka nekin voivat ison lapsikatraan kyseessä ollessa maksaa aika lailla), vaan siitä, että teidän perheellänne on oikeus omaankin rauhaan.

Kysypä itseltäsi, viihtyvätkö kaikki perheenjäsenet nyt kotonaan? Kun paikalla on vaihtuva liuta naapuruston vieraita lapsia kaiken aikaa? Tuskin.

Joten miksi perheessänne naapurien lasten oikeudet ajavat perheenjäsenten oman levon ja rentoutumisen oikeuden yli?

Aikuinen nainen osaa panna rajat ja ylläpitää ne ilman, että miettii koko ajan, mahtaako joku nyt ehkä pikkuisen siitä hermostua...

Vierailija
6/22 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä kysy lapsilta, että pitäiskö teidän mennä kotiin. Ei lapset ymmärrä tuollaisia vihjeitä. Sano vaan reippaasti, että nyt teidän on aika mennä kotiin, me ollaan vähän aikaa perheen kanssa.

Ja naapurille voit suoraan ehdottaa, että jos lapset olisi joka toinen kerta heillä ja joka toinen teillä. Kun kerran olette kavereita, niin helppo kysyä. Mielestäni voit sanoa suoraan, että kaipaat vähän hiljaisuutta kotona (jos asiasta tulee enemmän puhetta). Ei se naapuri tyhmä ole, kyllä se sen ymmärtää, ellei nyt ihan pälli ole.

Ongelmana on ilmeisesti tässäkin suomalaisten heikko kommunikointitaito.

Vierailija
7/22 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näkyy taas kyvyttömyys kommunikoida. Minusta on ihan normaalia, että kyläpaikasta lähetetään lapset kotiin. Ja tosiaan, sanot vaan napakasti, että kuulkaas mukulat, nyt pitää lähteä kotiin.

Ja sen kaverisi kanssa voitte sopia ihan suoraan, että kyläilyt vuorotellen taikka pelkästään ulkona.

Vierailija
8/22 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee jo klo 10-11 ja lähtee n. klo 21-22

Jos sen hätyyttää kotiin, on kohta oven takana kuin bumerangi

Vierailija
9/22 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et päästä sisään. Sanot vaan, että "eikös me sovittu, että tulet vasta huomenna. Nähdään silloin, hei-hei..." ja vedät oven edestä kiinni.

Ei juma, ei uskoisi teitä aikuisiksi.

Vierailija
10/22 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pitää naapurin lapsille mielistellä. Ja outo on ystävyys joka ei kestä toisen rajoja. Tietenkin sanot lapsille että nyt kotiin, onhan ihan hyvä olla lastenkin joskus rauhassa. Ja sitten vastavierailut myös kehiin. Meillä lapset kiertää puolin ja toisin ja sanon heti jos en jaksa ketään meillä. Omatkin lapseni sanovat välillä että haluavat leikkiä tai lukea rauhassa, silloin kavereille sanotaan moikka ja nähdään taas.

Vierailija
11/22 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4 omaa nuorta ja lisäksi kun kaikkien kaverit kulkee, on tupa täynnä. Ei siinä yksi hyyryläinen paljoa merkitse enää. Yritän hätyyttää vain kotiin kun ajattelen, että ehkä äitinsä kaipaa. Mutta palaa takaisin kuin bumerangi. Olkoot sitten meillä. Siellä tuo menee joukon jatkona. Mutta ihmetyttää vain sellaiset vanhemmat, jotka ei itse kaipaa lastaan koko päivänä. Mutta omapa on asiansa.

Et päästä sisään. Sanot vaan, että "eikös me sovittu, että tulet vasta huomenna. Nähdään silloin, hei-hei..." ja vedät oven edestä kiinni.

Ei juma, ei uskoisi teitä aikuisiksi.

Vierailija
12/22 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nyt ei sovi tulla, tai että nyt pitää lähteä kotiin. Älä tarjoa syötävää, hän saa sitä kyllä kotona. Jos lapsi pahoittaa mielensä, minä kyllä selitän hänelle kotona näitä elämän realiteetteja. Älä murehdi vaan valtaa kotisi takaisin itsellesi :)

Vierailija
13/22 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä ap aet saa sanotuksi noin selkeää asiaa että "nyt menette välillä ulos tai Maijan kotiin leikkimään?" En tajua en :D

Vierailija
14/22 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun itse olin muksu, että paras kaverini aina tahtoi minut heille kylään. Ei oikein viihtynyt itse muualla kuin omassa kotonaan. Mietin välillä itsekin (n. 10-vuotiaana), että mitähän kaverin äiskä ja iskä tuumaa kun aina heillä roikun, mutta en sitä lapsena heiltä suoraan kehdannut kysyä. Ja kaveri aina vakuutti, että "tule nyt!"

Vieläkin näen ainakin kerran kuukauteen noita kaverin vanhempia, mutta en ole edelleenkään tietoinne miten paljon heitä hatutti mun jatkuva siellä roikkumiseni :D

Vierailija
15/22 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä kysy lapsilta, että pitäiskö teidän mennä kotiin. Ei lapset ymmärrä tuollaisia vihjeitä. Sano vaan reippaasti, että nyt teidän on aika mennä kotiin, me ollaan vähän aikaa perheen kanssa. Ja naapurille voit suoraan ehdottaa, että jos lapset olisi joka toinen kerta heillä ja joka toinen teillä. Kun kerran olette kavereita, niin helppo kysyä. Mielestäni voit sanoa suoraan, että kaipaat vähän hiljaisuutta kotona (jos asiasta tulee enemmän puhetta). Ei se naapuri tyhmä ole, kyllä se sen ymmärtää, ellei nyt ihan pälli ole. Ongelmana on ilmeisesti tässäkin suomalaisten heikko kommunikointitaito.

ei ole ihme että suomalaiset on katkeria ja kitkeriä. Itse ei osata kommunikoinnin alkeitakaan eikä oteta vastuuta omasta itsestä ja sitten herne nenässä katkeroitutaan naapureille joilla ei ole aavistustakaan ongelmasta. Mut niitten vika se ongelma sit kuitenkin:((( Annas kun vielä arvaan, ap on hämeestä??? Siellä on usein ylivoimaista ihan peruskommunikointikin.

Vierailija
16/22 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman kodin rauhaan ja yksityisyyteen ja jokainen vetää rajansa itse.

Vierailija
17/22 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä ap aet saa sanotuksi noin selkeää asiaa että "nyt menette välillä ulos tai Maijan kotiin leikkimään?" En tajua en :D

Paitsi että kyllä mä olen näille lapsille sanonut että menkääpäs välillä KAIKKI teidän kotiin leikkimään. Mutta siinä kohtaa vastaus on "teillä on kivempaa". Ja just äsken sanoin että menkää ulos leikkimään.. sitä eivät ota kuuleviin korviinsa. Kai sitä täytyy sit alkaa "kovemmin" komentamaan..

ap :)

Vierailija
18/22 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikille vastauksista, eritoten nro 7:lle :)

ap

Vierailija
19/22 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat ovat melkein aina yhdessä ja ollaan sovittu että "vierasta vekaraa" saa ja pitää ihan reilusti komentaa kotiin tai tavoille tarvittaessa.

Vierailija
20/22 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että kyllä mä olen näille lapsille sanonut että menkääpäs välillä KAIKKI teidän kotiin leikkimään. Mutta siinä kohtaa vastaus on "teillä on kivempaa". Ja just äsken sanoin että menkää ulos leikkimään.. sitä eivät ota kuuleviin korviinsa. Kai sitä täytyy sit alkaa "kovemmin" komentamaan.. ap :)

Säkö vaan ehdottelet ja lapset määrää??? Kannattais varmaan tarkistaa kasvatusperiaatteitasi! Eihän sitä lapsilta voi kysyä miten teillä eletään. Ei niin missään asiassa! Vaikka onhan näitä äitejä jotka tekevät ruuaksi mitä lapsi haluaa ja jos mieli on muuttunut niin sitten uutta ruokaa. SE on niin väärin lapsia kohtaan, heistä kasvaa p******isia, joilta on elämän realiteetit kokonaan kadoksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä