Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkea silmänpaine, kokemuksia kenelläkään?

Vierailija
14.06.2011 |

Minulla oli pari kuukautta sitten paineet 24 ja tänään 31 ja 32. Huomenna on jatko tutkimukset mitähän on luvassa?

Ja mistähän tuo voi johtua? Voiko olla muuta kuin silmänpainetautia, ikää on kuitenkin vasta 27v.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli silmanpainetauti. Isoisallani, aidillani on/oli se, ja mulla paineet nyt siina normaalin rajalla eli 20; oletuksena on etta mullekin tulee se. Glaukoomaa on tietaakseni monenlaista (akuuttia ja kroonista, open ja closed angle jne), ja siihen on monenlaisia syita. Glaukoomahan voi olla jopa synnynnainen, eli ei se ikaa katso, vaikka toki vanhemmilla ihmislla on yleisempi kuin nuorilla.

Itselleni tehdaan vuosittain nakokenttatutkimukset (pienia valopilkkuja nakyy eri puolilla nakokenttaa ja pitaa painaa nappia kun huomaa ne, vaatii keskittymista mutta ei ole muuten mitenkaan hankalaa) ja katsotaan silmanpohjat yliopistollisessa sairaalassa. Viime vuonna tehtiin ekaa kertaa ns. silmanpainekayra eli olin paivan polilla ja paineita mittailtiin useampaan otteeseen pitkin paivaa - paineet kuulemma vaihtelevat pitkin vuorokautta.

Glaukoomaa (ainakin noita tavallisimpia versioita) voidaan yleensa hyvin helposti hoitaa, eli sikali ei ole paha sairaus moneen muuhun verrattuna jos vain tiedetaan etta se on. Jos tautia ei hoida, se tietysti aiheuttaa pidemman paalle naon menetyksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi