Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 2-vuotiaani oikeutettu päivähoitopaikkaan

Vierailija
14.06.2011 |

elokuusta alkaen, kun meille syntyy silloin vauva ja ajattelin, että 2-v:n olisi kiva olla viikossa päivän ari ikäistensä kanssa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ainakin vielä subjektiivinen päivähoito-oikeus.

Vierailija
2/21 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten jos nyt laitat hakemuksen, niin lapsesi on oikeutettu hoitopaikkaan 4kk päästä. Vain tilanteessa, jossa hoidontarve on äkillinen (työllistyminen esim.) niin hakuaika on 2 viikkoa. Ap:n tapauksessa 4kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistathan hakea hoitopaikkaa viim. 4kk ennen hoidon alkamista!

Vierailija
4/21 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsesi on oikeutettu siihen. Paperit sisään vaan ja vastausta odottelemaan.

Vierailija
5/21 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita se mieluummin vaikka kerhoon, tuon ikäinen ei todellakaan itse kaipaa mitään päiväkotisäilytystä jos äiti ja sisaruksen kanssa kotiin!!

Vierailija
6/21 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä sellaista vasta 2v saa päiväkodista, mitä sinä et voi lapsellesi tarjota? Haluatko lapsen hoitoon itsesi vai lapsesi takia?

Vierailija
7/21 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nyt kenelläkään ole velvollisuutta olla oman lapsen kanssa.

Vierailija
8/21 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olet väärässä. 2-vuotiaasi tuo kaikki pöpöt ja sairaudet mukanaan. Sen lisäksi että hän itse sairastaa ensimmäiset puoli vuotta tauotta, hän tartuttaa ne samat taudit myös vauvaan ja sinuun. Ei ole vaivan arvoista.

Vierailija
9/21 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä, esikoinen laitokseen ja uusi vauva tilalle...not! Ja vaikka ei kerhopaikkoja saisikaan niin silti, toivon että olet provo.

Vierailija
10/21 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kun se niiiiiin tykkää olla siellä vieraiden, vaihtuvien aikuisten hoidettavana muiden vaippapyllyjen seasssa.."huoh. Onneksi olet provo.

Vierailija
11/21 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ei mielestäni juurikaan eroa siitä että olisi sen "päivän pari" jossakin kerhossa. Tuskin ne hoitopäivät kuitenkaan älyttömän pitkiksi venyisivät, kun ei ole tarpeen.

Vierailija
12/21 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä keskustelupalsta on täynnä niitä, jotka pelkäävät menettävänsä itse jotain, jos joku muu laittaa lapsen päivähoitoon ja joka ketjussa muistutetaan, että päiväkotipaikka maksaa yhteiskunnalle. Mitään kerhopaikkaa et lapsellesi saa ennen kuin hän on 3-v, joten päivähoito on ihan ok päivän-pari viikossa. Itse koin aika raskaana olla jatkuvasti 2-v ja 0v. kanssa kotona, kun 2-v. ei edes päikkäreitä nukkunut,joten ihan järkevä miettiä myös päiväkodin mahdollisuutta.

Vierailija
13/21 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kai sä todellakaan ole niin typerä että laittaisit niin pienen lapsen päiväkotiin jos itse olet kotona!!!! Mä säälin todellakin sun lasta..

Vierailija
14/21 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin aika raskaana olla jatkuvasti 2-v ja 0v. kanssa kotona, kun 2-v. ei edes päikkäreitä nukkunut,joten ihan järkevä miettiä myös päiväkodin mahdollisuutta.

Vierailija
15/21 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakkaa ihmettelemästä, miksi toiset ihmiset katsovat oikeudekseen arvostella toisten ratkaisuja. Jokainen tekee ratkaisun ihan itse, eikä siihen ole muilla nokan koputtamista. Koski se sitten asunnon, työpaikan, vaatteiden, lastenhoitomuodon tai puolison valintaa. Jos lakkaisimme arvostelemasta toisiamme, täällä olisi paljon mukavampi elää.

Ap kysyi onko hänellä oikeus. Hänellä on, kuten täällä on todettu.

Vierailija
16/21 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää olla uusavuton, jos ei osaa hoitaa lapsiaan! Jos niin riepoo olla kotona lasten kanssa, kannattaisikohan sitten vanhempainvapaata pitää isä? Äitiyslomahan loppuu usein lapsen ollessa 3-4kk. Kai sen verran jaksaa olla lastensa kanssa?

Vierailija
17/21 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona, mikäli äidin mielenterveys ei järky.

Vierailija
18/21 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerhon ja päivähoidon välillä niin vie mielummin sinne kerhoon. On edullisempi vaihtoehto sulle, kivempi lapselle, eikä vie hoitopaikkaa keneltäkään työelämään haluavalta vanhemmalta.

Vierailija
19/21 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä keskustelupalsta on täynnä niitä, jotka pelkäävät menettävänsä itse jotain, jos joku muu laittaa lapsen päivähoitoon ja joka ketjussa muistutetaan, että päiväkotipaikka maksaa yhteiskunnalle. Mitään kerhopaikkaa et lapsellesi saa ennen kuin hän on 3-v, joten päivähoito on ihan ok päivän-pari viikossa. Itse koin aika raskaana olla jatkuvasti 2-v ja 0v. kanssa kotona, kun 2-v. ei edes päikkäreitä nukkunut,joten ihan järkevä miettiä myös päiväkodin mahdollisuutta.

Kannattaa tarkistaa omalta kunnalta asianmukaiset tiedot. Meidän kunta nimittäin kyllä tarjoaa kerhopaikkoja yli kaksivuotiaille.

Mutta tosiasiahan on, että alle kolmevuotias ei tarvitse MITÄÄN kodin ulkopuolista virikettä, ei sitä kerhoakaan. Vanhemman takiahan sinne kerhoon mennään, kun ei jakseta omaa lastaan.

Vierailija
20/21 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakkaa ihmettelemästä, miksi toiset ihmiset katsovat oikeudekseen arvostella toisten ratkaisuja. Jokainen tekee ratkaisun ihan itse, eikä siihen ole muilla nokan koputtamista.

Se päiväkotipaikka maksetaan verorahoilla ja se paikka vie paikan joltain toiselta. Kyllä se sillä tavalla kovasti kiinnostaa. Lisäksi minun lapseni joutuvat elämään samassa maailmassa kuin ne lapset, jotka on pieninä hylätty hoitoon vauvan tieltä.

Saattaa olla tiedossa hieman levottomia koululuokkia.