Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten nuorten Ylipaino

Vierailija
14.06.2011 |

Nykyään joka tuutista, uutisista, radiosta, netistä kuulee toitottavan Suomalaisten nuorten ylipainosta.

Minun iloinen, ja nauravainen tyttärenikin sai kuulla tästä yhtämittää vyöryvästä läskiepisodista.

Tyttäreni oli sopusuhtainen, ja nauravainen, 169senttinen ja 69kiloinen nuori, harrasteli ja liikkui paljon.

yhtä-äkkiä hän muuttui, nauru katosi hänen kasvoiltaan.

Häntä ei enää näkynyt ruokapöydässä, lenkillä vain.

Televisiosarjoista alkoivat kiinnostaa suurimmat pudottajat, ja netistä hän alkoi tutkia laihdutusoppaita.

Hän jopa varasti mummoltaan laihdutusläälettä laihtuakseen, oksenteli ruokia pihalle.

Laihtui.

Lopulta hän alkoi olla niin huonossa kunnossa, 172senttisenä ja 40kiloisena hän alkoi pyörtyillä, hänet vietiin lääkäriin, ja sydämmen uskottiin joutuneen koville.

Kaikki vain sen takia, että kaikkialta tursuaa Suomalaisten nuorten valtavaa "Ylipainoa".

Tyttäreni on tälläkin hetkellä sairaalassa opettelemassa syömään uudelleen, ja vain median liioittelun takia.

Katsokaa ympärillenne! Eivät Suomalaiset nuoret ole sen lihavampia kuin Ruotsalaiset, tai minkään muunkaan maalaiset! Jos joku on hieman lihava, siitä nostetaankin sitten heti kauhea haloo!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

169 cm ja 69 kg ei ole sopusuhtainen. Siihen kuntoon päästäkseen pitää syödä ja elää vuosikausia väärin.

Vierailija
2/41 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi vaikka kysyä lääkäriltä, onko normaalin painoindeksin omaava lihava ihminen, ap:n tyttärellä ON normaali bmi(24,2) (muiden kuin syömishäiriöisten mielestä) Ja edelleen, ennemmin se 169/69 kuin 40- kiloinen kuolemansairas ihminen. Ketkjustakin näkee, että samaa linjaa vetää moni median kanssa. Ei ihme, että anoreksia on kasvussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai koulutuksella?

Jos on normaalipainoinen niin on normaalipainoinen ja sopusuhtainen. Minusta on naurettavaa kinata tälläisestä asiasta, kun ongelma on todellisuudessa ihan toinen.

Nuorten suuri ylipaino on kauheaa katsottavaa, juuri eilen meillä töissä aloitti 16v tyttö kesätöissä, iloinen ja reipas mutta paino noin 170cm työllä oli varmasti 120kg, työvaatteita kun hänelle yritin löytää sijaisten kaapista ja sieltä kyllä löytyy kokoon XXL-vaatteita. Kauheaa ajatella hänen painoaan ja kulumiaan 20-30vuoden kuluttua, miten hänen ja hänen kaltaistensa painon saisi putoamaan, ilman että ollaan ap lapsen tilanteessa.

Vierailija
4/41 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvussa

Vierailija
5/41 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun Laihtumistarinani

Minä olen Jenni olen 32 vuotias ja noin 6 kuukautta sitten mieheni jätti minut siitä lähtien kiloja on alkanut tulla ikävästi lisää (johtuen varmaankin masennuksesta). Olen kokeillut paria erillaista pikadiettiä mutta tulos on aina sama ensin laihdun pari kiloa ja sitten kilot tulevat takaisin ellei tuplana joka sai minut vihaiseksi. Noin kuukausi sen jälkeen kun mieheni oli jättänyt minut istuin yksin töiden jälkeen Mcdonaldsissa syömässä kanasalaattiani koska tiesin että kotona minua ei odottaisi ketään. Nousin pöydästä kävelin muiden pöytien ohi kohti uloskäyntiä ja takaatani kuului: Toi on tainnu käydä tääl vähä useemminkin. Käännyin ympäri vilkaisin ja siellä oli kaksi lippapäistä teiniä jotka vain nauroivat olin niin nöyryytetty olo että lähdin niin nopeasti ulos kuin minua ei olisi ollutkaan. Ulkona ymmärsin yhden asian : Haluan laihtua ja teen sen eteen kaikkeni koska en ole huonopi kuin muut !

Seuraavana päivänä astuin vaa-alle EI VOI OLLA TOTTA : 91 kiloa.

Minun oli tehtävä muutos ja heti!

Selailin internetistä sivuja jossa kerrottiin että ylipaino on vaaraksi terveydelle joka sai minut entistä enemmän haluta laihtumaan haluan elää pitkään kukapa ei.

Minä selailin nettiä ja aina sama tulos Liikunta ja Ruokavalio.Päätin kokeilla koska Minulla ei ollut mitään menetettävää.

Noh nyt on kulunut suurinpiirtein 6 kuukautta kun painoin 91 kiloa.

Ruokavalion ja liikunnan avulla olen laihtunut 14 KILOA USKOMATOTA.

Kaupassa ei enää tarvitse katsoa isoja kokoja ja itsetutokin on noussut huimasti.

Mutta miten tein sen?En väitä että tämä on oikea Tapa laihtua mutta tämä sopi minulle täydellisesti. Löysin Sivun joka auttoi minua koko tämän vaikean reitin läpi.

Toki se ei ollut niin helppoa kuin luulin mutta jos todella haluat laihtua pystyt siihen.

lisäinfoa tästä :http://pudotapainoa.blogspot.com/

Vierailija
6/41 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun se läski on vieläpä kertynyt mahaan,on riski esim.diabetekseen kasvanut,siksi yritänkin laihduttaa..Syömishäiriöön sairastuminen vaatii muutakin kuin asenneilmapiirin vaikutusta

sinun liikkua enemmän ja laihduttaa vähemmän?

Jos ihmisellä on vähänkään lihaksia, on hän sopusuhtainen painoindeksin ollessa alle 25.

Tietysti jos ryhtyy sohvaperunaksi, voi vyötäröllä olla selvät läskimakkarat vaikka painoindeksi olisi 22. Semmoisenkin tapauksen tunnen.

Ei liikkuvia ihmisiä pidä verrata mihinkään sohvaperunoihin. Lihas painaa enemmän kuin läski.

Vierailija
7/41 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori,mutta olet väärässä.Ulkonäköihanteet eivät liity siihen asiaan millään tavalla,alipainoa ei yksikään virallinen taho suosittele!

Vierailija
8/41 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin myös kaikenlaiset syömishäiriöt...olin just koulutarkastuksessa tulevan ekaluokkalaiseni kanssa ja terkka kertoi että samaan aikaan kun toiset lapset ja nuoret lihoo toiset lakkaavat syömästä. Yläkoulun puolellakin näkee tyttöjä joiden lautasella kouluruokailuissa on YKSI SALAATINLEHTI JA YKSI PALA TOMAATTIA...sit taas ne toiset istuu mäkkärissä syömässä koko ajan.

Vierailija
9/41 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisääntynyt.

Lasten maailma lehdessä väitöksen tehnyt tohtori, ihmetteli median läskifobiaa, joka tuutista tulee ja liioitellen. Samaa ihmetellyt lihavuustutkija Aila Rissanen. Siis, lihavuus on lisääntynyt, totta. Kuitenkin lihavuus ei läheskään aina aiheuta sairauksia, ainakaan heti lapsuus/nuoruusiällä. Toki siihen pitää puuttua, mutta asiallisesti, ei syyllistäen, ei haukkumalla, koska SE PAHENTAA asiaa! Nyt on vallalla ilmapiiri, että läski on kamalaa(vaikka sitä olisi muutama kilo) ja vain hoikka on ihminen. Samaan aikaan anoreksia nostaa päätään. Palstallakin haukutaan kaikkia ihmisiä läskeiksi harva se päivä. Samoin muistakin ulkonäköasioista(pienet rinnat, isot rinnat, akne, hiukset jne jne) Sairasta

Vierailija
10/41 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihavuus, ei USA:n 200-300 kiloiset nuoret) sen sijaan anoreksia on tappava sairaus, 20% on kuolleisuus. Nuorimmat potilaas jopa Suomessa ovat 8-vuotiaita.

Vierailija
11/41 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohoijaa

Vierailija
12/41 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä nuori, esim. 17 v. jolla pituuskasvu aikoja sitten päättynyt, hänellä käytetään aikuisten painoindeksiä, ja se on ap:n tyttärellä ollut normaali! 169/69 on normaalikokoinen ihminen!

Vierailija
13/41 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli normaalipainoinen. Ja normaalipainoinen on kyllä useimmiten sopusuhtainen, vaikka olisikin lähellä ylipainon (bmi 25) rajaa.

Vierailija
14/41 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun se läski on vieläpä kertynyt mahaan,on riski esim.diabetekseen kasvanut,siksi yritänkin laihduttaa..Syömishäiriöön sairastuminen vaatii muutakin kuin asenneilmapiirin vaikutusta

Vierailija
15/41 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

169cm ja 69 kg ei ole sopusuhtainen, sorry vaan

Pitäkää te anorektikot päänne kiinni!

Vierailija
16/41 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei noilla mitoilla ole jonkun mielestä normaali, niin se joku voi mennä vetämään karvalaukun päähänsä!!!

Vierailija
17/41 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräänä syynä sairauden yleistymiselle pidetään länsimaista kauneusihannetta.[2] Anorektikot voivat olla myös aivan tavallisista perheistä, eikä heillä välttämättä ole sen suurempia ongelmia esimerkiksi koulun suhteen tai perheen kesken. Media ja usein myös sukulaisten ja tuttavien puheet ja asenteet vaikuttavat voimakkaasti moniin ihmisiin, eikä ole ihme että erilaiset syömishäiriöt kasvavat jatkuvasti.

Vierailija
19/41 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihuusihanne aiheuttaa monille melkoisia paineita. Etenkin nuoret tytöt ajautuvat usein tavoittelemaan laihuutta lähes keinolla millä hyvänsä.

Tänään tarkastetun väitöskirjatutkimuksen mukaan joka kymmenes tyttö kärsii syömishäiriöstä ennen täysi-ikäisyyttä.

- Laihuusihanne vaikuttaa erityisesti tyttöihin. Pojat sen sijaan haluavat olla lihaksikkaita. Kyllä se voi heissäkin vaikuttaa suurta kärsimystä, että on erittäin tyytymätön omaan kehoonsa, arvioi Åbo Akademin tutkija Rasmus Isomaa.

Syömishäiriöt ovat tuttuja esimerkiksi Pohjanmaalta kotoisin olevalle Emmi Hannukselle. Hannus sairastui anoreksiaan 11-vuotiaana.

- Kun olin äitini kanssa kaupassa, niin siellä saattoi mennä yksi tai kaksikin tuntia. Kävelin ja katsoin kaikkea, kuten sitä mitä tuotteet sisältävät tai kuinka paljon niissä on rasvaa.

Vierailija
20/41 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 ja jotain, niin nainen on lihava. miehellä eri asia painoindeksit. itse saisin normaalipainoisena painaa 55,5 - 78 kg.näin isolla haarukalla normaalipaino??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi