Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekis NIIN mieli ottaa lasi viiniä ruoan kanssa mutta raskaana

Vierailija
04.06.2008 |

viikot vasta 12+3

täytyy varmaa jättää väliin.....

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmis myös olemaan ilman viiniä raskausajan.

Vierailija
2/6 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siitä mitään iloa, kun enempää ei sitten kuitenkaan saa? :D Tätä mä aina itsekseni puntaroin, ja useimmiten jätän sitten sen tilkankin väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että muihin maihin ei syntyisi terveitä lapsia ollenkaan, jos Suomen säännökset olisivat absoluuttisia. Ranskassa viiniä, Japanissa sakea- hyvinvoivat kansat kyseessä.

Vierailija
4/6 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiahan on, että jos tosiaan harvakseltaan raskausaikana juo puoli lasia tai lasin viiniä, ei ole mitään näyttöä, että se aiheuttaisi mitään vaurioita. Monissa maissa tämä tosiaan on tapana ja meidän vanhempiemme raskausaikoina mm. määrättiin jokailtaisia konjakkitujauksia rentouttamaan ja supistuksia estämään. Toisaalta ihan tarkkaa turvallista rajaahan ei edelleenkään tiedetä.

Ainakin niiden, joilla on yhtään riskiä, että se juominen ei jää satunnaiseen puoleen lasilliseen viiniä, kannattaa jättää ottamatta. Itse olen muutamia kertoja raskausaikoina lasin viiniä juonut ja terveet ja elämässä ja opinnoissa pärjänneet lapset ovat tulleet (ovat jo miltei aikuisia). Silti jokainen päättäköön itse faktapohjalta.

Vierailija
5/6 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidilleni oli minua odottaessaan määrätty tilkka konjakkia päivittäin supistuksia estämään. Ja hän oli vielä yli 40-vuotias tuolloin. Terveen kirjoissa ollaan kaikin puolin.

En kannata viinin naukkailua raskausaikana, mutta en voi uskoa että jostain parista senttilitrasta pari kertaa raskausaikana on haittaa. Itse olen maistanut muutaman kerran viiniä ehkä teelusikallisen, koska halusin tietää minkä makuista ko. merkki on. Enemmän nautin sitten raskaus- ja imetysajan jälkeen.

Vierailija
6/6 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omallatunnolla juoda viikossa. Ja aion juodakin, mikäli mieli tekee. Samoin tein edellisessä raskaudessa, join pari kertaa hieman 2,6 prosenttista lonkeroa, ja pari kertaa ykköskaljaa tilkkasen sekä kaksi lasia shampanjaa juhlissa. Siis lasin per juhlat ;) Eri asia mielestäni on, jos joutuu pohtimaan jääkö se siihen yhteen lasilliseen. Silloin ei ole kyse siitä, että haluaa hieman viiniä ruoan kanssa, vaan siitä että haluaa alkoholin vaikutuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi