en saa nordeasta mastercardia 2070e/kk-tuloilla. saako jostain toisesta helpommin?
ja ei, ei ole luottotiedoissa vikaa.
yritin 1000e rajalla.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Mihin helvettiin tarvitset luottokorttia?
Muuttofirmalle ei käynyt kuin luottokortti. Oli pakko ottaa.
Sinkkumies
Minä sain 2158e/kk palkalla, luottoraja 5000e.
Vierailija kirjoitti:
Matkustaessa aika oleellinen. Paljon helpompaa varata hotelli/vuokrata auto yms kun on luottokortti.
Mulla määräaikainen työ, nettopalkka 2500 e/kk, lainaa 30000, mastercardin 8500 luottorajalla lykkäsivät jonkun kodinkoneostoksen kylkiäisenä. Eka vuosi ilman kk-maksuja, sitten saa perua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustaessa aika oleellinen. Paljon helpompaa varata hotelli/vuokrata auto yms kun on luottokortti.
Onnistuu myös debitillä ja jopa käteistalletuksella.
Hyvä muistutus tää on. Täytyy sulkee toi luottokortti, nyt maksan 4-8 euroa kuussa tyhjästä. Ensin laskussa lukee luottokortti 4e ja sitten lasku on 8e. En nyt tiedä kumpi se on, mutta vuodessa jo melkein 50 euroa maksan tyhjästä muuttofirman takia, vaikka en tee kortilla mitään.
Laitanpa ylös! Peruuta luottokortti. Kiitti.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttofirmalle ei käynyt kuin luottokortti. Oli pakko ottaa.
Sinkkumies
Onpa läpeensä paska muuttofirma siinä tapauksessa. Mikä firma on kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös helppoa saada itselleen vaivaa ja menettää rahojaan.
Selvästi on yleistynyt sellainen, että vaki työssä oleva henkilö,
jolla ei ole maksuhäiriöitä/hirmuisia velkoja. ei silti yhtäkkiä
saakaan Nordean rahoituksen kautta esim. sohvaa ostettua.
Näin kävi yhdelle sairaanhoitajatutullekin, jolla kk.tulot 3000e.
Sohva jäi kauppaan. Nordean "kokonaisarvio" on kusetusta.
Niin uskon. Eivät vaan yksinkertaisesti halua kaikille korttia antaa.
Toisaalta jos asuntolainaa on 300 000e. niin kaikki kortit tuodaan
sinulle samettialustalla. Aion eroon Nordeasta mahd.pian.
Hommaa Bank Norweigianilta luottokortti. Ilmainen.
Meidän Nordean virkailija ehdottomasti oikein halusi laittaa mulle Masterin. Suostuin mahdollisimman pienellä rajalla, 1000 e. Tuohon aikaan olin työttömänä.
Nordea ei ole "pienen ihmisen" pankki. Virkailija nauroi (sic!) minulle päin naamaa kun 24-vuotiaana yritettiin miehen kanssa saada 20 000€ lainaa asumisoikeusasuntoa varten niin että minä olin opiskelija ja mies 2200€/kk töissä. Aso-sopimus oli sellainen että pankilla oli 100% vakuus eli koko asomaksu oltaisiin maksettu takaisin pankille jos ei oltaisi hoidettu lainaa. Handelsbanken myönsi lainan ilomielin ja niin päästiin asuntoon joka lainoineenkin tuli halvemmaksi kuin muut vuokravaihtoehdot.
Nauroi siis koska hänestä oli ilmeisesti niin hassua että kuviteltiin että oltaisii heiltä ehkä saatu laina.. Ja oltiin vielä siihen asti molemmat miehen kanssa oltu nuoresta asti Nordean asiakkaita. Ei oltu enää eikä tulla ikinä olemaan. Nykyään vuositulot yhteensä reilusti yli 100 000€ mutta taloa ostaessa ei pyydetty Nordealta edes tarjousta.