Lue keskustelun säännöt.
Mihin aikaan on palanut kolme klo 09-14 välillä nautittua sidua?
Kommentit (3)
Yksi annos on 0,33dl joten joit noin suunnilleen 5 annosta,yksi annos palaa max.2 tuntia eli viimeistään klo 19 on kaikki palanut,luultavasti kyllä jo aiemmin.
Alkoholi palaa maksassa aika vakionopeudella koko ajan,siihen ei vaikuta juoko yhden vai kymmenen annosta.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minkä kokoisia, millä prosentilla, minkä painoinen olet?
Itse olen pitänyt turvallisena rajana sitä, että jos juo 0,5 litran 4,7 %:n siiderin, niin yhden tölkin palamisessa menee 3 tuntia, ja olen siis 56 kg.
Eli jos juot ekan klo 9, toisen klo 12 ja kolmannen klo 13, niin helposti ja turvallisesti laskettuna alkoholimäärä on nollassa klo 18.
Tämä on siis todella tuvallinen raja, koska jos juot vain yhden tölkin, ei alkoholin määrä kasva kropassasi oikeastaan paljoa, mutta mitä enemmän juot, sitä enemmän se nousee ja sitä ankalampi sitä on polttaa pois.
Parempana laskurajana on ehkä 2 tuntia/iso tölkki. Ja jos juot vaikka illan/yn, niin lisää tunteihin vielä muutama varatunti, niin siitä voi laskea koska aamulla/päivällä uskaltaa lähteä ajamaan.
Itse juuri sunnuntaina laskin näin:
Aloitin juomaan lauantaina n. klo 15. Join tasaisesti yhteensä 6 0,5 litran siideriä ja viimeisen sain juotua n. klo 3.00 yöllä.
Aamulla herätessäni laskeskelin: 6 x 3 tuntia= 18 tuntia aloitusajasta, eli alkoholi on varmasti nollassa sunnuntaina klo 9:00 aamulla. (eli 18 tuntia eteenpäin lauantaipäivän klo 15:00.
Tässä olen siis juonut tasaisesti, eikä niin, että ekan juon klo 15:00 ja loput klo 02:00 yöllä.