Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki tuntuvat inhoavan imukuppisynnytyksiä?

Vierailija
14.06.2011 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tikkejä tosiaan piti laittaa ja paljon. Lukumäärää en tiedä, mutta ompelemiseen meni 45 minuuttia. Olin tosi pitkään kipeä.

Vierailija
2/8 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä en saanut mitään kivunlievitystä." Siis synnytykseen/imukupin ajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain on yleensä pielessä. Kukapa sellaista kohdallensa haluaisi?

Sitäpaitsi imukupppisynnytyksessä joudutaan usein tekemään episiotomia. Lisäksi äidin kudosvaurioiden riski on huomattava. Imukuppisynnytys on usein kivuliaampi kuin normaali synnytys, koska vauva kiskotaan vauhdilla kudoksista läpi. Lisäksi imukuppisynnytys on monelle äidille henkisesti vaikea kokemus, koska monet kokevat epäonnistuneensa kun eivät ole itse saaneet lastaan ponnistettua ulos.

Riittäisivätkö nämä syiksi? Itsellä 1 x imukuppi ja 3x normaali alatiesynnytys- ei tarvitse yhtään ihmetellä kumman mieluummin ottaisin... neljännen kohdalla sydänäänet laski kun vauvalla oli napanuora kaulan ympärillä ja lääkäri oli jo pyydetty- minä pungersin lapsen maailmaan silkalla lihasvoimalla supistusten välillä koska päätin että imukuppia ei TODELLAKAAN minun kuohdallani käytetä enää IKINÄ!

Vierailija
4/8 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdallani siksi, että se pimpero todellakin repesi, ja pahasti kiitos imukupin.

Vierailija
5/8 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En revennyt ja pojalle jäi ihan pieni jälki päähän. Ainoa, mikä hirvitti, oli, kun imukuppi jouduttiin "tilaamaan" siksi, koska vauva sydänäänet vähän hekentyivät.

Vierailija
6/8 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se mikään kauhukokemus ollut. Pikkuisen piti vain avittaa vauvaa ulos, korkeat istuinluut kun on niin vauva ei omin voimin niistä tullut "yli".

Yhtään tikkiä ei ole alapäähän tarvinnut laittaa.

Vierailija
7/8 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se mikään kauhukokemus ollut. Pikkuisen piti vain avittaa vauvaa ulos, korkeat istuinluut kun on niin vauva ei omin voimin niistä tullut "yli". Yhtään tikkiä ei ole alapäähän tarvinnut laittaa.

mulla kyllä murtui häntäluu ja alapää repesi totaalisesti. Oiskohan jotain 100 tikkiä laitettu, kun repesi peräsuolikin siinä rytäkässä. Tosin vauva oli pakko vetää kerralla kun sydänäänet meni...

Vierailija
8/8 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitä käytetään eri syistä

On ihan eri asia, jos joudutaan hieman antamaan suuntaa kevyellä kupilla kuin, jos joudutaan tosissaan kiskomaan vauva ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi