Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIKSI miehesi tienaa enemmän kuin sinä?

Vierailija
14.06.2011 |

Mitä sinun olisi pitänyt tehdä toisin, että saisit tuon saman palkan.

Ja tämä siis vain niille joilla mies tienaa enemmän.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on siis DI, itse olen KT, lisäksi kaksi maisterin tutkintoa alla. Itse olen paljon kunnianhimoisempi, parempi alallani ja myös "kuuluisampi", mutta koska alani on ns. pehmeä ala, tienaan tohtorinakin huonommin kuin erityisasiantuntijatehtävissä työskentelevä DI-mieheni.

Mun älykkyydellä ja kunnianhimolla ja ahkeruudella olisi kannattanut ehkä lukea rahan puolesta jotakin muuta - esim. vero-oikeutta - mutta valitsemani alat antavat minulle syvempää intohimoa ja tarkoitusta elämään, joten sikäli en kadu valintaani.

Vierailija
2/62 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä aiheesta on tehty tänään kaksi ketjua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on perusduunari, itse saan tällä hetkellä kuntoutustukea eli eläkettä.

Vierailija
4/62 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän on johtavassa asemassa, minä toimihenkilönä. Hänellä on parempi koulutus ja enemmän työvuosia. Ja varmaan siksikin, että on mies. Ikinä en itse hänen työhönsä omalla osaamisellani edes pääsisi - saati haluaisi.

Vierailija
5/62 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja osapuilleen yhtä pitkä työhistoria. Mä olen myös meistä se pätevämpänä pidetty. Erona oikeastaan se, että mä olen antanut aina pakit suuryrityksille ja muulle kovalle rahalle ja tehnyt töitä kansalaisjärjestöille ja muille minusta hyvällä asialla oleville. Kun palkkaus on joka tapauksessa sen verran hyvä, että peruselintaso on oikein mukava, eettisyys on ollut se kynnykysymys - haluan kokea tekeväni jotain hyödyllistä ja hyvää. Lasten synnyttyä myös mies on vähän pehmentynyt ja todennut, että voisi ehkä vaihtaa työnantajaa. Se jäi isyylomalle ja jotenkin tajusi, että kun lapset kasvavat ja niille pitäisi kertoa, mitä isi jä äiti tekee päivät, syntyy se mielikuva, että äiti on sankari ja isi joko vähän konna tai virkamies.

Vierailija
6/62 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja osapuilleen yhtä pitkä työhistoria. Mä olen myös meistä se pätevämpänä pidetty. Erona oikeastaan se, että mä olen antanut aina pakit suuryrityksille ja muulle kovalle rahalle ja tehnyt töitä kansalaisjärjestöille ja muille minusta hyvällä asialla oleville. Kun palkkaus on joka tapauksessa sen verran hyvä, että peruselintaso on oikein mukava, eettisyys on ollut se kynnykysymys - haluan kokea tekeväni jotain hyödyllistä ja hyvää. Lasten synnyttyä myös mies on vähän pehmentynyt ja todennut, että voisi ehkä vaihtaa työnantajaa. Se jäi isyylomalle ja jotenkin tajusi, että kun lapset kasvavat ja niille pitäisi kertoa, mitä isi jä äiti tekee päivät, syntyy se mielikuva, että äiti on sankari ja isi joko vähän konna tai virkamies.

Vierailija
7/62 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen yksityisellä 200 henkilön esimies, mies kunnalla merkityksetön asiantuntija ja tienaa paremmin eli vähemmän huonosti

Vierailija
8/62 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä olen kotiäiti.

Eli olis ehkä kannattanut mennä töihin.

Vierailija
9/62 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tekisin saman tuntimäärän saisin saman palkankin.

Vierailija
10/62 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työt on suurin piirtein samanlaiset. Itse olen paremmin koulutettu ja minulla on esimiestyöstä pidempi kokemus.

Saiskohan noita killuttimia sitten kaupasta?

Vierailija
11/62 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi, että on ollut työelämässä käytännössä 15v asti- kouluja ei ole käynyt, ollut hemmetin paljon töissä. Ja osaa hommansa siksi hyvin.

Minä, joutuisin käymään jonkin tohtoritutkinnon varmaan että pääsis samoille palkoille jos silloinkaan. Olen myös ollut lapseni kanssa kotona, ja työelämässä vasta joitain kuukausia.

Vierailija
12/62 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas toisella hommissa. Itse olen kyllä opiskellut 7 kertaa enemmän..

Vierailija
13/62 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en välttämättä esimieheksi halua, olen asiantuntija.

Vierailija
14/62 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo 80-luvulta asti.

Minun työurani on kestänyt vasta 8v.

Tuo on varmasti suurin syy siihen, että mieheni saa parempaa palkkaa.

Vierailija
15/62 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla ulkomailla toissa ja johtaa osastoa 50milj. budjetilla.

nama minun olisi pitanyt tehda

Vierailija
16/62 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä minä tienaan enemmän, pitkään tienasimme yhtä paljon.

Vierailija
17/62 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasiko joku muu, että kaikkien vastanneiden äijät on vähintään esimiehiä.Osa väitelleitä pörssiyhtiön johtajia...

Mihin hittoon täältä katosi normaalit ihmiset? Av-palstan juttujen tasosta kun voisi päätellä, että suurin osa kuitenkin on ihan perus juntteja...

Vierailija
18/62 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. "Rahakkaampi" pohjakoulutus: Mies alkujaan DI, itse olen humanisti.

2. Intohimoinen kiinnostus yhteen sektoriin omalla alallaan, josta hankkinut monipuolista kokemusta niin teollisuudessa, TKK:lla jatko-opiskelijana sekä tuotekehitystehtävissä. Nyt myynnissä. On kehittynyt alallansa yhdeksi parhaista asiantuntijoista koko Euroopassa ja on noussut kysytyksi asiantuntijaksi alallaan.

3. Oman kunnianhimoni puute uran suhteen, työ on mulle vaan työ josta saa palkkapäiväna rahaa, vaikka haluankin tietenkin tehdä sen mahdollisimman hyvin. En kuitenkaan pala halusta edetä uralla enkä taistele sen eteen. Haluan paljon vapaa-aikaa ja stresittömyyttä.

4. Tietenkin jokunen vuosi kotona kolmen lapsen kanssa, vaikka en mitään megapitkiä hoitovapaita ole pitänytkän.

Me olemme hyvä tiimi, tuemme toisiamme siinä mitä haluamme. Olen oikein tyytyväinen.

Vierailija
19/62 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin on vastaava ope aineessaan, niitä onkin 1,5 :-)

Vierailija
20/62 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasiko joku muu, että kaikkien vastanneiden äijät on vähintään esimiehiä.Osa väitelleitä pörssiyhtiön johtajia...

Mihin hittoon täältä katosi normaalit ihmiset? Av-palstan juttujen tasosta kun voisi päätellä, että suurin osa kuitenkin on ihan perus juntteja...

esimiehistäkin on ihan perusjuntteja. Minäkin olen esimies, mutta ihan tavis silti.