Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mins uskomaton, että tuttuni vei lapsen hoitoon päiväkotiin 1½-vuotiaana

Vierailija
14.06.2011 |

lisäksi hänellä on 4-vuotias poika.

Tuttu hehkuttaa miten on helppoa olla töissä, koti vuosien jälkeen. Hän on 3-5-vuotiaiden ryhmässä päiväkodissa töissä.

Raha ei ollut syynä töiden aloitukseen

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ylempänä...

ja vieneet teidät hoitoon?

..ja hyvin hoitikin. Mistä johtunee. Kukaan meistä neljästä lapsesta ei ole eronnut (pitkät suhteet) eikä seonnut..

Vierailija
22/48 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olleet kotona, kunnes nuorinkin on aloittanut koulunsa...

Itse jouduin hoitoon jo ollessani 3kk, eli omat lapset ovat saaneet sentään hieman paremman alun, mukamas, sillä olivat kuitenkin yli vuoden kotona minun kanssani. Tuskin paljoa enempää olisin halunnutkaan olla, mutta taloudellinenkin tilanne edesauttoi työhön paluutani tuolloin.

Ja valitettavasti, en ole katunut sitä päätöstä silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle vuoden ikäisinä. Yksi on kaksi kertaa eronnut. Yksi on mtt-tyyppi ja itse olen kolmen alle kouluikäisen yh. Panepa paremmaksi!

Vierailija
24/48 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidät tuomitsijat on viety hoitoon. Suomessa äitiysloma kestää sen 9 kk. Sen jälkeen voi palata töihin. Ei ole pakko. Saa jos haluaa. Mutta ei myöskään ole pakko jäädä 3 vuodeksi kotiin. Vai onko? Eli jos ei jää, niin olet itsekäs paska jonka ei pitäisi tehdä lapsia ollenkaan?

Vierailija
25/48 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun olette kypsyneet vanhemmuuteen. Ja jos ei lapsenhoito kiinosta sinua, jätä lisääntyminen väliin.

Vierailija
26/48 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oma esikoinen täytyy laittaa hoitoon n. vuoden vanhana. Aika lailla suoraan vanhempainvapaiden jälkeen. Rahatilanne ei anna periksi kotona olemista. Tarkoittaako tämä siis sitä, että minulla ei ole mieheni kanssa varaa elättää lastamme, kun hoitoon täytyy viedä?

Vierailija
27/48 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidät tuomitsijat on viety hoitoon. Suomessa äitiysloma kestää sen 9 kk. Sen jälkeen voi palata töihin. Ei ole pakko. Saa jos haluaa. Mutta ei myöskään ole pakko jäädä 3 vuodeksi kotiin. Vai onko? Eli jos ei jää, niin olet itsekäs paska jonka ei pitäisi tehdä lapsia ollenkaan?

Vierailija
28/48 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotiin 1v 9kk iässä. Sekin on varmaan teistä mammoista ihan hirveää. Ja pph:lle en laita koska sitä ei tiedä miten se pph lasta hoitaa kun kukaan aikuinen ole näkemässä. Omat kokemukset pph:lta kauheita.

Vierailija
29/48 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun käyt työssä, niin sun ei tarvitse hoitaa lapsiasi ollenkaan, ikinä?

..kun olette kypsyneet vanhemmuuteen. Ja jos ei lapsenhoito kiinosta sinua, jätä lisääntyminen väliin.

Vierailija
30/48 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle vuoden ikäisinä. Yksi on kaksi kertaa eronnut. Yksi on mtt-tyyppi ja itse olen kolmen alle kouluikäisen yh. Panepa paremmaksi!

..täällä ehtii päivällä pyöriä?? Olen nyt lomalla, joten tulin katsomaan teidän lievästi sanottuna vähemmälle jääneiden älynväläyksiä.

Nimimerkki: ENSIN lapset, sitten mä, mä, ja mä

Vierailija
31/48 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt palaan vanhempainvapaalta töihin kuopuksen ollessa 9kk. En ole yhtään kotiäiti-tyyppiä ja nautin suuresti työstäni, joskin meillä myös taloudelliset syyt vaikuttavat.

Vierailija
32/48 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä, että nykyään on ihan ok olla tekemättä lapsia?? En sano tätä vttuillakseni, vaan onko tullut mieleen, että se elämä voisi olla ihan ok ilman lapsia, jos virikkeiden ja aikuisseuran tarve on hyvin pakottava?

Ja mulla kun oli huono omatunto, kun vein pienimmän hoitoon jo 2v rahan vuoksi. Isommat lusin kotona 3v, kun oli vielä varaa. Ei kyllä päähän pälähtänyt ajatus että mikä se musta sit olis kivaa, olla niinku kotona tylsien kersojen kaa vai "aikuisseurassa" "virikkeitä" saamassa.

Vierailija
33/48 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja hyvin hoitikin. Mistä johtunee. Kukaan meistä neljästä lapsesta ei ole eronnut (pitkät suhteet) eikä seonnut..

Vitsi mikä urpo sä oot! Äitini oli kotona kanssani 3kk ja sitten vei mut hoitoon kun joutui palaamaan kouluun. Lisäksi imetti mua vain 3 viikkoa! Silti elän pitkässä ja vankassa parisuhteessa enkä ikinä ole kärsinyt minkäänlaisista mielisairauksista. Aina oon ollut myös fyysisesti hyvin terve.

Mene ittees. Sun maailmankuvas on vääristynyt ja sairas!

Vierailija
34/48 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä viestissä oli se pointti? mun lapsi menee syksyllä päiväkotiin ja ikää silloin 1 vuotta. mäkään en mene rahan takia, vaan sen takia että en kertakaikkiaan enää jaksa olla kotiäitinä, kaipaan aikuisten seuraa:) lisäksi lapseni on aino lapsi, joten päivät välillä meillä tylsiä vaikka puistossa yritetäänkin käydä monta kertaa viikossa. siellä lapsi saa ainakin touhuta oman ikäisten kanssa. ja uskon että olen parempi äiti kun saan tehdä omiakin juttuja, ja iltaisin olen sitten lapsen kanssa!

Vierailija
35/48 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos perheessä muuten on asiat kunnossa. Se on ihan faktaa, perehtykää asiaan. Jostain ihmeestä sikiää näitä mielipiteitä, että lapselle on ainoa oikea paikka olla vähintään kolmevuotiaaksi kotona. Mitään tieteellistä faktaa tästä ei ole.

Suomi, jossa pitkä kotiäitiys on paljon yleisempää kuin useimmissa muissa sivistysmaissa, on kuitenkin kärkimaita lasten mielenterveysongelmien suhteen. Mitenkähän nämä sitten korreloikaan? Ettei vain ole niin, että suuri osa niistä, jotka syyllistävät töihin meneviä äitejä, ovat itse niitä, joilla ei ole koulutusta tai työtä mihin mennä, osalla psykososiaalista ongelmatiikkaa, matala tulotaso, perheessä päihdeongelmia jne. jne. Hyvä peitenimi tämä pitkä kotihoito tälle kaikelle muulle.... no, jollainhan sitä pitää elämässä päteä. Nämä äsken mainitut seikat taas ovat juuri niitä, jotka korreloivat lapsen myöhempään psyykkiseen terveyteen ja elämässä pärjäämiseen.

Toki löytyy paljon myös niitä, joille lapsen pitkä kotihoito on ihan oma valinta ja ei siinä mitään, hyvä heille ja varmaan ihan hienoa lapsille. Mutta on typerää mennä väittämään suu vaahdossa, että lapselle on jotenkin äärimmäisen vaarallista joutua päivähoitoon, kun äiti menee töihin äitiysloman jälkeen tai vaikkapa siinä 1,5-2v. iässä, kuten usein tehdään. Ei näistä lapsista ainakaan sen päivähoidon takia mitään ongelmatapauksia tule.

Vierailija
36/48 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihmeellistä siinä on? Lisäksi kaverisi kertoi jo syynkin lasten hoitoonviemiselle. Hän ilmeisesti ajattelee asioista eri tavalla kuin sinä, mutta jos sinä et ymmärrä kuin oman tapasi ajatella, niin vikahan on sinussa. Oikeinkirjoituksesi perusteella rajallinen käsityskykysi ei suurena yllätyksenä tullut.

Jos ystäväsi on ollut jo esikoisen kanssa pitkään kotona, en yhtään ihmettele että aikuinen ihminen kaipaa elämäänsä muutakin sisältöä kuin kotihommat. Aikansa kutakin. Ehkäpä ystäväsi tekee lyhennettyä työaikaa, jolloin pienempikin saa sekä rauhallista kotihoitoa että ryhmätoimintaa. Isommalle lapsellehan toisten lasten seura on ihan välttämätöntä.

Vierailija
37/48 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä viestissä oli se pointti? mun lapsi menee syksyllä päiväkotiin ja ikää silloin 1 vuotta. mäkään en mene rahan takia, vaan sen takia että en kertakaikkiaan enää jaksa olla kotiäitinä, kaipaan aikuisten seuraa:) lisäksi lapseni on aino lapsi, joten päivät välillä meillä tylsiä vaikka puistossa yritetäänkin käydä monta kertaa viikossa. siellä lapsi saa ainakin touhuta oman ikäisten kanssa. ja uskon että olen parempi äiti kun saan tehdä omiakin juttuja, ja iltaisin olen sitten lapsen kanssa!

paikkaansa?

Vierailija
38/48 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä, että nykyään on ihan ok olla tekemättä lapsia?? En sano tätä vttuillakseni, vaan onko tullut mieleen, että se elämä voisi olla ihan ok ilman lapsia, jos virikkeiden ja aikuisseuran tarve on hyvin pakottava? Ja mulla kun oli huono omatunto, kun vein pienimmän hoitoon jo 2v rahan vuoksi. Isommat lusin kotona 3v, kun oli vielä varaa. Ei kyllä päähän pälähtänyt ajatus että mikä se musta sit olis kivaa, olla niinku kotona tylsien kersojen kaa vai "aikuisseurassa" "virikkeitä" saamassa.

pitäisi tehdä? Kyllähän lapsetkin vaistoavat jos vanhempi on ihan kyrpiintynyt koko ajan. Kyllä vanhempikin saa pitää elämäänsä arvossa ja kasvattaa lapsistaan ihmisiä, jotka arvostavat MYÖS omaa elämäänsä. Ei se ole lapsilta pois. Lapset tarvitsevat vakaat ja turvalliset kotiolot ja hyvinvoivat vanhemmat.

Vierailija
39/48 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien syksyllä vajaa 11kk ikäisen hoitoon!

Ja rahasta ei ole kyse!!!

Lapsen kanssa on ihanaa, enkä vaihtaisi päivääkään pois! MUTTA voiko missään olla tylsempää kuin kotona 24/7??? Toki käydään myös paljon ystävien luona, vaunulenkillä jne. mutta pääasiassahan aika menee kotona lapsen kanssa! Musta on ihanaa kun pääsee takas töihin ja saa muutakin ajateltavaa!

Vierailija
40/48 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten äidin työssäkäynti tekee hänestä huonon äidin? Ja miten se, ettei viihdy pikkulasten kanssa kotona tarkoittaa, ettei olisi lapsia pitänyt edes tehdä? Toiset tykkää pikkuvauvoista ja toiset ei. Toiset haluavat käyttää aivojaan muuhunkin kuin päivän ruokien pohtimiseen ja leikkipuiston valintaan.

Tämä palsta ei totisesti ole muuttunut mihinkään. En käy täällä usein, mutta aina kun tsekkaan, on tämä sama keskustelu käynnissä.

Sori vaan palstailijat, ette taida olla kovin välkkyjä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi